Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, December 22, 2010

PRU - SATU PERTARUNGAN PENENTUAN

Satu harapan rakyat, satu harapan bangsa Melayu.


BN negeri Pahang sudah mengemaskan jentera pilihanrayanya. Ini berita terkini sepertimana yang ditulis oleh Saudara saya WZWH (mesti baca disini)

Tidak siapa yang boleh menafikan bahawa PRU sudah semakin hampir. Soal bila PRU akan diadakan tidak perlu ditimbul kerana tidak kira bila ianya akan diadakan yang pasti ianya akan tetap diadakan. Yang lebih penting adalah kita diperingkat akar umbi harus bersiap sedia bagi turut menyumbang dan memberikan sokongan.

Tentu sekali PRU kali ini sangat menarik, bahkan juga mungkin sangat sengit kerana BN pasti akan cuba sedaya upaya menebus kembali maruah dari tamparan hebat dalam PRU yang lalu. PRU kali ini juga adalah medan ujian kepada banyak perkara.

Sejauh mana kepercayaan rakyat masih dapat bertahan terhadap BN? Sejauh mana juga kepercayaan rakyat terhadap janji palsu pembangkang yang sanggup menjanjikan apa saja namun sanggup juga mendustai janji mereka? Sejauh mana rakyat masih lagi menaruh harapan kepada DS Anwar yang maruahnya telah compang-camping akibat penglibatannya dalam skandal yang menconteng 'arang ke bontot'. Sejauh mana juga Pas masih akan diberikan kepercayaan kerana fatwa dusta mereka yang berubah-ubah demi kepentingan diri dan kroni?

Yang lebih penting adalah, setakat mana kemampuan BN menguasai media sosial dan menjuarai media sosial untuk terus memenangi hati rakyat. Justru, PRU kali ini adalah juga pertembungan dalam alam siber. Jika kekalahan dalam PRU lalu akibat kegagalan BN menilai peranan media sosial, kali ini setakat manakah keupayaan BN menguasainya. PRU 13 nanti adalah satu pertarungan penentuan untuk kedua-dua pihak; kerajaan dan pembangkang. Namun jangan kita abaikan juga bahawa kepentingan bangsa Melayu turut dipertaruhkan di PRU itu nanti.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN