Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, December 7, 2010

TAHUN BARU DAN WAJAH BARU



Salam Maal Hijrah!  Alhamdulillah, kita masih diberi peluang dan kesempatan oleh Allah SWT, diberi nafas dan nikmat untuk bersama-sama menyambut awal Muharam tahun 1432 Hijriah. Di kesempatan ini, warga SPU mengucapkan Salam Hijrah pada semua muslimin dan muslimat,. kepada semua pembaca blog Suara Prihatin UMNO Jerantut, khususnya warga Jerantut ini sendiri.

Semoga ditahun baru ini, kita semua dapat mengambil iktibar dari peristiwa hijrah Rasulullah SAW sebagai panduan kehidupan kita bagi menghadapi cabaran hari-hari yang mendatang.


----------------------------------------------

Blog WZWH  menulis tentang pandangan peribadi beliau dengan mencadangkan beberapa calon bagi PRU akan datang. SPU tidak hendak memberi sebarang komen kerana itu adalah pendapatnya peribadi dan kemungkinan besar sangat berbeza dengan pendapat SPU sendiri serta ahli-ahli UMNO Jerantut dan rakyat jerantut amnya.

Hulu Tembeling, yang berwajah baru membawa keresahan rakyat terhadap kerajaan dan kepimpinan dan mendambakan perubahan dilakukan oleh parti pemerintah bagi terus mengekalkan kuasa. Sokongan rakyat terhadap pembangkang adalah pernyataan protes kepada kerajaan yang pada masa lampaunya terlalu banyak terlibat dengan penyalahgunaan kuasa yang menimbulkan kebencian rakyat.

Blog pembangkang; N9 TAHAN, yang juga berwajah baru mengisahkan permasalahan tanah yang juga perlu diberikan perhatian kerana ini juga suara rakyat. Kelemahan penjawat awam sangat dikesalkan. Blog Pulau Tawar mengenai bekas MB Selangor mengenai tuduhan salahlakunya yang dipetik dari akhbar Berita Harian. Ansarullah juga mengulas perkara sama.

Nampaknya sempena tahun baru hijriah, blog-blog di Jerantut sudah menukar wajah dan ini termasuk juga blog SPU yang mungkin cemburu terhadap perubahan di blog Hulu Tembeling dan N9 TAHAN. Yang penting, semua blogger Jerantut akan berjuang dengan menyuarakan segala ketidakpuashatian terhadap semua pihak demi memberi pembelaan kepada rakyat. Selamat Berjuang!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN