Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, August 4, 2010

IMEJ PEMIMPIN UMNO HARUS DIJAGA

Saya tersentak dengan laporan di TV3 semalam berkenaan bekas seorang ADUN dan Naib Ketua Wanita UMNO Bahagian yang ditemui mati tertembak dalam kereta yang mereka berdua naiki. (Baca di blog sahabat saya ini)

Banyak soalan yang timbul dan belum menerima apa-apa jawapan; Apakah hanya merea berdua? Tidakkah ada orang ketiga? Apakah ini bunuh dan bunuh diri? Apakah motifnya?

Tiba-tiba saya teringat dengan Jerantut ini sendiri. Masih banyak yang terembunyi namun ada desus desan disebaliknya. Apa persoalan tentang SU dan Sara? Apa cerita orang kuat UMNO yang mendalangi pemburu haram? Bagaimanakah akhirnya cerita  Abang Bu dengan Kak Key? Semuanya menanti jawapan.

Dan semua ini berkaitan dengan imej UMNO sebagai pejuang bangsa dan negara. Rasanya pemimpin-pemimpin harus melihat diri sendiri dahulu sebelum melihat orang lain.

15 comments:

Menyegar said...

Salam.Adakah mungkin pemimpin UMNO bangsat dan membangsatkan?

Anonymous said...

spu,

macamana dengan 'pemimpin banyak hutang?' jika pemimpin berhutang sampai 12 juta boleh jadi umno juga kotor.

Anonymous said...

yang kas tau doktor shukri je berhutang byk tu.....
hehehehehhehe
sama je lah wan dompok...
keta pun bukan nama dia.
dato ghazali sulaiman lah yg ok.....
tak de hutang.
hidup bos kas...

Anonymous said...

SPU,

Betul kata kawan kita anon diatas tu sekarangni bukan 12 juta tapi meningkat 14 juta hutanmgnya. Oisss... patutlah abis tanah jerantut ni kena jual di dia. Woiit.. semua orang tahu. Woit... handai nak buang boss komeh....N9 tu.. Woit..

Anonymous said...

kah..kah.. kah.... jalil kena jerkah di Haji Nazri tak tahan simpan rahsia besar hehe he masuk hospital Jengka hak... hak... ahak...

hehehe.... nik cari belanja jual rahsia sssssh !!! masuk sebelah tangan hehehe sebelum Hj Nazri pegi mekah...

Boss kas dah balik.....umrah .... woit boss ada pakatan pancas bossssss......

Anonymous said...

nampaknye ape dikomen telah di padam oleh spu..byak komen telah di tujukan kepada pihak tertentu sahaja...Apakah YB Dun Pulau Tawar ... seorang yg bersih,cekap dan amanah?

Anonymous said...

Sudahlah hj nadzri org semua kenal aok tu kaki mengawan dgn anak2 dara kat jerantut.
Itu belum keluar lagi pasal ibu sesusu,
bagaimana aok mengawan dgn bini pemimpin tinggi jerantut di jw mariot putrajaya.
Tunggu koi nak keluar benda ni semua nanti.
Jgn ckp bos menjual tanah kat taman jerantut tu la.
Anak kudin pn aok bahan. Bom ikan, memburu haram, tipu buat jalan k. Tahan.
Hidup dato dr. Kita di pihak yg benar.

Anonymous said...

wan amizan lah pemusnah politik jerantut ni, tp kas nampak dia tak kemana dah. Pm pun hentam dia,kamarulzaman pn hentam,
padan muka wan amizan,,,,,,,,,, hahahaha

mat sop pt said...

DALAM BYK PEMIMPIN DATO GHAZALI SULAIMAN LAH YG LAYAK KOME NAMPAK....
dia ada duit.
politik dia tak kotor,
dia pandai buat keje,
pengikut dia byk blog,
gabungan dia dgn dr shukri mantap.

Apa lagi dato ghazali ambik parlimen jerantut tu,
pasal perempuan nama sara tu jgn risau sgt.
Biasa lah hj nadzri, halim chap, dato bazain lagi teruk.
Buka pulak pasal dia org tu pulak.
Nak keluar botol chivas, wan amizan tu nya tipu je kita ni belagak baik konon, bapak kuat minum arak nya.
Tgk lah baru2 ni yb boroi tu mengabar ke akan bakar masjid di jalan kg lada sebab tak de jemaah. Kome takut dia kena bakar pulak.
Kome akan bantu dato ghazali sulaiman mendapat parlimen ni.

Anonymous said...

Semua pemimpin jerantu teruk wehh.,, sapa lah yg tinggal, keh nampak jtut ni rosak dah
dengan minum arak
main perempuan
membawa rombongan ke luar negeri sb nak undi
sara nya
ibu sesusu nya
rompak tanah sana sini
pedoohnya
macam2 lagi
politik kotor sungguh pemimpin.
Keh nampak umno buruk sampai ke usus dah.
Mana lah pemimpin nak gantinya
dato shahrir org pedah pun tak nak.
Dr shukri menjual tanah jtut ke cina hutang tak habih,
dato nadzri memburu semua jenis makhluk
dato dompok pembohong sana sini situ
dato hj rusdi melipat seluardalam sapa yg bakal parlimen jtut lps tu ahli majlis sampai mampus dah.
Dato halim chap balaci cina jtut.
Dato ghazali kes minum arak dgn sara tak habih org buka.
Dato bazain nak jaga poket dia je, rasa nak kerat org dia kerat je janji lps ke batam berurut
Wok itam dgn resthousenya
Abu bakar busu dgn scandal kak kiah tak habih,
ada hok elok tak di pakai org dato kamarulzamn baria org yg cerdik tak de diguna pakai org.
Berubah lah umno jtut ni.
Pilih cik kama tu sebagai parlimen. Dun tahan tu wan shamsuri. dun p.tawar aicu nadzri. Mende susah nya. Faham semua jgn bodoh sgt.

Anonymous said...

ibu susuan tu isu lama dah bukan kat jw mariot putra jaya aje tapi sampai kat medan..yang tebaru dengan isteri orang kat temerloh nun orang KEMAS macamana nak jadi pemimpin weh..nasib jantan dia tak minat kalau dok mampus orang jerantut dapat pemimpin low class

Anonymous said...

Resthouse pulak mcm 2 hal. Ahli majlis tak bayar sewa rest house berpuluh ribu ringgit. Tipu pulak ke masmira enterprise(kak nor), teruk sgt puak ni. Esok buka pulak pasal anak haram wok itam ni. Mampus kita. Buruk sampai usus dah.

Tunggu dan lihat je lah kerutuhan umno jtut ni.

Anonymous said...

spu, datuk zizan tah kemana larinya, kalah terus pana, patutnya baliklah jumpaanak buah, tanding g7 tarik diri takut kalah. kata kaya sangat dah tapi pakai can 77 buruk tulah, belakun saja. Hoi... awak ingat orang tak tau ker cara awak macam dulu2 duit bnayak tapi rodtax keta mati. Awak ingat kome lapar ke duit awak tu?. Kata belajar, tah ye tah tidak. Tak abis abis belajar, sijil bukan boleh bawa mati. Dah tua belajar lagi? Hoi... tak boleh harap.semua tak pasailah jerantut ni.

Anonymous said...

kome dengor kisah siti hajar yg gila meroyan, program skuad sayang patutnya KW mengambil anugerah tapi dia dengan muka tak malu pegi ambil, org di Kuantan bkn tak kenal sapa kw. Pas tu selalu dalam program cuba memintas kw, akhirnya dia ni akan bunuh diri sendiri sebab org meluat tengok pemimpin umno yg gila kuasa. dema tau sapa dibelakanhg siti hajar tu? kalau dia berani tunggu je dalam pemilihan akan dtg bukn dengan cara tak bermaruah begini. Kak Key tu penjilat bonto dia pulak dah. Peruntukan parlimen dah banyak dia sebat nanti Spu tolong keluarkan dalan blog ni pasal itu pulak. bongkar juga pasal dulah kicap dgn peruntukan yg diselewengkan selama ini. mampuslah umno jerantut

mamat weh said...

betol lah weh, dato zizan tu memang tak guna dan kedekut taik hidung masin tak macam dato mizan yang pemurah. rakyat suka orang pemurah. zizan ni jenis makan sorang, dapat makan sorok2 weh, tanah diB5 dulu tu jual ke aktif mana dia dapat tanah tengah bandar? tuduh ke dr sukri dia pun sama membahan weh. tak boleh pakai punya orang lah ni weh. Sekendel dia pun apa kurangnya weh? Dangdut ada, minum ada pompuan ada sarah pun dia kenal juga weh.kas malas aje cerite ke deme ni weh sabak dan bulan pose ni weh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN