Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, April 28, 2010

MENYEMARAK PERANG SIBER DI JERANTUT






















En. Sara Pudin Usin, juga pemikir yang prihatin terhadap UMNO, bangsa Melayu dan bumi yang dipijaknya


SPU semakin mendapat perhatian ramai. Banyak juga postingnya turut di 'copy and paste' ke blog-blog lain. Selebihnya bilangan pembacanya semakin meningkat dari sehari kesehari. SPU tidak saja menyuarakan persoalan politik setempat namun juga membawa dan mengangkat isu-isu semasa. Mungkin terlalu kecil untuk disamakan sebagai 'Aduan Rakyat' di majalah 3, tetapi kalau tak ada rotan, akan pun berguna.

SPu memandang jauh kehadapan, kerana itu SPU mendahului lain-lain dalam pembinaan blog di Jerantut. Bermula dengan menyuarakan keresahan terhadap kegoyahan sokongan politik di Jerantut seterusnya menegur pemimpin-pemimpin yang abai terhadap tanggungjawab terhadap parti dan rakyat. UMNO harus dipimpin oleh barisan kepimpinan yang bersih dan bijak, barulah dapat dan berupaya untuk membina semula kekuatan UMNO diakar umbi.

Tanpa mengira apa ideologi dan falsafah politik masing-masing, namun SPU telah membentuk satu barisan blogger di Jerantut untuk sama-sama menyuarakan keresahan rakyat. Kerana itulah didalam pautan di blog SPU terdapat berbagai-bagai kecenderungan politik bloggernya dan tetap kita masukkan bersama dalam satu barisan.

Alhamdulillah, ini telah menganjak beberapa blog yang telah lama terbina dulu namun diam malu dan menyepi. SPU melihat blog-blog tersebut seakan bernafas semula dan kembali aktif. Lihat blog Norhelan Mahamud, Pulau Tawar, Ansarullah, N9 yang bernafas semula. Lihat pula pada blog-blog baru bercambah; menyegar, Berita Pemuda UMNO Jerantut, Melayuraya Daily, Nadiputeri UMNO Jerantut, Puteri UMNO.

Banyak lagi akan menyertai nanti dan akan bertambah meriahlah dunia siber di Jerantut. Kita tolak maksud perang siber ketepi, yang ingin kita bawa adalah menyuarakan suara rakyat sebenar, suara yang selama ini sukar untuk didengar dan tidak pernah diberikan perhatian. SPU, pencetus dan penyemarak media sosial Jerantut.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN