Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, August 13, 2010

SPU UNGGUL DI JERANTUT



Terima kasih kepada Pahang Daily Online yang menghargai apa yang telah SPU lakukan dalam membantu menggalakkan Media Sosial di Pahang dan Jerantut khususnya. (Klik sini ke posting di PDO)


Blog SPU @ Suara Prihatin UMNO telah dibina sejak April 2008 atas keperihatinan terhadap masa depan bangsa Melayu setelah UMNO menerima tamparan hebat dalam PRU12 lalu.


SPU bukanlah dibina atas inisiatif dari pemimpin UMNO sama ada di bahagian maupun negeri dan tidak pernahpun mendapat sokongan secara terbuka dari mana-mana tokoh UMNO selama ini. Bagaimana pun berkat usaha dan sabar telah mampu menwujudkan satu 'liga' blogger di daerah Jerantut dan mungkin telah mendahului banyak daerah-daerah lain di Pahang.


UMB Pahang, bahkan Pengerusi Biro ICT UMNO Pahang juga mungkin selama ini tidak sedarkan akan kewujudan blog SPU dan blog-blog lainnya yang yang terdapat dalam senarai link di blog SPU ini atau sengaja tidak memberi perhatian kepada perkembangan Media Baru yang bukan mereka ujudkan, (kerana niat mereka selalunya adalah untuk menempa nama).


Kebelakangan ini SPU telah memberikan sedikit kelonggaran kepada blog-blog dari pembangkang untuk turut bersuara di Jerantut dengan memberikan link diblog SPU. (Tidak mustahil juga nanti akan menukar arah sokongan(?))


Kita tertanya-tanya;
1. Mana blogger kerajaan Pahang yang di beri upah untuk menulis blog menentang pembangkang? Masih dalam pembikinan? Yang kita nampak hanya satu dan masih kuat menghentam DS Najib, mungkin kerana ingin mendapat perhatian untuk dilantik sekali lagi sebagai wakil rakyat.
2. Apa peranan UMB Pahang selama ini? 
3. Mana blogger-blogger yang dikursuskan selama ini oleh UMB Pahang?
4. Apakah peruntukkan menganjurkan kursus masih belum mencukupi untuk memenuhi kocek orang tertentu sehingga kursus yang dijalankan tidak langsung nampak berhasil?


Memang susah menegur pemimpin yang bebal dan berhati batu. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN