Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, May 26, 2010

PEMUDA YANG LEMAH





















KJ menyertai Wataniah selama sebulan, bolehkah kita bayangkan jika 'Yang Boroi' sertai kem bina semangat? kehkehkeh

Pemuda zaman ini tidak seperti pemuda dulu yang kuat semangatnya. Pemimpin Pemuda zaman ini kebanyakkannya kelihatan sebagai mata duitan dan selebihnya kelihatan sebagai perompak jalanan.

Manakala dibawahnya pula kebanyakannya adalah kaki rempit dan mereka yang terlibat dengan najis dadah, sama ada secara terhormat atau secara terhina. Ini lah persepsi yang diberikan umum terhadap Pemuda termasuk Pemuda di Jerantut.

Pemuda UMNO harus bekerja keras untuk mengikis persepsi ini dan sepatutnya beberapa program dilaksanakan kearah mencapai matlamat ini namun apa yang kita tahu, masih tidak ada satu pun usaha dilakukan malahan ada indivudu-individu tertentu masih dilihat dilindungi dengan kegiatan mereka selama ini.

Inikah pemimpin Pemuda yang ingin kita letakkan tanggungjawab keatas bahu mereka? Kelemahan Pemuda bukan setakat di cawangan dan bahagian semata-mata, bahkan di peringkat pusat, Ketua Pemuda kelihatan gagal untuk menyatukan pemuda. Bagaimanakah beliau hendak diamanahkan dengan jawatan sebagai seorang menteri?

Apa yang kelihatan adalah Ketua Pemuda hanya berjuang untuk kepentingan diri sendiri saja. Untuk menjawat jawatan sebagai menteri dan seterusnya mencapai cita-cita menjadi Perdana Menteri termuda Malaysia.

Jika DS Najib masih bertekad untuk melantik KJ sebagai menteri, marilah kita bersama talkinkan DS Najib juga kerana kepimpinannya tidak akan kekal lama. Ini akan membenarkan teori RAHMAN dimana Najib adalah PM terakhir bangsa Melayu, setelah itu kepimpinan Melayu akan hancur akibat kerakusan dan kelemahan pemimpin sendiri.

Cita-cita dan harapan DS Najib untuk menakhoda zaman akan hanya jadi angan-angan kerana beliau hanya mampu menakhoda impian dan sebenarnya beiau memang sedang dinakhodakan.

2 comments:

Anonymous said...

Wa tahniah lah sama dia.Sudah mau jadi Lambo....bule slamatkan Malaysia nanti.... tapi aku rasa ni Lambo ada maknaaa... ni.

Anonymous said...

kalau dompok jadi pelatih plkn macamana puak yek? mau boroi di turun ke kaki jadi untut pulak, kehkehkah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN