Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, December 12, 2010

PKR BERMESYUARAT RAHSIA



Nampaknya bahang politik dinegara kita semakin terasa panas dipenghujung tahun ini. Parti-parti dari komponen pambangkang Pakatan Rakyat terutama PKR sedang menghadapi masalah dalaman yang sukar dibendung. Kerana itu didala setia masyuarat cabang seperti yang kita ketahui, tidak sunyi dari berlaku pergaduhan sesama sendiri. Bagaimanapun yang selalu berlaku adalah dewan mesyuarat yang hanya dipenuhi banyak kerusi-kerusi yang tidak berpenghuni. Kita tertanya-tanya kemana perginya ahli parti yang sepatutnya hadir bermesyuarat?

Akhirnya kita sedar bahawa rupanya ahli-ahli yang didakwa ada beraturs ribu oleh PKR adalah ahli-ahli hantu. Yang ada hanya nama dan maklumat diri sedangkan tubuh badan mereka langsung tidak mengetahui bahawa mereka adalah ahli parti. Nama mereka hanya diletakkan sebagai ahli untuk menunjukkan banyaknya dan hebatnya sambutan terhadap parti sedangkan hakikatnya kosong.

PKR cabang Jerantut juga sama. Selama ini kita tidak pernah mendengar adanya mesyuarat peringkat cabang. Sepatutnya sesuatu mesyuarat peringkat cabang atau bahagian akan dengan mudah diketahui kerana ianya melibatkan jumlah ahli yang ramai. Kita mendengar tentang mesyuarat Pas tetapi tidak pernah mendengar tentang mesyuarat PKR? Dimanakah mereka bersembunyi bermesyuarat? Dicelah pokok-pokok getah? Yang pasti adalah mesyuarat mereka hanya ada diatas kertas. Ketua cabang dengan setiausaha dengan senang menentukan keputusan mesyuarat. Ketua dan ahli-ahli jawatankuasanya akan tetap memegang jawatan berkenaan sampai ke mati.

Rupanya parti peliwat ini hanya meliwat ahli-ahlinya saja.

----------------------------------------------

Blog Jerantut; Parlimen81 mencari-cari projek yang mampu memberi impak besar kepada pembangunan dan ekonomi Jerantut. uRag dRrulug mengenai salah laku parti pembangkang. Persamaan antara keburukan sikap manusia sama ada mereka itu UMNO atau Pas, parti sekular atau pun yang kononnya Islam. Nampaknya mereka semuanya sama.

2 comments:

Mordecai Kucai said...

Mesyuarat untuk menjaga Raja Bersiong Bontot mendapat bekalan belakang yang cukup tanpa di ketahui oleh sesiapa pun.

Antaran cadangan dalam mesyuarat itu nanti ialah mendapat khidmat OKU di sekitar rumah Anwar.

Kesediaan ahli PKR jantan yang gebu menandatangani surat tidak buka mulut sama nak lebih kurang angkat sumpah PAS yang talak tiga tu.

75% mesyuarat bertumpu sekitar bab liwat ketua Umum PKR. Perlembagaan di ubah sementara dimana President tidak di benarkan masuk.

hunn said...

ya,ya! begitulah lebih kurang apa yang ada dalam minit mesyuarat itu, dan memang benar bahawa presiden tidak dibenarkan masuk kerana masing-masing takut bontot mereka akan menjadi mangsa seterusnya, heheheh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN