Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, May 14, 2010

SIASAT SEGERA SURAT LAYANG - BLOG BERITA PEMUDA UMNO JERANTUT



1. Blog Berita Pemuda UMNO Jerantut menulis tentang sebaran surat layang di kalangan ahli UMNO Jerantut. Akhirnya kita sudah nampak Pemuda UMNO sudah tampil kehadapan dan berani bersuara untuk mempertahankan tohmahan dan apa yang dianggap fitnah terhadap Ketua Mereka. Saya mengangkap tabik hormat kepada Pemuda yang sudah mengaktifkan blog mereka. Selama ini saya selalu menghentam mereka kerana kegagalan mereka mengerakkan unit media sosial dan nampaknya mereka sudah mula bersuara. Saya harap usaha ini akan diteruskan sehingga PRU13 nanti.


2. Sebuah laman blog yang condong kepada Pas di Jerantut ini juga sudah nampak bernafas semula. Yang saya maksudkan adalah blog AwangMaseru. Saya kenali dia secara peribadi dan walaupun kami berlainan pandangan politik namun saya selalu hargai hak dan kebebasan bersuara, justru saya gembira bila dia sudah kembali aktif menulis. Mungkin juga dia ada kelapangan masa ini kerana segala urusan mengenai kontreknya sudah diselesaikan terlebih dahulu.


3. Berikut adalah sebahagian dari posting yang saya ambik dari blog Berita Pemuda UMNO Jerantut;

1) Membabitkan permohonan tanah Ketua Pemuda di Kg Sempadan seluas 300 ekar yang telah diluluskan. Tanah ini dipohon oleh KP yang mana melibatkan tanah orang kampung yang sudah ditanam berbagai tanaman tapi ikut undang-undang itu tanah kerajaan. KP berhak memohon dan lulus tanah itu hak KPlah.

2) Tanah di Lata Kasah yang sudah lulus sebanyak 50ekar.

3) Tanah di Perluk sebanyak 125 ekar juga sudah lulus.

4) Tanah di Pasir Durian juga telah lulus sebanyak 48 ekar.

5) Tanah Durian Hijau sudah lulus sebanyak 50 ekar.

6) Ladang LKPP Temin juga telah lulus sebanyak 30 ekar.

7) Bukit Ketupat 50 ekar dalam proses.

8) Kuala Tahan projek pembangunan bercampur melebihi 50 ekar.

9) Tanah tapak quaters balai polis Sg Jan juga telah lulus.

10) Rengas 49 ekar sudah lulus.

Ini antara isi surat layang berkenaan. Pemuda minta Tuan Pegawai Daerah Jerantut membuat kenyataan rasmi samada benar atau tidak dakwaan surat layang ini bagi membersihkan nama Ketua Pemuda selaku ADUN Tahan.

(Sila klik untuk baca sepenuhnya)

3 comments:

uRag dRrulug said...

Aih! Gemana pulok nih menjadi begini? Kome ingat pemimpin membela bangsa dan urag kapong, rupanya keje dia membahan urag kapong. Nye kerayan sungguh kala lagu ni, mapuh kita weh!

SPU said...

itulah, keje kami menyampai ke dime, lepas tu taulah apa dime nak buat nak pilih lagi ke orang gaye begini atau campok je kedalam sungai tembeling, tapi tentu dia akan timbul, kehkehkeh

Anonymous said...

SPU,

Kami sokong siasatan untuk tahu siapa benar. tk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN