Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, May 12, 2010

'uRag dRrulug' - SUARA AKAR UMBI UMNO JERANTUT



Hari ini SPU hanya nak 'mengangkat' satu posting yang menarik dari sebuah blog baru di Jerantut, 'uRag dRrulug'.


Tulisannya baik dan berasas sebagai tanda bahawa bloggernya sangat faham tentang keadaan politik Jerantut ini. SPU juga percaya bahawa beliau menulis dengan penuh tanggungjawab dan atas kesedaran dan hasrat ingin melihat UMN O Jerantut kembali tenang. Blog ini merupakan suara sebenar akar umbi UMNO Bahagian Jerantut, suara rakyat yang inginkan pembelaan dan suara rakyat yang memprotes dan bersedia menderhaka jika suaranya tidak didengari.


Baca sebahagian dari posting di blog berkenaan atau klik disini.

Kumpulan DUN Damak @ 'Damak' yang diketuai 'Godfather', selama ini tidak pernah memberikan perhatian kepada KW nampaknya sejak kebelakangan ini sudah selalu menjeling-jeling, bermain-mata dan bertegur-sapa. 'Penghulu Abai' yang tidak pernah ke pejabat KW dulu, sekarang ini sudah rajin melawat dan macam nak berumah-tangga disitu. 'Godfather' nampaknya sedang menggerakkan jenteranya. 'Batin Garuk' juga nampaknya sudah sedia menggalas sumpit untuk berjuang. 'Panglima Hitam' juga turut membantu, dia ni orang kuat dalam belia 4B dulu. Sekarang ni dah tak ada apa-apa jawatan selain dari melukut ditepi gantang.

Buat masa ini sasarannya adalah kepada mereka yang cuba memancas KW. 'Dato' Setia Tidak' dan 'Dato' Gajah Gading' harus sudah membaca gerak itu dan sepatutnya sudah bersedia bertindak balas. Sarang tebuan kenapa dijolok? 'Wanita kedua' juga selalu terlibat dalam operasi memancas KW oleh 'Dato' Setia Tidak' dan 'Dato' Gajah Gading' ini pun patut bersedia untuk menerima balasan, atau cepat-cepatlah berpaling kebelakang dan mohon ampun dari KW sebelum dipergunakan lebih banyak lagi pihak musuh. Saya rasa masih ada waktu untuk berpaling bagi 'Wanita kedua' ini.

Membaca blog SPU dan menemui blog Melayuraya Daily menulis begini; Dato' Azizan ada dimana-mana...!!!? Mungkin benar bahawa Dato' Azizan juga ada dibelakang 'Wanita Kedua' ini? Dalam politik Jerantut memang banyak tangan-tangan hitam yang sentiasa cuba memandu kearah yang mereka kehendaki. Soalnya, setakat manakah kepintaran ketua-ketua cawangan dan perwakilan yang akan memilih nanti? Apakah mereka memilih atas kesedaran dan keinsafan mereka dengan rasa tanggungjawab atau atas arahan tertentu atau pun kerana RM yang ditawarkan? Bebaskah UMNO dari rasuah politik dalam pemilihan akan datang?

Dalam pemilihan lalu, yang kalah berkata mereka kalah kerana tidak melibatkan diri dengan politik wang sedangkan yang menang juga menafikannya. Yang menerima beribu-ribu ringgit dan mengkhianati bangsa dan orang kampong menggeleng kepala sambil berkata mereka tidak mendapat apa-apa. Mudahnya menipu dalam dunia ini.

Berikut adalah komen pembaca diblog berkenaan:

Blogger sri tribuana said...

Wah tajam sungguh permerhatian saudara. Maaf yer, blog saya tidak dpt menulis ttg Jerantut, nak tau maklumat harap ke deme2 ni la

May 9, 2010 6:51 PM

Anonymous uRag dRrulug said...

Aok!!

May 9, 2010 8:09 PM

Anonymous melayurayadaily said...

uRag dRrulug,
saya sama seperti Sri Tri Buana tidak menulis tentang politik Jerantut kerana sudah tidak faham apa yang berlaku

ke2. Saya ada menulis kepada blog KW wanita secara terbuka menyatakan pendirian saya bahawa wanita mesti bersatu dan mengelakan wanita dari di racik2 oleh pihak yang ingin melihat mereka berpecah2.sila sdr lawati laman KW. Terpulanglah samada saya ditafsir ikhlas atau tidak.

keseterusnya, gambar sdr itu bagi lah yang terang supaya bertanding mudah menang.

akhirnya, saudara ada bakat besar dalam berkarya, kembangkanlah potensi itu TQ.

May 11, 2010 6:06 AM

Blogger uRag dRrulug said...

Terima kasih Wan Shahrir dan Dato' Azizan keran sudi datang membaca blog saya yang 'jihek' ini. Saya menulis dah bukan kerana nama atau apa, cuma kerana marah dan geram terhadap UMNO Bahagian yang sudah hampir musnah. Pemimpin-pemimpinnya memang patut dihantar ke pusat pengumpulan barang-barang lusuh untuk pelupusan. Gambar saya tu insyallah akan diganti jika saya ada hasrat nak bertanding AJK nanti, boleh ke agaknya?

May 11, 2010 9:09 AM

Anonymous spu-blogger said...

Salam UD,
Saya setuju dengan pandangan Dato' Azizan itu, kadang2 orang tak nampak bakat dan kelebihan yang ada pada diri kita, bahkan kita sendiri kadang2 juga tidak tau apa kelebihan yang kita ada. Tapi yg jelas, awak bagus menulis politik Jerantut dan banyak pengetahuan mengenainya mungkin kerana pengalaman berkerja dengan orang politik dahulu. Apapun teruskan usaha ini.

May 11, 2010 9:21 AM

Anonymous Anonymous said...

Salam urag drulung.Rasanya urag drulung ni dulu pernah jadi ajk pemuda bahagian rasanya.Nampak macam tau benar keadaan politik di jerantut ni.

May 11, 2010 8:53 PM

sri tribuana said...

Blog yg boleh beri input yg baik utk Jerantut selain blog SPU, Menyegar dan N9.
keep it up guys

May 11, 2010 9:16 PM

Blogger uRag dRrulug said...

terima kasihlah atas pujian dan pandangan, baru mula berblog, memang perlu bnyk tunjuk ajar dari yg lebih berpengalaman. Blog SPU ni Dato' Azizan punya juga ke selain Melayuraya Daily dan Suara Majlis? Wah, memang hebat. Saya akan ikut serta, jika diizinkan.

May 12, 2010 2:03 AM

2 comments:

selagimasihada said...

terima kasih SPU dan urag drrulug. kami percaya apa yang dilaporkan adalah satu kebenaran dan SPU laksanakan tanggungjawab dengan jujur. jangan sesekali menulis kerana ada perasaan dengki dan sifat cemburu dalam hati dan lebih pentung jangan menjadi alat kepada orang lain untuk mencapai agenda tertentu mereka. teruskan kami menyukong.

SPU said...

saya merasa bangga apabila di Jerantut tahap kecelikkan IT semakin meningkat. kepekaan masyarakat terrhadap peranan media sosial juga tambah meningkat, dalam kadar yang tinggi kebelakangan ini, justru saya benar-benar percaya bahawa menguasai medis sosial (facebook dan blog) akan juga menguasai PRU13 nanti kerana peratusan pengundi ketika itu nanti kebanyakannya datang dari generasi Y. harap UMNO bahagian Jerantut ambil perhatian. Dan, menghentikan pancas memancas sesama sendiri.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN