Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, October 19, 2010

ISU FELCRA DUN TAHAN



Blog uRag dRrulug, hari ini dan semalam masih menulis mengenai isu Felcra di DUN Tahan yang tidak diagihkan dengan betul. Ada pihak yang sepatutnya dapat kerana benar-benar layak tetapi tidak mendapatnya sedangkan ada pihak yang tidak patut dapat sebaliknya mendapatnya. Bukan silap kerajaan dalam melaksananakannya. Tetapi ini berkaitan dengan pemimpin kecil, bermula dari Wakil Rakyat, Tok Penghulu serta ketua Kampong yang kronism.

Kerajaan 'mesti' menyelesaikan soal ini dengan adil dan saksama jika benar-benar ingin menjadi Juara Rakyat, atau boleh kekalkan keadaan ini jika semangat dan perjuangannya hanya ingin Menjual Rakyat. Baca blog Urag dRrulug hari ini.

Jangan kerana 2,3 orang haprak ini nanti UMNO akan ditolak oleh rakyat. Ingat bahawa ini zaman IT, meklumat tersebar luas dengan pantas dan jangan sangkat dikawasan pedalaman kita boleh menipu rakyat kerana mereka juga melihat dan memantau apa yang kita lakukan. Pemimpin yang menjahanamkan UMNO dan rakyat mesti disingkirkan untuk membersihkan UMNO dan kerajaan.

Isu mengenai saham Felcra ini juga telah dibincangkan oleh beberapa blog lain, klik sini      dan     sini.

Diberitakan bahawa YB ADUN Tahan telah dimasukkan di Hspital di Kuala Lumpur bagaimanapun beliau sudah beransur sembuh. Bersamalah kita mendoakan kesihatan untuk beliau. Amin!

2 comments:

chenerong ular said...

Pwmimpin pemimpin politik MELAYU suadah lupa,atau sengaja buat lupa bahawa UNTUK MEMERTABATKAN BANGSA MELAYU DI DALAM SEKTOR EKONOMI SERTA MEMBASMI KEMISKINAN TEGAR ADALAH TERLETAK DI BAHU MEREKA SEBAGI PEMIMPIN YANG DIPILIH RAKYAT, 2.Jika semua pembanguna ladang pertanian yang dibangunkan oleh agensi berkaitan seperti,FELCRA,LKPP,RISA serta agensi lain,termasuk program rumah murah rakyat,DI TADBIR URUS DENGAN SUMPURNA,tanpa ada muslihat POLITIK DAN KEPENTINGAN PERIBADI PENYOKONG2,SAUDARA MARA DAN PENJAWAT AWAM YANG MEMPUNYAI KUASA?.jika saham2 tersebut diberikan mengikut keperluan sebenar membasmi kemiskinan dan diagihkan secara betul.diberikan kepada yang betul2 miskin TEGAR,yang miskin,jika maseh ada lagi baki boleh lah di berikan kepada menteri perdana ke,timbilan dia ke,BESAR MENTERI KE,ADA LAGI BAKI,boleh bagi pulak pada YB YB,dah habis semua diberikan,ada lagi baki,ok,BOLEH BAGI PADA BINI2 TOK 4,BINI2 TOK PENGHULU,BINI KAKI TANGAN KERAJAAN,BARULAH SOLOGAN RAKYAT DI DAHULUKAN,PENCAMPAIAN DIUTAMAKAN,INI TIDAK?,RAKYAT MISKIN ITU LAH SELALU DI ABAIKAN TERLEBIH DAHULU..... SEKIAN WASALLAM

Anonymous said...

JGN CKP LAH....PEMIMPIN BWAHAN YG WAT KERJA...TP SEMUA PEMIMPIN UMNO CAM TU ATAS SAMPAI LAH KE BAWAH SAME JE....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN