Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, May 15, 2010

APAKAH KITA SUDAH BERSEDIA - PRU13 TAHUN DEPAN
























Media sosial berkembang pesat, termasuk di Jerantut kawasan pedalaman di Ulu Pahang. Dari pemerhatian rambang mendapati ada beribu-ribu orang di Jerantut menggunakan jalinan media sosial ini terutamanya facebook. Mereka ini adalah dari kalangan generasi Y dan Z yang akan mengunbdi dalam PRU13c nanti.

UMNO Bahagian masih leka dan tidak melihat bahawa ini adalah satu cabaran masa depan dalam politik. Menguasai mereka yang menggunakan media sosial ini adalah umpama menguasai undi pada masa depan.

Malangnya, Penerangan UMNO Jerantut masih belum melakukan apa-apa tindakan untuk mendekatkan diri dengan pengguna media sosial ini. Kita masih menanti-nanti blog resmi dari Ketua Penerangan UMNO Bahagian yang masih gelap ini.

Masyarakat tetap akan menggunakan media sosial ini samaada blog atau facebook. Sama ada kita memantau dan memandu mereka atau tidak mereka tetap akan memanafaatkan jalinan media sosial ini. Cuma, jika kita dekatkan diri dengan mereka dan memandu mereka kearah yang kita ingini maka akhirnya kita akan dapat menguasai mereka nanti.

Jika tidak, mereka akan mendapatkan maklumat-maklumat lain dari sumber yang bukan milik kita dan akhirnya mereka akan bertindak menyongsang arah kita. Jika mereka ;ebih mudah mendapat maklumat dari parti lawan akhirnya mereka akan percaya pada apa kata parti lawan dan mereka akan terjemahkan dengan mengundi parti lawan.

Banyak pihak percaya bagawa PRU13 akan diadakan pada tahun hadapan atas beberapa alasan. Apakah kita sudah bersedia?

1 comment:

Anonymous said...

Sudah bersedia untuk memangkah nya tetapi kena calon nya orang baru belaka, jadi ada nafas baru dan arah tuju baru, asalkan bukan kaki pedooh dan mementingkan perut sendiri. Apa macam SPU?.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN