Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, October 20, 2010

'HULU TEMBELING' - MEMBANTAH PEMBERIAN SAHAM FELCRA



Kadang-kadang ketika pemimpin membincangkan agenda-agenda besar mereka, mereka terlupa kepada agenda kecil kita. Mereka tidak melihat apa sebenarnya yang rakyat perlukan dari kerajaan.

Bukanlah terlalu banyak yang rakyat minta, hanya ketelusan dan kejujuran kerajaan dalam melaksanakan dasar-dasar yang telah kerajaan tentukan. Pemimpin dan penjawat awam, sebagai individu yang bertanggungjawab dalam perlaksanaan haruslah benar-benar jujur. Penjawat awam khususnya, mereka yang bertugas dan dibayar gaji harus telus dan cekap menjalankan tugas.

Malangnya banyak berlaku ketirisan dimana keserongan berlaku apabila mereka yang bertanggungjawab itu tidak berlaku jujur disebabkan oleh perlakuan rasuah.

Beberapa hari lalu SPU menyiarkan tulisan dari blog 'uRag dRrulug' yang berkenaan isu saham Felcra di kawasan Tembeling Tengah. Baca juga blog 'HuLu TeMbEliNg' yang menulis dengan cara menyindir para pemimpin.

3 comments:

Helang Buana said...

Saya amat menyokong blog tokoh jerantut, ia mungkin memberi peluang kepada pembaca mendekati pemimpin nya dan mengenali ketokohan pemimpin setempat. Tahniah SPU

SPU said...

Terima kasih Cg Pian, SPU era baru ini akan bersifat lebih matang, demokratik, jujur dan terbuka sambil sesekali membuka (menyingkap) kain-kain sesiapa yang menyembunyikan sesuatu yang bersifat keburukan. Harap Cg Pian akan terus menulis dengan lebih baik untuk mencapai taraf nasional dan SPU sebenarnya berfungsi sebagai jembatan untuk membawa blogger kita ketaraf itu, Jerantut pun boleh dan apa kurangnya Jerantut ini, kan?

Anonymous said...

Salam SPU,
"SPU era baru ini akan bersifat lebih matang, demokratik, jujur dan terbuka"
Ye ke? Ekekekekekekeke....Is it "TABOO" to link with blog WZWH? Ha ha ha ...Jerantut people are wondering why SPU is so afraid and bias towards blog WZWH. Even the Sultan of Pahang ang the State of Pahang government appreciated blog WZWH by awarding AMN to WZWH. Saya sedih melihat "layanan istimewa" SPU terhadap WZWH.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN