Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, October 13, 2010

BLOGGER UMNO BN BIKOT GALAS DAN BATU SAPI?


Berikut adalah posting dari laman blog Neutral_Daily yang disalin sepenuhnya dibawah ini. Ini berkenaan dengan Menteri yang sedang dilemparkan tuduhan tidak telus dalam kementeriannya. Kita akan lihat nanti siapa benar dan siapa salah. Bagaimanapun rakan-rakan blogger sudah berbincang dan seakan mencapai kata sepakat mengenai isu ini.

Wednesday, October 13, 2010 , ,

"No members of my family are even remotely associated with those slanted and ill-intended allegations, and will forthwith assert my rights under the law and report the matter to the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) so that an investigation could be under way. It is sad and unfortunate to find the blog also adversely speculated and alleged wrongdoing of the ministry's secretary-general and other public servants. " - RAIS YATIM

Terjemahan: "Tiada ahli keluarga saya yang terlibat dengan dakwaan yang berniat jahat itu dan saya akan menggunakan hak saya dibawah undang-undang dan melaporkan perkara ini kepada SPRM agar satu siasatan dapat dilakukan. Ianya menyedihkan apabila mendapati blog tersebut turut membuat spekulasi dan tuduhan salahlaku terhadap Ketua Setiausaha Kementerian dan juga penjawat awam lain."
http://www.mmail.com.my/content/51823-its-character-assassination-says-rais

Dakwaan dan tuduhan ini dibuat berikutan keputusan Kementerian di bawah Rais dalam memberi Spektum 2.6Ghz kepada 9 syarikat baru-baru ini.

Tindakan Rais yang mahukan SPRM menyiasat dakwaan ini patut dipuji. Ketelusan seumpama inilah yang diperlukan untuk mengelakkan spekulasi terus timbul. Masyarakat sekarang mahukan keterbukaan.

Bagaimanapun Rais turut membuat laporan polis terhadap blog-blog yang menyiarkan dakwaan ini. Laporan polis oleh Rais: http://www.mmail.com.my/content/52046-rais-yatim-lodges-report-over-allegations-against-son

Kontroversi mengenai pemberian Spektrum ini juga telah dibangkitkan oleh editor kanan sebuah akhbar Inggeris.

Baca tulisan editor ini di sini: 1) http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?sec=business&file=/2010/10/8/business/7185707

Editor ini juga pernah menulis bagaimana Kerajaan India memperolehi RM43.8 bilion dari penjualan Spektrum 3Ghz.

Spektrum ini, menurut editor tersebut, sama nilainya dengan minyak.

Klik di sini untuk membaca tulisan editor tersebut Mei lalu: http://biz.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/5/21/business/6309209&sec=business

Jelapang

P/s : Mengapa buat report polis? Biarlah SPRM siasat. Nak takutkan blogger ke?

Dengar cerita blogger UMNO nak boikot Batu Sapi dan Galas, Biar dia buat semua.

Kalau train berterusan, apa jadi PRU 13 pada UMNO BN ?

P/s/t : PRU 13, bersedia keluar mulut harimau, masuk mulut buaya.

1 comment:

Anonymous said...

Bro,
Bloggers bukanlah lesen utk mengutuk / memburukkan / mentohmah org lain dgn sembrono tampa apa2 bukti yg kukuh. Kalau berani buat komen janganlah pula takut @ marah @ buat ugutan bila yg kena tohmah buat lapuran polis.

Kadang2 rasa pelik dgn bloggers ni dh lah majoriti tiada nama tp perasan mrk mcm 'above the law' tulis apa saja tp melenting bila mrk pula hendak diambil tindakan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN