Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, May 31, 2010

JERANTUT BERBUDAYA INTERNET


1. Bangga dengan perkembangan terkini dimana semakin banyak blog-blog yang tumbuh di Jerantut, yang berani menyuarakan rasa sebenar perasaan akarumbi. Cumanya, pihak pemimpin juga harus peka kepada suara-suara ini dan memahami isu sebenar.

2. Rakan facebook 'Jerantut Kampongku' kelihatan begitu aktif. Sesuatu yang sangat dibanggakan, namun isu yang dibawa harus juga menjurus kepada isu yang yang memberi keutamaan kepada masyarakat ramai. Contohnya kebersihan sekitar, keperluan pembangunan jambatan atau jalanraya yang perlu pembaikan atau pembinaan.

3 Berita baik bagi mereka yang berminat untuk mejadi penulis berita secara sukarela. Kami dimaklumkan bahawa sebuah blog 'Buletin Jerantut' sedang dalam pembinaan dan perlukan seberapa sukarelawan sebagai pemberita.

4. Adalah sangat malang dan bodoh jika ada pemimpin yang masih menganggap bahawa media sosial dan blog sebagai alat komunikasi yang digunakan oleh orang yang bertaraf rendah. Kekalahan PRU12 lalu adalah kerana kita silap mentafsir peranan blogger terhadap penyebaran maklumat. Jadi, jangan lagi kita ulangi kesilapan yang sama menjelang PRU13 nanti.

5. Kita masih menanti-nanti suara resmi UMNO Jerantut yang lebih mantap dan jelas menyebarkan maklumat. Ini tugas berat yang dipikul oleh Ketua Penerangan, malangnya Ketua Penerangan kita ni masih dalam kegelapan kerana tidak melihat bahawa blog berperanan besar dalam menyebar maklumat masakini.

10 comments:

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam SPUJ,
Saudara berbangga Jerantut berbudaya internet. Saudara telah mempromosi semua blog di Jerantut. 99.99% blog-blog ini saudara telah blog listkan dalam blog SPUJ. Bagus. Tapi ramai tanya saya kenapa saudara meminggirkan blog WZWH? Adakah blog WZWH boleh cepat mempengaruhi pemikiran politik Jerantut? Saya cakap no komen. Itu kena tanya saudara SPUJ. Mungkin saudara SPUJ gentar dengan kehadiran blog WZWH kot. Atau saudara SPUJ ada pandangan bias dan diskriminasi terhadap blog WZWH. Kalau benar itu maknanya blog WZWH ada kekuatan ekekekekekekeke...

SPU said...

WZWH, saya dh menjawab sebelum ini. SPU berblog sejak 2008 lagi, tau asam garam berblog. Saya tak tanya, hak siapakah meletakkan link dalam sesuatu blog? Apakah WZWH meletakkan link blog SPU dalam blog WZWH? Kain panjang sejengkal, jangan otak WZWH juga panjang sejengkal, malu pada blogger lain seluruh dunia, hehehe

musa kumil said...

Takut? Pembaca SPU dah cecah 11K, berapa pembaca WZWH? Huwaaaaa!

urag kampomg batai said...

SPU, ong jangan delayan budok budo tuh, aku tingok dalom belog dia tak nye ade ling blog ong ni SPU. Dia endok urag ling blog dia, tapi dia tok ling blog urag. Memang budo sungguh. Urag Drrulug pun tau dia budo, sama macam KP dia tuh, heh heh heh

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam SPUJ,
Terimakasih memberi komen dalam blog WZWH posting bertajuk Budak Kembar Najib-"Recycle Is Better". Sebenarnya saya guna Blogger Dashboard untuk ikuti semua blog-blog Jerantut yang saya follow. Cantik sungguh bahasa SPUJ.(tak perlu saya copy paste apa saudara SPUJ komen kat blog WZWH). Bahasa melambangkan bangsa. Bahasa melambangkan IQ dan EQ saudara SPUJ! Ekekekekekeke...

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam SPUJ,
Ok, Saya sudah link blog SPUJ dengan blog WZWH. Baru dapat buat tadi by trial and error. Ekekekekeke. Buah cempadak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan, saya blogger baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan. Come on bro SPUJ..cool la.

SPU said...

Kalau hidup sentiasa menganggap kita lebih dari orang lain, maka sebenarnya kita sentiasa kekurangan dari orang lain, Saya memang tidak tinggi IQ dan memang tidak dianugerah Allah kelebihan yang melebihi orang lain namun saya tetap bersyukur kerana didalam kekurangan ini seekali Allah perlihatkan saya kelebihan yang saya ada.

MUARA SAT said...

Spu.
Betul kata spu tu WZWH, sdr jangan rendahkan pada Spu.Cuba baca blog Rocky Bru atau papa Gomo, siapa yang mewakili Pahang duduk dalam jawatan kuasa Bloggers Malaysia. Hanya satu saja kan?.Maknanya Pahang ini spu/ group dia control usahkan Jerantut.Jadi jika tak masuk lagi link tu jgn loghatlah maknanya ada sesuatu yang belum memuaskan hati Spu. Spu ada Bloggers team sdr WZWH kena faham. Jika belum masuk dalam link itu sabarlah. Betulkan sahajalah bahasa penulisan saudara itu. Barangkali ada yang tak kena dan tidak masuk rempah ratus yang spu kehendaki.

2. Orang lain masuk link ada hantar pulut kuning dan ayam panggang dara, saudara?, Bagi kami yang dapat link kami anggap Spu itu Bendahara Bloggers. Dalam satu negeri mana boleh ada dua bendahara. Kalau saudara berkeras dengan turunan bendahara saudara bacalah sendiri blog saudara itu, buat album kenangan bila tua2 esuk.

5. Lagipun menulis blog ini hanyalah semangat perjuangan tidak ada hasil seperti memohon tanah beratus-ratus ekar macam boss sdr yang boroi itu. Sedarkah dia waktu bercakap di Hotel Jerantut Hill waktu saudara,Penghulu Pudin, Tok Boroi, W kheliru makan ikan kelah steam, Tok Boroi berdegar-degar bercakap " KAMI TAK MAIN BLOG-BLOG NI ORANG BODO SAJA. ORANG LEBIH BAIK MAIN PROJEK BERBILION,MENULIS BLOG APA DAPAT" SAMPAI BERGEGAR JERANTUT HILL. saudara sedar ke kami dua tiga orang senyap dibalik dinding sofbod dicofe Jhiil tu?. Itulah cakap siang pandang-pandang cakap malam dengardengar. Molek sangat bahasa tok boroi awak tu?.itu bukan kah bahasa paya koran? Kadang2 tok boroi awak tu menyakitkan awak WZWH. Setiap perkara patut kaji apa sebab orang tak suka berapa kat kita.

SPU said...

Salam muara sat, kahkahkah! pulut kuning, ayam dara...betul..betul..betul..! kalau tak ada ayam dara...bawak anak dara pun boleh....saya tak nak ulas apa-apa melainkan untuk meletakkan mana-mana blg di-link blog saya adalah hak mutlak saya..tak siapa boleh kata apa..Oppp! saya bukan bendahara dan bukan juga bendahari.

Anonymous said...

spu,
meletup punya posting hari ini tunggu dan lihat.Apa yang Muara Sat tu cakap memang betul kenyataan boroi tu tentang bloggers
roh saya pun ada disitu pada ketika iru. Makan pulut dan anak dara tu jangan makan sorang hehehe
salam T.Qu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN