Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, August 24, 2010

KENAPA DR. SHUKRI TIDAK LAYAK CALON PARLIMEN?

Ada pihak menghubungi saya melalui email meminta jangan saya siarkan posting baru, alasannya supaya lebih banyak lagi komen akan didapati sebagai feedback kepada posting ini. Saya setuju dan tidak menyiarkan posting baru hari ini. Teruskan memberi komen anda :


Terimalah sedikit, sebahagian kecil sumbangan ikhlas dari saya, 
(yang  banyak, sebahagian besar serta tak ikhlas itu adalah untuk saya sendiri serta kroni-kroni saya, hehe)



Semalam saya berjanji ingin membongkar perihal keserongan pemimpin-pemimpin kita yang ingin diangkat menjadi calon dalam PRU nanti. Bagi calon Parlimen Jerantut, 2 tokoh ini sedang berentap untuk diterima oleh semua pihak @ YB Dr. Shukri ADUN Pulau Tawar dan YB Wan Amizan ADUN Tahan. Dr. Shukri mencanangkan bahawa beliau akan dicalonkan oleh YBM Tengku Azlan kerana beliau tidak berminat lagi untuk pertahankannya, manakala Wan Amizan adalah calon yang ingin mencalonkan dirinya sendiri (kerana KJ sudah patah sayap untuk membantu beliau)


SPU bersikap rasional dan merasakan bagaikan Wan Amizan terianaya dalam masa sama melihat ada banyak kelemahan yang dipihak Dr. Shukri. Pada kali ini kita hanya ingin siarkan maklumat yang pernah disiarkan diinternet mengenainya dahulu untuk kita buat penilaian apakah beliau layak untuk dicalonkan dana adakah rakyat akan sanggup menerimanya kelak?


Sila (klik sini) untuk membaca posting di SPU pada 7.12.2008, masa itu kebanyakan orang Jerantut masih belum nampak apa itu media sosial (blog dan facebook). Juga baca posting dari Pahang Daily Online yang dilinkkan atau terus (klik sini). Gambar Dr.Shukri pun ada dan jelas terpampang diposting berkenaan. Itu bukan kata SPU, SPU hanya menyambung lidah dan menyampaikan berita apa yang telah lama hebong diseluruh negeri Pahang, Malaysia dan serata dunia. 


Jadi, layakkah Dr. Shukri menjadi calon Ahli Parlimen Jerantut dalam PRU13 nanti? SPU cuma bertanya dan anda sendiri yang menjawabnya. Pada 10.4.2010 saya telah menulis dengan tajuk 'Dia yang akan kita pilih?', (Klik untuk baca)  dan fikirkan. Saya sudah melihatnya lama dan mengetahui mengenainya dan saya juga sudah fikirkan apa jawapannya, anda bagaimana?


Lepas ini nanti ada lagi....harap bersabar untuk mendengar berita yang telus dari SPU yang lama disimpan selama ini.



14 comments:

ObO said...

SPU, sah ini adalah blog pencacai yg menulis atas kehendap pihak tertentu, bagaimanapun saya suka kerana saya tidak setuju dengan Dr. Shukri sebagai calon Parlimen Jerantut. Tulis lah lagi dan telanjangkanlah semua pemimpin tertinggi Jerantut. Setiausaha, Bendahari, Naib Ketua, Ketua Penerangan bersongkok tinggi, Dollah Kicap, Hj Rosdi, Kak Key yang banyak menyeleweng peruntukan AP, dan lagiiiiiiii. Wan Amizan tetap kekal cemerlang

Anonymous said...

Salam.Nak tergelak aku kalau mereka berdua yang di calonkan ke parlimen.sebab memang kedua duanya tak layak pun. ,mereka berdua layak jadi pecacai angkut najis aje

Awangratus said...

Doktor.Shukri memang molek sangat lah jika spu gelor tak layok tanding Pelemen. Makan duit rasuoh kuat, jual rakyat kuat, punoh-ranoh kita jerantot nih kalau dapat kediya. Di aca cuba fikir, sempang Jengka 8 itu.... boleh jual dah ke Cina. Hok bando nih jangan cerite lah. Tak ada tempat nok pijok dah kalau kiranya. Nasib baik ada wan Amizan taklah laju sangat dia menjual. Kas kalau boleh Bior wan Amizan tulah pelemen.

OdO said...

Wan Amizan kome dapat juga duit daripada dia dan dia tak kedekut, Dr.Shukri ni bapok kedekutnya taik idung masin. Dia endok bahan kedia aje, tak caya tanya lah pada nik derebor dia tu, semuanya nik dah kabor ke koi, memang pendek ni tak layok jadi AP lalulah.

Pak Lanag PTawar said...

Walaupun dr.shukri kuat kaut dan hanya jaga kroninya saja, seperti Nordin wahid tu, tapi lebih baik dari DUN Ptawar jatuh kpd pembangkang

Dunia Semua Rasa said...

Alah, semua orang UMNO makan. SUK tu asal ada peluang aja sebat. Buat banner pun dia bahan overcharge. Dolah kicap dan hj kulat apa kurangnya, pasai itu BPR buat lawatan muhibah dulu. Kak Key pun samaaaaa, seleweng banyak projek sehingga jadi kaya raya dan skrg nak lawan naib ketua pulak, ada hati tu, maklumlah 'barang' sudah kemaskini...huuuu....abang bu..

uRag dRrulug said...

Hah! Apa pasai tarok urag beraniq norkq kumen? Apa pasai bio ke urag WZWH hajeq yang kumen? Napork macam dimeq takot tarok betelo hajeq, Ishhh!

Dunia Sama Rasa said...

Haaa! nak sangat belawan, dema ingat dema kuat sangat, dema ingat dema saja kuasai blog? haaa! mana jantan dema? kalau berani lawan biar kita sama2 telanjang...

Anonymous said...

jadilah dema mengutuk sesame dema orang lain yng kenyangnya, bang sape aje naiknya serupa aje, kita tak dapat duit juga sedang itu aje idupnya, nak menambah dok juga mengurang dok jugak. bior lantak tak daya doh kas ni.asyik2 dengor dema semakin kaya juta2 duitnya. hok kita ni menolong dema jadi kaya ajelah sebab mengundi ke dema. kurang2 ingat sama kami rakyat marhaen ni.........

SPU said...

Salam,
betul sangatlah kata awak tua, kita hanya mampu mengingatkan orang lain supaya jangan memilih @ mengundi mereka ini jikalau mereka dicalonkan nanti kerana mereka adalah mahklum perosak kepada agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

di jerantut sekarang ini takda pelapis yang di latih sebagai pemimpin, kalau pemimpin yang ada ini dikatakan haprak dsb, letak jelah orang yang takda pengalaman sebab segalanya bermula dari takda pengalaman, lama-lama dia faham dan mengertilah...

bagi aku senang je, kalau nak yang ada pengalaman pilih sajalah dari pemimpin-pemimpin yang ada untuk calon parlimen (dato dumpok, dato nazri, dato dr shukri).

walaupun ketiga-tiga tu dikatakan haprak, kalau disuruh buat pilihan lebih baik aku pilih dr shukri kerana dia ada asas yang kukuh untuk jadi pemimpin (seorang profesional (dr), lulusan dari timur tengah, rajin kerja, punyai pengalaman sebagai seorang politik, anak tempatan, muduh didekati dan ada wawasan)

Kita jangan terlalu mudah mengaju perkara-perkara fitnah kepada seseorang, dengan fitnah akan menghancurkan parti dan bangsa... renung-renungkanlah.

Dunia Sama Rasa said...

Memperkasakan semula UMNO adalah dengan memilih pemimpin yang tidak korup, pilih mereka yang tidak merasuah untuk jawatan di bahagian atau mereka yang tidak berjawatan di bahagian. Ini lebih baik kerana jika mereka adalah pemimpin yang tidak naik keana rasuah maka mereka juga tidak akan menerima rasuah. Banyak yang beranggapan bahawa apabila mereka menjawat jawatan diperingkat bahagian maka mereka akan mendapat sesuatu justru mereka sangup melabur wang ringgit untuk mendapatkan jawatan. Proses ini harus bermual diperingkat cawangan kerana perwakilan dari cawangan juga harus mereka yang bersih dari rasuah, jikalau tidak, UMNNO akan tetap busuk hingga ke usus. Dalam kata lain buang semua pemimpin yang ada dengan melantik orang baru yang bebas dari rasuah dan yang bekerja dengan bersungguh-sungguh untuk agama, bangsa dan negara.

Anonymous said...

tak hingin aku nakkomen kat blog awak ni sebab awak suka delete komen orang yang tak sehaluan dengan awak

Anonymous said...

kas inggat org tertinggi umno jtut ini semuanya tak besih ...so semua tak layak jadi yb jadi cari yg bersih dari kalangan yg baik2 yg selalu gi masjid yg tidak cakap bohong wan amizan dgn dr sukri sama je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN