Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Thursday, May 6, 2010

KJ DILANTIK MENTERI?























1. Bila sebut KJ akan jadi menteri kabinet, ramai orang akan tertanya-tanya betulkah berita ini. Jika ya, tentu ramai yang tidak akan berpuas hati. Orang tidak boleh lupa kisah ‘Budak Tingkat 4’ di zaman Pak Lah. Benci rakyat kepadanya masih belum luput, jadi jika PM berkira-kira hendak melantik KJ sebagai menteri (kerana ada perjanjian dengan Pak Lah), maka hasrat ini kenalah PM tangguhkan lagi.

Mungkin ada yang merasa harapan KJ semakin cerah kerana sudah ramai kawan-kawannya dibawa masuk, terbaru Ezam yang dilantik sebagai senator. Namun, usaha PM tentu akan terbantut kerana sudah ada isyarat ‘mendeham’ oleh TDM - ulang tayang kisah lalu, kisah Pak Lah buat perundingan dan serah telaga milik kita kepada jiran untuk gugurkan tuntutan terhadap limbang. Akibatnya negara kerugian berjuta USD.

Jadi, mimpi indah KJ untuk menjadi menteri terpakasalah dipadamkan. Lulusan luar negara tetapi lebih banyak menjahanam sebagai ‘punahsihat’ ketika pak mertua mentadbir negara.


2. Jerantut dulu calonkan KJ dengan menolak Mukhriz sebab ada orang naik pakai kabel KJ. Kalau KJ naik jadi menteri orang itu akan naik tocang macam kadok naik junjung. KJ lulusan oxford universiti tapi orang cop dia sebagai oxfart pirate. SPU bukan sekolah tinggi, tingkatan dua pun tak habis jadi nak tau makna kenalah buka kamus. Rupanya oxfart pirate ni maknanya ‘penyamun kentut lembu’.

Jika dia jadi menteri memang bahaya, sebab dia kepala kepada segala penyamun macam cerita P.Ramlee, ‘Ali Baba dengan 40 orang penyamun’. KJ itulah ali baba yang mengalibabakan banyak harta rakyat, dan antara 40 orang penyamun itu orang kata ada di sini. Ini memang bahaya. Patutlah banyak tanah-tanah di kampong-kampong banyak yang kena rampas. Silap-silap anak dara orang pun akan kena kebas. Itupun orang kata dah ada berlaku dulu. PM, tolonglah selamatkan negara kita! Klik sini baca blog braveheart mengenai KJ. Boleh juga baca lagi dengan klik disini.


Sebarang komen, kali ini pun kena pakai pasword KP. KP ni boleh jadi kaki putar, kaki pungkor, ketua penyamun, ketua penyangak…ketua pemuda pun boleh juga. Kalau komen tak pakai password KP, jangan harap komen akan SPU siarkan. Password 'Aband Bu' dan 'Kak Kunci' dah expired, dah monopous, putus haid.

Baca juga blog baru ini: uRang dRrulug



8 comments:

uRag dRrulug said...

KP: Salam SPU, harap PM dengar pandangan rakyat supaya tidak lantik KJ jadi menteri. Jerantut nak Tengku Azlan jadi menteri penuh. Harap PM ambil perhatian suara kami dari pedalaman.

bRAVEhEART said...

KP: Salam SPU.
Nice posting, bro. Keep it-up!

Anonymous said...

KP ni KP Jerantet kita ke?

Anonymous said...

KP: Salam SPU,

Soal nya siapa masuk dan siapa keluar telah di tentukan Oleh ALLAH SAW. Itu kan Qada dan Qhada. Tidak perlu di polemek kan. KJ di takdirkan jadi Menteri ke ,timbalan menteri ke, secara logik akal memang patut dan layak sebab dia mengetuai melalui pemilihan gerombolan pemuda-pemuda UMNO. Jangan lah mengecil-ngecil KJ tu.Kau baca posting SAKMONGKOL AK47, tapi dia tulis dalam "bahasa oreng puteh", tapi aku yakin engkau faham kerana banyak "oreng puteh" bersiar-siar tempat kau ye.

2. SPU, engkau sendiri mengaku sekolah tak tamat tingkatan dua ye?, JADI ARTIKEL BLOG AWAK INI ORANG LAIN YANG TULIS LAH, KAU TINGGAL POSTING AJE YE. Maaf ,aku bersangka aje.SPU....SPUuuuuuu.*****#####@@@@@<<<<<<>>>>>>.///////.

TQ

SPU said...

KP: Salam,
1.Satu komen dari anon tidak disiarkan sbb tak ikut peraturan, tidak guna password. Ini peraturan SPU, suka hati SPU lah.
2. Anon 12.31, kalau nak kira Qada dan Qhada, tap payah kita bincanglah dan tak payah baca blog ini terus. Tapi boleh kah awak tulis lebih baik dari ini? Mana blog awak? Hehehe! Maaf, saya pun berprasangka juga.

SPU said...

KP: Sambungan
Lupa pulak, td awak kata awak baca sakmongkol, blog2 lain pun ada tulis pasal perkara yang sama dan semua itu adalah polemik, jadi tak adillah kalau awak salahkan saya seorang, salahkan juga sakmongkol, Parpukari dan banyak lagilah. Sekurang2nya saya ada blog yang pengunjung hari ini dah 235/9726 dan tidak goblok. Masih tak puas hati? Hehehe!

Anonymous said...

KP: salam SPU, setuju pendapat SPU tu, Sakmongkol ahli politik bekas ADUN, memuji KJ pun tentu ada tujuan politik, mungkin mencari ruang untuk naik semula setelah tergelincir dulu. Nak juga baca blog anon 12.31 tu, kalau ada blog lah, tapi mungkin dia masih goblok.

Anonymous said...

KP: Kome tau SPU dari dun damak dan duduk di kuala lumpor. tapi janganlah rosakkan pemuda umno jerantuk ini dengan surat angin begini. pemimpin umno banyak dah yang sedar dan insaf. ramai dah yang berhenti bermain golf 19 lubang di indonesia. semuannya dah haji-haji belaka kadang2 nampak macam nak kalah orng pas kerana alimnya mereka ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN