Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, August 20, 2010

GELORA POLITIK JERANTUT - MENENTU CALON PARLIMEN ?

Foto-foto ini diambil dari Facebook YB. Dr. Shukri ~ jika ini pertemuan sulit,
tentu foto ini tidak disiarkan di facebooknya



Beberapa hari lalu saya sangat sibuk dengan tugas yang membuatkan saya terpaksa berada diluar kawasan. Ini juga menyebabkan ruang waktu saya untuk membaca blog-blog dari Jerantut juga terbatas.

Saya sangat terkejut apabila membaca satu posting dari sebuah blog seorang yang menyatakan bahawa dia adalah bakal pemimpin masa depan UMNO Jerantut namun isi tulisannya hanya menggambarkan keburukan didalam UMNO itu sendiri yang rakyat marhaen tidak berpeluang langsung mengetahuinya. Ini masalah yang terlalu peribadi dalam UMNO Bahagian yang sepatutnya dirahsiakan dari pengetahuan umum sekiranya penulis berniat untuk menjaga nama baik parti.

Saya tidak ingin memahaskan isi kepada isu yang dibincangkan tetapi ingin menyingkapnya dari luaran.

1. Penulis menyimpulkan bahawa ini adalah satu pertemuan sulit bagi menentukan calon Parlimen Jerantut dalam PRU13 nanti. Soalnya apakah pertemuan sulit sebegini dihadiri sebegitu ramai orang? Saya tidak fikir jika benar YBM Tengku Azlan mengadakan pakatan sulit beliau akan memanggil sebegitu ramai orang.

2. Jika benar kenapa hanya DUN Pulau Tawar sahaja yang terlibat sedangkan yang diperbincangkan adalah mengenai calon Parlimen? Apakah sokongan dari DUN Damak tidak diperlukan?

3. Tidak ramai yang akan percaya bahawa ini adalah perjumpaan membincangkan isu yang berkenaan kerana jika benar bermakna Ketua Bahagian telah bukan saja meninggalkan Timbalan Ketua, bahkan Naib Ketua serta Ketua Wanita dan Puteri juga.

4. Dalam posting berkenaan menulis begini: 
Dato' Wan Amizan menyatakan beliau mahu menumpukan tugas sebagai wakil rakyat di DUN Tahan buat penggal ini sahaja, kalau diberi peluang bertanding pada PRU 13 itu dikira bonus.
Ini bermakna YB Wan Amizan tidak berminat lagi bertanding, jadi kenapa perkara ini dijadikan isu jika dia benar-benar jujur dan ikhlas tidak ingin bertanding?

5. Komen 44sikulipat dan 123lekuk kelihatan sebagai melatah kerana terlalu cepat membuat tafsiran tanpa melihat isu sebenarnya, atau ada agenda tersembunyi? Atau sudah 'dibeli'? Menghentam kedua-dua pemimpin berkenaan tanpa usul periksa nyata perbuatan biadap

6. Komen DUN Tahan nampaknya penuh emosi. Yang nyata apabila syaitan dan kemarahan penuh dalam kepala maka akal fikiran dan budi akan jadi semakin kecil dan sedikit dan akhirnya akan menampakkan ketidakbijaksanaan penuturnya. Saya juga terkilan dengan kenyataan yang membabitkan Bekas Ahli Parlimen, Dato' Wan Abu Bakar. Semua maklum bahawa beliau sudah tidak ada kepentingan dan tidak ada apa-apa peluang lagi dalam politik Jerantut, justru kenapa beliau disentuh dengan meburukkannya? Tindakan demikian lebih menunjukkan kebodohan penuturnya atau apakah DUN Tahan sedang menggali kuburnya sendiri?

7. Selepas membaca posting berkenaan dan komen-komennya, siapa lagi diantara pemimpin UMNO Jerantut yang masih kelihatan bersih? Dan siapa lagi yang tinggal dan berpeluang menjadi calon nanti?

8. Dalam isu berkenaan tidakkah kita melihat ada pihak ketiga yang memainkan peranan dan akan mendapat faedah dari keadaan ini? Tiadakah sesiapa tercium baunya?

9. Akhirnya dapat saya simpulkan bahawa keterbukaan juga membawa keburukan. Dasar keterbukaan belak PM lalu telah memberi ruang kepada 'hindraf' dan ngo lain untuk bersuara tanpa segan silu dengan mengutuk pemimpin dan bangsa Melayu.

10. Perbuatan KJ yang mencerca TUN Dr. Mahathir juga jadi punca kebenciaan umum terhadapnya dan ini diulangi oleh seorang pemimpin ditempat kita yang tidak belajar dari pengalaman.

11. Jika sayalah calon dalam PRU13 nanti, bagi mencapai kemenangan saya akan berusaha mendapat sebanyak mungkin undi bahkan dari ayam itik, kerbau lembu dan katak sekalipun. Justru, mencari permusuhan akan menutup peluang kemenangan. Jika mereka berakal maka mereka akan faham.


Sila baca posting sepenuhnya dari blog berkenaan di bawah ini:

 

Wednesday, August 18, 2010

Perjumpaan Sulit Menentukan Calon-calon Jerantut PRU 13


Satu perjumpaan sulit menentukan kepimpinan line-up barisan calon-calon kepimpinan UMNO bahagian Jerantut yang akan bertanding pada PRU 13 Jerantut telah dimuktamadkan dalam perjumpaan itu baru-baru ini di Kuala Lumpur.

Perjumpaan itu di antara kepimpinan DUN Pulau Tawar dan ahli parlimen Jerantut.

YBM Tengku Azlan telah menyatakan bahawa beliau tidak berminat lagi untuk menjadi ahli parlimen Jerantut pada PRU 13. Beliau menyerahkan kepada YB Dato' Shukri dan YB Dato' Wan Amizan untuk menentukannya.

YB Dato' Shukri menyatakan pada PRU 13 agak genting dan kritikal kerana UMNO akan berdepan dengan calon parlimen PAS iaitu Naib Presiden PAS, Tuan Ibrahim bin Tuan Man. Dato' Dr Shukri menyatakan beliaulah yang paling layak kerana berkelulusan Madinah dan Al-Azhar Mesir untuk berdepan sama level dengan Tuan Ibrahim bin Tuan Man.

Cadangan telah dikemukakan kepada YBM Tengku Azlan bahawa mereka tidak mahu Dato' Wan Amizan bertanding di DUN Tahan kerana beberapa faktor tertentu. YBM Tengku Azlan bersetuju walaupun kumpulan itu dari DUN Pulau Tawar.

Bila ditanya oleh YBM Tengku Azlan siapa calon DUN Tahan, jawab Dato' Dr Shukri calon yang layak adalah calon pilihannya dari kalangan AJK UMNO bahagian dari DUN Tahan.

Cadangan juga dikemukakan untuk tidak mencalonkan Dato' Haji Nazri bertanding di Pulau Tawar walaupun beliau kini menyandang Naib Ketua UMNO bahagian Jerantut. Difahamkan Dato' Haji Nazri tidak bercita-cita mahu menjadi wakil rakyat, beliau mahu menumpukan kerja kepada parti.

Yang pasti juga calon DUN Pulau Tawar adalah pilihan kumpulan Dato' Dr Shukri memang DUN Pulau Tawar tempat dan lubuk mereka.

Dato' Wan Amizan menyatakan beliau mahu menumpukan tugas sebagai wakil rakyat di DUN Tahan buat penggal ini sahaja, kalau diberi peluang bertanding pada PRU 13 itu dikira bonus.

Maka setakat hari ini calon parlimen Jerantut pada PRU 13 ialah Dato' Dr Shukri, DUN Tahan ialah pilihan Dato' Dr Shukri dan DUN Pulau Tawar ialah dari kalangan kumpulan Dato' Dr Shukri. Peranan Dato' Wan Amizan dan Dato' Haji Nazri diketepikan.

WZWH

11 comments:

44sikulipat said...
Mana boleh macam itu, Tengku azlan jadi hantu memecahkan UMNO jerntut. Patutlah wanita betabur, pemuda bertabur, bahagian- kepala ada, perut dengan ekor tak ada, puteri langsung ghaib. Yang tinggal kaki bodek.

Kerja tengku azlan melaga-laga sesama pemimpin. Kalau tak minat untuk jadi calon MP, tak apa buatlah kerja sampai habis penggal. Kerja menentukan calon ini PM dengan perhubungan negeri. Mana boleh beragih begitu weh. Ini bukan parti 46. Atau cerita p.ramlee bergaih harta karun dalam gua.

PM dengar ke cadangan tengku lan tu?. Silap-silap nama yang dia sebut itu paling awal bungkuuussss.
123silekuk said...
Gila tengku azlan dengan Dr Shukri ni. Bukan kerja dia tentukan calon itu kuasa PM/perhubungan.

wzwh bukalah anon baru orang boleh masuk komen. kalau apa yang ada berapa orang pakai blog?
WZWH said...
Salam 44sikulipat,
Itu kelebihan Ku Lan sedia mendengar semua pandangan dari berbagai pihak dan bersetuju dengan apa semua orang cakap.

Salam 123silekuk,
WZWH sudah buka komen kepada semua orang maka anon pun boleh masuk. Terima kasih memberi feedback.
Cawan Tembaga said...
WZWH, pegi minta maaf dgn tok sedara awak tu...
Dun Tahan said...
inilah perbincangan yang akan menetukkan nasib untung dan masa depan orng melayu dijerantut,oleh panglima perangnya YB DATO DR Shukri Ismail dan rakan rakannya,jujurkah mereka merancang ini semua sudah pasti tidak dimanakah kepimpinan sama ada UMNO ataupun NGO Jerantut yang lain,dimanakah orang yang sepatutnya berkongsi suara tidak diendahkan dimanakah azizan yaakob,dato bazin,kamaruzaman baria,mana haji nazlan,haji mat daud do,ketua wanita,ketua puteri dan ketua pemuda,inilah sebanarnya kumpulan yang akan membantu UMNO dan perjuangankan orang melayu---nyata itu hanya mimpi kerana dr shukri tahu jika m,ereka ini dibawa akan tutuplah peluangnya bawak wan abakar yang memang dah tiada peluang lagi haa tipu juga,tanya dr shukri berapkah harga yang diminta oleh dr shukri ketika menjadi exco untuk luluskan projek granmas sdn bhd sapu tanah dalam bandar jerantut seluas 21 ekar,Grandmas sdn bhd,bayar dia tidak kurang RM 1 juta,bawa perkara ini kemahkamah dan dakwa saya jika tidak betul,proksinya mat tupai dan haji rosdi,tanya nya lagi projek silang lim ah chap berapa kah harga yang dibayar oleh lim ah chap kepada dr shukri,proksinya Nordin wahid,tanya dr shukri macamana dia bayar hutang RM 13 juta dengan apa berapa banyak balak JKKK dia jual,dan tanya wan bakar kenapa dia diberhentikan ado dulu jual projek kerajaan dengan majid,adik angkatnya BPR nak tangkap dia dan dinasihatkan berhenti,siap yang jual tanah orang melayu kepada lim ah chap dikuala tahan ini lah barisan kepimpinan UMNO dan pejuang melayu yang mulia haaaa jika saya salah ini semua palsu tuduhan fitnah dsakwa saya kemahkamah
Anonymous said...
Sudah la DUN Tahan, jangan kurang ajar dgn orang tua, awk tu masih jauh lagi nak berpolitik, wan bakar dah mmg tak ada apa dah. Memang anak haram mcm awak ni kurang ajar. Anak gampang
WZWH said...
Salam semua,
WZWH ingin mengingatkan kepada semua, WZWH memberi kebebasan kepada anda semua untuk menyatakan pendapat masing-masing. Sila nyatakan hujah, ketidakpuasan, titik bengit yang terpendam di hati,kegeraman, lepaskan, ledakkan, luahkan, letupkan apa yang terbuku di sanubari, jangan simpan. Kita kongsi bersama. Semua kumpulan politik Jerantut lepaskan segala perasaan anda kepada blog WZWH. Nyatakan pendirian dan pegangan politik anda, tanpa diplomasi, bahasa secara berterus terang. Jika ada pengkomen dari PAS, PKR, DAP silakan. WZWH memberi kebebasan sepenuhnya kepada anda semua. Mula-mula kita thesis kemudian ada orang bangkang jadi antithesis lalu akhirnya jadi sintesis dan seterusnya proses mencari kebenaran berulang. Terima kasih semua.
Anonymous said...
elok lah lah tu, wan amizan dah buka tembelang dr shukri. Jadi kita ramai ramai sokong pas, umno buruk sampai ke tulang dah,

hidup tuan ibrahim tuan man.
WZWH said...
Salam Anon 8.24,
Jika Anon fikir UMNO buruk sampai ke tulang, DS Najib akan cari calon parlimen Jerantut yang baru, bersih, bertenaga maka UMNO pun bersih sampai ke tulang!
Menyegar said...
Salam.Masaalahnya kalau ikutkan senarai ajk UMNO Jerantut tu tak ada sorang pun yang layak untuk kerusi parlimen.Kalau letak juga jawabnya paelimen jerantut akan jatuh ke tangan pembangkang
SPU said...
Sekarang kita dapat melihat apa ada dalam hati dan jiwa seseorang yang dinamakan pemimpin. Segalanya keluar dari mulutnya. Saya akan publishkan posting ini dan segala perbincangan ini untuk pengetahuan UMUM, harap tuan punya blog tidak akan delete keseluruhan posting berkenaan.
Anonymous said...
Dimaklumkan bahawa pernah Dato' Wan Abu Bakar menjadi penjamin kepada Wan Razak bagi membuka satu perniagaan namun hutang dengan bank terpakas dilangsaikan oleh Dato' Wan Abu Bakar atas dasar saudara, tidakkah anaknya ini tahu apa pengorbanan yang telah dilakukan oleh Dato' Wan Bakar terhadap keluarganya dan apakah mencerca orang yang sudah tidak terlibat secara langsung dalam politik dan sudah tidak berpeluang dan berharapan untuk jadi pemimpin sesuatu yang wajar sebagi balasan atas budi dan jasanya kepada bapa dan seluruh keluarganya? Melayu memang mudah lupa diri, ibarat mengangkang dan membuang najis dalam pinggan nasi sendiri.

25 comments:

malapetaka si dompok said...

Kami ada dengar desas desus mengatakan org dari dun damak pun ada, salah seorgnya tumpat sokti cikgu saroji, org kuat ghazali sulaiman sharif kasut, azman mat yasin.
Dalam perjumpaan banyak agendanya, nya campak satu beg ke ketua bahagian tu hilang lah dr shukri tu,

demo kelahi lah sama demo, janji ahmad hj daud dgn kamarulzaman baria lepas............
dompok terberak dah mampus dlm politik jrt ni.

tak de dlm politik pulak habis lah dibuka di org rasa awk lps ni dompok. ahahahaha.

dunia sama rata said...

sdr spu, mengapa saudar masih tidak faham yang pakatan sulit itu dirancang oleh Dr.Shukri dan telah dibawa kepada YBM Tengku Azlan untuk persetujuan supaya Dr Shukri dicalonkan sebagai Ahli Parlimen Jerantut mengantikan YBM Tengku Azlan,kerana faktor kelayakkan Dr Shukri untuk menentang Tuan Ibrahim Tuan Man,alasanya ialah kerana YBM Tengku Azlan akan bersara,kenapa Dr Shukri yang mengemukakan cadangan ini sedangkan ramai lagi pemimipin Jerantut yang lebih berkemampuan dan berkepupayaan tidak dijemput ramai lagi pemimpin yang lebih berilmu dan bersih daripada Dr Shukri di Jerantut ini,semasa perjumpaan tersebut ada ucapan, apa yang diucapkan oleh Dr Shukri dan Dato Wan Bakar hanya menghentam Adun Tahan,tahukah saudar SPU Adun Tahan Tak minat nak jadi Ahli parlimen Jerantut kerana dia tahu puak cina tak akan terimA DIA KERANA DIA PEJUANG MELAYU TULIN BUKAN PENYEMBAH KAKI CINA, LI MAH CHAP,TOKEY CINA KUASAI POLITIK MELAYU JERANTUT.

dunia sama rata said...

saudar SPU ini saya ingat saudara mungkin ditaja oleh pihak wan bakar dan dr shukri

Anonymous said...

salam semua.rosaklah umno jerantut kalau pakai buah fikiran cawan tembaga,44sikulipat dan yang sewaktu dengannya sebab blog dia orang ni tak ada kualiti langsung.kata-katanya penuh dengan cercaan dan umpatan.semua orang tak betul maklumlah masing-masing ada tuannya.kalau kita memburukkan orang lain dengan harapan bos kita dapat bertnding apakah jaminannya utk bos kita menang.sebab orang lain akan membalas dendam dan cah keting akan berlaku.nak menang pilihan raya berbuat baiklah dengan orang lain kerana masing2 ada undi.betul tak ct dan 44sl?

Aki mail said...

Nak tanya semula DUN Tahan

Betul ke Dr SHukri kuat makan rasuah? berutang 13 juta. huuuuu.... abeh kita jerantut.

Cuba beri keterangan semula dalam wzwh tu dah ada macam-macam tak dapt lihat terang.

SPU said...

Salam,

Seronok bila dah ramai nak beri komen kerana semuan ini berkaitan dengan batang hidung mereka sendiri.

Dunia Sama Rata,
Awak kata awak ingat saya mungkin ditaja oleh...tapi demi Allah ingatan awak tu salah.. dan awak akan hilang ingatan agaknya @ kurang siuman @ gila? kerana membuat tuduhan melulu, hehe

Saya menulis blog sebelum orang Jerantut tau membaca blog dan sebelum Dato' Shukri dan Dato' Wan Bakar tau bahawa di Jerantut ada blog SPU dan sebelum awak menulis diblog awak tu juga, hehe Jadi kalau saya nak ditaja oleh seseorang tentunya bukan yang berdua ini, jgn cepat melatah dan nak salahkan orang lain, saya akan bongkar semua dalam UMNO Jerantut tidak lama lagi, sesiapa yang ada hal untuk disembunyikan harap maklumkan kepada saya sebelum saya bongkarnya.

Selamat membaca, dan jangan harap dunia ini akan sama rata tanpa gunung ganang bukit dan lautan serta pulau dan pantainya

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

sudahlah dompok!!!kaki pungkor apa yang awak sakit hati sangat kat dato wan abu bakar tuh??sebab dia lebib baik pada awak kan..bukan baru nih aje awak dok naya kat dia dari dulu lagi..awak pungkor kat kuantan nun yang dato wan nak sangat jadi MB sampai dato wan kena pancas dek MB.Lagi satu wan razak ada hutang dengan dato wan bakar kan??dah bayar ke belum???kalau tak bayar lagi cepat2lah bayar!!ingat hukum orang tak bayar hutang nih!!!!

Bujang pptr said...

spu,
yang benarnya malam perjumpaan sulit itu adalah malam mengangkat dr shukri dan membenam ADUN tahan dengan aji nazri sekali.Dalam perjumpaan itu mereka heboh ADUN tahan dan aji nazri banyak sangat isu. Sebab itu kulan akan pastikan mereka tak jadi calon lagi. Tuk 4 nordin berucap berapi-api suka sangat boss dia ganti ku lan. Kulan nak dr sukri naik sebab dr sukri berseh . ADUN Tahan kena bersedialah berundur kepada regim baru Dr Sukri. Ada juga sebut malam itu minta supaya Zali su tanding dun tahan tapi zali su angkat tangan. Dia tak nak politik dah lepas ni ( agaknya takut meletup kes sara ).
Walaupun aji nazri abis berjuta tolong ku lan menang jadi ketua bahagian tapi ku lan jawab mudah jeh. Dia dah tak nak deme suruh juga tanggunglah. Haji rosdi tak dijemput malam itu ada diJerantut. Abeh meeting haji rosdi call dr sukri ucap tahniah. Melompat sukanya dr sukri... dalam diam-diam haji rosdi pagi jumpa mad aji daud untuk lobi ganti kulan pula.
semua rahsia ini terbongkar kerana nik drebar jual cari duit.

123sileluk said...

ADUN Tahan dengan haji nazri tak lawan mati lawan ada harapan boleh hidup.Biar sama bungkus. Kami sokong ADUN Tahan sebab dia pejuang bangsa bukan penjual bangsa macam dr sukri.

44sikulipat.blogspot said...

Kpd anon 11.06.

Salam spu.
Disini 44sikulipat ingin menyatakan yg kaweh ni tak pernah menyokong Umno pun.
Tak da tuan pun yg menaja kaweh ni. Memang patut kaweh hentam ke umno sb umno dah di penghujung dah sebab lps ni umno dah tak de jerantut, fikir dan faham apa maksud kaweh.
Wan amizan buka pekung org,org lain pulak buka pekung dia. Sama umno byk pekungnya. Itukan dah rosak.
Apa yg ada pd pemimpin umno di jerantut ada, nothing tong kosong semua.
Pemikiran anon11.06 mcm wan amizan juga, darjah 6 punya pemikiran. Salam semua.

Anonymous said...

SPU SEBAB DUNIA SAMA RATA SUKA UPAH ORANG JADI DIA INGAT DATO WAN BAKAR PUN PERANGAI MACAM DIA,DAH LAH DUNIA SAMA RATA SATU MALAYA TAU AWAK TU KAKI PUNGKOR!!!!KALAU TAK TAKKAN PM DOK KUTUK AWAK MASA MESYUARAT UMNO DULU!!!!!INGATKAN BALIK DARI UMRAH JADI BAIK MALAH MAKIN BURUK PERANGAI

Abang Bu dan Kak Key Sdn. Bhd said...

Bagus SPU, jika perwakilan boleh dibeli secara tender kenapa tidak blogger di Jerantut? Dr. Shukri tawar tinggi SPU sokong dia, ADUN Tahang tawar lebih tinggi sokong pulak dia, apa salahnya? Dinia ini tak sama rata kan? Kalau Dato' Nazri, Dato' Razali atau Dato' Zizah tawar lagi tinggi, apa salahnya? Baru namanya dunia sama rasa....

Anonymous said...

Dr Shukri bolehlah tawar tinggi sebab dia banyak jual tanah di bandar jerantut kata dunia samarata . Kalau tak betul sam,an dan heretkan Adun Tahan ke Mahkamah.

Anonymous said...

Yang bang bu dan kak key skandel ni apahal.?. menyorok dalam belukar sudahlah.

Anonymous said...

kas tawarkan diri kepada Adun Tahan sokong dia dengan haji Nazri. Kas tak suka orang jual bangsa klau betullah.

SPU said...

Salam Semua,
Pendirian saya tetap seperti dulu, tidak sokong mana2 pihak tetapi menyatakan kebenaran dari pendapat saya sendiri. Saya sayangi UMNO kerana itu SPU dibina sebaik saja mendapati kehakisannya suara dan undi utk UMNO/Melayu dalam PRI12 lalu. SPU tidak condong pada mana-mana pihak namun interest utamanya adalah membantu mengembangkan Media Sosial di Jerantut bahkan di Pahang kerana mendapati Kerajaan UMNO Pahang masih gagal kuasai Media Sosial ini melalui UMB Pahang.

ObO said...

nampaknya politik Jerantut memang jahanam, siapa lagi yang bersih dan layak memimpin Jerantut? Wan Amizan sudah dijahanamkan, Dr. Shukri sedang dijahanamkan oleh Wan Amizan and the gang serta oleh kesalahan masalalunya sendiri, Hj. Nazri juga sangat buruk dgn berbagai skandal, Dato' Razali bermasalah dengan Sara, Ahmad Daud juga seekor jerung putih, Dato' Azizan sudah jadi hantu orang mati, Jala anak didik Dato' Bazin masih belum bersedia, habis siapa bakal jadi pemimpin kita? Calonkanlah Abang Bu.......mampeh kita weh kalau macam ni...

GeMPita Puaka said...

ABANG BU NAK DUIT DAN BU**T JE, MANA TAU MEMIMPIN, PIMPIN KAK KEY KE HOTEL BOLEH. HEHEHE......

WAN AMIZAN MAMPUS LAH TAK DAPAT KEBENDA DAH NAMPAK NYA.HAHAHA...

AHMAD HJ DAUD MASALAH KRONI KUAT SANGAT, RAKYAT YG MAMPUS NANTI. YANG KAYA HJ RUSDI, FAUZI, JIHAN, DAN KAUM KERABAT P.TAWAR DIA TU. HUHUHU....

HJ NADZRI SCANDAL PEREMPUAN DGN IKAN KELAH DIA TU TAK HABIH HABIH. TERMASUK PEMBURUAN BINATANG KAT HUTAN HABIH KE DIA JE DAH,TINGGAL BABI DGN MUSANG JE DIA TAK KEBAS TAKUT HARAM BENDA TU, DIA KIRA MEROMPAK TAK HARAM. KEHKEHKEH....

GHAZALI SULAIMAN PULAK DENGAN KES MINUM ARAK DAN PEREMPUAN SIMPANAN DIA SI SARA TU. MENGAWAN RATA SU NI, TAKUT JADI WAN AMIZAN KEBAS RATA ANAK DARA ORG. TOITOITOI......

DATO BAZAIN YG NI BEST TUA DAH TAPI LAPAR DUIT MCM ORG GILER. HABIH KENA JUAL ORG DIBUAT DI DIA NI. DATANG KETUA WANITA JUAL KETUA WANITA, DATANG CIK KAMA JUAL CIK KAMA, JANJI DUIT MASYUK SENANG NAK PERGI BATAM JUMPA AWEK2 MUDA KAT SANA.HUAHUAHUA.........

DR SHUKRI YG NI TAK CUKUP INCI PUN HEBAT JUGA WEH. HABIH TANAH JERANTUT DIBUAT DEK DIA NI. RUPANYA RATA DIA KEBAS LEBIH KURANG WAN AMIZAN JUGA. PATUT HOK MACAM NI IKAT KEPALA, IKAT KAKI TARIK DGN KETA KUDA JE BIAR NYA PANJANG SIKIT. PEWEETTTTT......

AZIZAN YAAKOB HOK NI PUN SATU JUGA HILANG ENTAH KEMANA. KABAR BAIK DENGAN NAJIB TAPI HAMPAS NYA MENYOROK BWH UMAH JER. TAPI TAHAN LAH DARI HOK LAIN KAT ATAS TU SEMUA,HOK NI TAK DE MENGANGGU ORG. HOK NI BAHAYA BILA BERGABUNG DENGAN WAN AMIZAN DGN HJ NADZRI. HABIH PUAK LAIN DIBELINYA. KUAKUAKUA.......

HAJI ROSDI YG NI BIASA LAH MELIPAT SELUAR DALAM SAPA YG NAIK PARLIMEN, NI MUKA TAK MALU LANGSUNG HOK NI, AHLI MAJLIS SAMPAI MAMPUS. DIA NAK NAIK BINI SANGGUP BAGI KE ORANG,OK MALAS NAK BUKA HAL NI, RAMAI ORG TAU PASAL IBU SESUSU GAHAZALI SULAIMAN. WOWOWWOW......

KAN SEMUA ROSAK PEMIMPIN UMNO NI KAN. JADI DEMO SEMUA TENGOK LAH MANA HOK MOLEK NYA. SEKIAN PERSEMBAHAN INI.

patpatsikulipat said...

Kpd anon 11.06.

Salam spu.
Disini 44sikulipat ingin menyatakan yg kaweh ni tak pernah menyokong Umno pun.
Tak da tuan pun yg menaja kaweh ni. Memang patut kaweh hentam ke umno sb umno dah di penghujung dah sebab lps ni umno dah tak de jerantut, fikir dan faham apa maksud kaweh.
Wan amizan buka pekung org,org lain pulak buka pekung dia. Sama umno byk pekungnya. Itukan dah rosak.
Apa yg ada pd pemimpin umno di jerantut ada, nothing tong kosong semua.
Pemikiran anon11.06 mcm wan amizan juga, darjah 6 punya pemikiran. Salam semua

SPU said...

Saya dah agak begini akan jadinya politik Jerantut. Ada beberapa komen tak dapat saya lepaskan termasuk yg berkenaan Abang Bu dan Kak Key, terlalu pedas dan panas dan terlalu lucah bahasanya hanya sesuai untuk 18SG sahaja. Yang lain-lain saya rasa masih boleh dikawal dan saya lepaskan kerana kita masih hendak dengar mengenai semua orang, alang-alang mandi....biar belejun...tua pun tak apa asal sudah di ubahsuai dari saiz XXL kepada S..

sayangkan UMNO said...

Keluar lah Dato Azizan Yaakob. Keadaan dah tertekan sekarang ni. Saya rasa azizan yaakob saja yg dpt membantu umno jerantut ni, pada zaman dulu dia di kenali sebagai pakar saraf dlm umno.
Banyak yg dilahirkan nya tokoh tokoh politik jtut yg hebat2. Seperti contoh:= ghazali mezah,zahar gemuk,halim mahasan, siti hajar, wan amizan,dollah kicap,dr shukri dan ramai lagi sehingga sekrg ni.

Pertelingkahan yg berlaku sekrg ni krn berebut parlimen jerantut boleh kah diselesaikan oleh perompak2 tak berlesen ni.

Saya nampak azizan lah org paling sesuai membantu umno jerantut krn pengalaman beliau terlampau luas di arena politik jtut.

Dia tidak mempunyai isu seperti sara, jual tanah ke cina, scandal politik, rasuah politik. Dan lain lain lg.

Jadi di sini azizan perlu ada untuk menstabilkan politik jerantut,
saya bukan penyokong azizan tapi sy nampak ahli umno lain penuh dgn isu berat berat yg sepertii diatas semuanya. Sy rasa dia pun selalu berjumpa Pm pd masa ini. Saya juga nampak kalau gabungan azizan bersama timbalan ketua ,naib ketua dan su bahagian menjadi satu kekuatan pd umno jerantut itu sendiri. Adakah wan amizan hj nadzri maupun ghazali sulaiman akan terima bantuan beliau.
Kepada azizan yaakob beri komen tentang apa yang saya katakan ini. terima kasih

papa UT said...

hj nazri aok tu mampus gitu jelah dgn permainan dr shukri and ketua bahgian tu. Duit habih bantu K.B habuk pun tak da.
Wan amizan pun sama elok lah perangai merompak mcm dr shukri tu juga, habih tanah semua demo kebas.
What the fuck hj nazri,wan amizan and dr shukri.
Huahuahuahuahau.....kehkehkehkeh....

papa UT said...

hj nazri aok tu mampus gitu jelah dgn permainan dr shukri and ketua bahgian tu. Duit habih bantu K.B habuk pun tak da.
Wan amizan pun sama elok lah perangai merompak mcm dr shukri tu juga, habih tanah semua demo kebas.
What the fuck hj nazri,wan amizan and dr shukri.
Huahuahuahuahau.....kehkehkehkeh....

Anonymous said...

Dr. Shukri hahahahahahahah........ Dr Shukri hak..hak...hak... Dr Shukri pendek tu? huhuhuhuhuhuhu.........hancor jerantut. Biarlah wan amizan murah juga hati. Dr Shukri tu tak jadi exco sebab MB tak tahan dengan hutang dia banyakn sangat tak tau ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN