Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, October 25, 2010

MENUJU PRU 13




PRK Galas dan Batu Sapi adalah ujian terakhir DSNajib, UMNO dan BN sebelum PRU13. Jika BN meraih kemenangan, mungkin satu formula telah didapati bagaimana untuk menarik balik sokongan rakyat terhadap kerajaan. Jika gagal ini memberi petunjuk bahawa PRU13, adalah kesengsaraan buat BN.

Andai di 2 PRK ini kerajaan BN menang, kemungkinan besar PRU13 akan diadakan dalam waktu terdekat kerana DS Najib percaya sokongan kepadanya sudah meningkat. Jika tidak kemungkinan DS Najib perlu memperlambatkan lagi PRU dan dalam masa sama akan berusaha mendapatkan sokongan.

Kita sangat bimbang terhadap sokongan dari golongan muda dan minta mereka untuk mengundi yang ternyata sangat lemah dan berkurangan. Mereka bukan setakat kurang minat menyokong kerajaan bahkan mereka tidak langsung menunjukkan minta untuk mengundi. Ini jelas dari senarai pengundi-pengundi baru yang ternyata tidak meningkat dalam bilangan yang memberangsangkan. Kenapa ini berlaku?

Kenapa sokongan rakyat kepada UMNO berkurangan? Kenapa penyokong UMNO berpindah arah? Jawapannya ada pada UMNO itu sendiri!

Baca juga blog Berani Anak Melayu.
dan   bERANIKAN hATI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN