Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Thursday, May 27, 2010

SAMY VELU PERLU UNDUR SEGERA


Berikut adalah posting yang di copy and paste dari sebuah laman blog penyokong Pas di Jerantut. Sila klik (disini) untuk baca tulisan asal di blog berkenaan.

Soalnya, mereka yang diluar BN juga melihat bahawa Samy Vellu sebagai liabiliti kepada BN selama ini, tambahan pula dengan kenyataan anak beliau beberapa hari lalau bahawa UMNO sebagai punca masalah dalaman MIC membuatkan orang semakin benci kepada Samy Vellu.

Masalah sebenar MIC adalah Samy Vellu dan kroninya. Pemerintahan diktatornya serta terlalu lama sebagai presiden parti telah membunuh tokoh-tokoh muda yang lebih bersemangat dan benar-benar berjuang untuk parti.

Jalan terbaik untuk memulihkan MIC adalah dengan Samy Vellu mengundurkan dirinya dengan seberapa segera. UMNO juga sepatutnya mendesak beliau berundur segera kerana permasalah MIC bukan saja melibatkan BN namun semuan parti komponen terutama UMNO sendiri.


sunday, may 16, 2010

Sembang seorang PRESIDEN.......

Pembaharuan MIC untuk beri peluang muka baru terajui parti


IPOH 16 Mei – Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu berkata, beliau akan melakukan pembaharuan dan rombakan terhadap kepimpinan parti bagi memberi peluang kepada muka baru dan golongan muda menerajui parti.

Beliau berkata, pembaharuan itu yang akan dilakukan dalam tempoh 12 bulan mulai Jun ini antara lain bertujuan memulihkan imej MIC dan sebagai persediaan menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 akan datang.

Katanya, dalam tempoh itu MIC akan mengadakan pelbagai program secara berterusan untuk memulihkan kepercayaan rakyat kepada parti itu dan menarik penyertaan generasi muda ke dalam MIC.

"Dalam pilihan raya kecil di Bagan Pinang dan Hulu Selangor sebelum ini 65 hingga 75 peratus kaum India menunjukkan isyarat positif yang mereka telah kembali kepada Barisan Nasional (BN),” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Konvensyen MIC negeri di sini hari ini.

"Kepulangan besar kaum India kepada BN dalam dua pilihan raya kecil sebelum ini memberi isyarat jelas yang MIC telah mengambil tindakan untuk menarik mereka dan kerajaan perlu mempercepatkan pelbagai program untuk mengelak mereka lari semula,” katanya.

Oleh demikian, beliau merayu kerajaan Pusat supaya mempercepatkan program pembangunan kaum India yang agak ketinggalan berbanding kaum-kaum lain di negara ini. – Bernama

P/S:-Ini kata-kata yang dah berapa kali dikeluarkan oleh PRESIDEN yang seorang ini.Semasa PRK HULU SELANGOR dia ni dah janji sekiranya BN menang dalam PRK tersebut,dia akan meletak jawatan.Masih ingat lagi tak?Tapi sejak dua,tiga hari kebelakangan ni tak ada bunyi pulak dia ni nak lepaskan jawatan PRESIDEN dia!Kenapa agaknya?Adakah dia masih menaruh harapan untuk kekal dalam KABINET sekiranya dipilih semula sebagai MP SG SIPUT?Inilah perangai PEMIMPIN dalam BN.Kalau kalah janji macam-macam.Tapi dah nampak nak menang semula,lain pulak cerita dia.Untuk kesekian kalinya RAKYAT MALAYSIA telah ditipu!Tahniah Tok Sammy!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN