Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, August 25, 2010

RIAK POLITIK WANITA SUDAH DICIUMI LAWAN?

Sebuah blog 'hijau' dari sebelah sana; N9 TAHAN menulis dan mengulas secara kasar tulisan dari sebuah blog lain ORANGBUKANORANG.


Blog ORANGBUKANORANG menulis dengan tajuk Konspirasi Sulit Wanita Jerantut manakala N9 TAHAN menulis tajuk Wanita Pejuang.


N9 TAHAN tidak menulis secara jelas apa yang diperkatakan oleh ORANG BUKANORANG mungkin kerana bukan ada kepentingan jelas bagi pihak mereka, namun apabila mereka menulis mengenai berita ini sudah cukup memberi makna bahawa mereka juga mengetahui dan mengikuti perkembangan yang berlaku didalam UMNO selama ini.


Apa yang diperkatakan oleh blog ORANGBUKANORANG adalah seperti berikut;

1. Berlaku pertemuan sulit diantara mantan KW @ Pn. Hajah Nazilah dengan KW sekarang @ Pn. Norhelan dan bagi mendapatkan persefahaman arahtuju politik mereka.


2. Mantan KW telah disarankan oleh seorang AJK @ Kak Key supaya bangkit semula menentang KW dengan harapan beliau akan dapat bertanding sebagai NKW namun cadangan ini titolak oleh mantan KW


3. NKW @ Siti Hajar juga memaklumkan kepada KW bahawa beliau juga telah disaran oleh Kak Key perkara yang sama namun juga menolak demi kepentingan Wanita UMNO Jerantut.


4  Beberapa hali lalu berlaku pula pertemuan sulit di Rumah Rehat Jerantut yang melibatkan Kak Key, Wok Hitam, Wok Putih dan tak ketinggalan Wan Fatimah, tidak dipastikan agenda sebenar, mungkin satu konspirasi.


5. ORANGBUKANORANG juga mempertikaikan sewaan Rumah Rehat yang tidak berbayar menjangkau 4 tahun serta penolakkan kes saman Syarikat Masmira milik Kak Nor.


6. Wok hitam perlu berhati-hati supaya jangan jadi kuda tunggangan orang yang akhirnya akan menghancurkan diri sendiri. Memang kebelakangan ini dalam banyak pemilihan beliau sudah beroleh kemenangan namun itu bukan kemenangan mutlak beliau tetapi hasil menyertai kumpulan KW jadi kekuatannya harus diragui dan belum benar-benar teruji.


7. Wok hitam harus lebih telus dalam berkhidmat jangan sampai masyarakat mengetahui bahawa setiap sen dari UMNO hendak dipulunnya sehinggakan cucunya juga diberitakan dinamakan bagi menerima zakat beberapa hari lalu.


8. Rakyat melihat dan akan menentukannya sama ada layak atau tidak sebagai calon ADUN Pulau Tawar. Sayang kerana nama sudah disebut sebagai calon bimbang nanti gagal kerana rakyat melihat dia seorang yang rakus dan tamak.



6 comments:

one one no belen said...

Salam hehe. pemimpin UMNO bangsat sebangsat bangsatnya.wang zakat pun nak jugak ke?tak cukup lagi pulun kontrek kontrek UMNO?

Dunia Semua Rasa said...

hahaha, cantik bro...kasi singkap semua kain2 wuj

ObO said...

Salam,
Terima kasih mengangkat posting dari blog saya

Anonymous said...

Wook Hitam legam, kembalikan saja resthouse itu pada MDJ. Jika setiap hari orang menyumpah, apa yang kita makan tak jadi darah daging tau?. Retilah sikit rasa malu. Awak pemimpin UMNO. Sepatutnya orang macam awak tidak ada dalam kepimpinan UMNO kerana menjejaskan nama UMNO. Ini semua sapu hatta duit zakat pun sapu. awak ambil bahagian orang lain yang susah tau? berat awak nih. Nak lagi menyebut jawatan ketua wanita?... mana ada pernah jerantut berketuakan keling... huk huk huk, hak hak hak. Rentikanlah wook itam oiii....

Bumi samarata said...

Wook kelabu jangan susah hati. Buat kerja selagi ada tempoh jawatan yang saudari pegang. Kalau dengar ke cakap orang dah lama mati. Jangan takut ke waook Hitam itu, budak hampuras tak bayar resthouse tu.

SPU said...

salam dan terima kasih semua kerana beri respon pada posting ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN