Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, November 13, 2010

UMNO MENJUARAI MEDIA SOSIAL?

UMNO - AJK Bahagian Goblok? (kecuali cg pian)
Ketua Pemuda Goblok? (tak! dia dah ada blog) Ketua Wanita dan Puteri juga goblok?


1. Sewaktu posting ini ditulis, bogger di liga blog Jerantut tiada yang menulis mengenai isu setempat. WZWH menulis mengenai isu minyak, Laksamana Jebat mengenai rusuhan pelajar, blog-blog lain masih belum update dan masih dengan isu nasional dan global. Blog uRang dRrulug belum ada posting terbaru sewaktu saya menulis ini.

2. Komen dari seorang blogger:
 Anonymous muarasat said...



blog muarasat hampir tutup kerana masalah kewangan. Minta tolong spu selamatkan muarasat.
November 12, 2010 12:05 PM
Mungkin kita perlu membuka tabung untuk membantu membayar broadband blogger muarasat, atau blogger berkenaan boleh berjumpa dengan ADUN Tahan atau wakil peribadinya WZWH untuk mendapatkan peruntukan dengan menandatangani kontrek sebagai penulis upahan @ blogger pencacai. Malangnya blogger muarasat bukanlah dari 'alor' Tembeling. Kah! kah! kah! Woitt!!!

3. Kemahiran mengunakan internet dikalangan masyarakat perlu ditingkatkan terutama dikalangan ahli-ahli UMNO diperingkat Bahagian seterusnya Cawangan. Mungkin nanti UMNO boleh mengadakan satu kursus asas mengenai multi media yang akan dihadiri oleh semua AJK Bahagian serta Ketua dan Setiausaha Cawangan, Wanita dan Pemuda sekurang-kurangnya bagi tujuan berkenaan.

4. Media Sosial atau apa yang UMNO panggil sebagai Media Baru membawa definasi yang sangat luas. Ianya tidak terhad kepada laman blog semata-mata bahkan mencakupi lebih banyak aplikasi yang tujuannya berkongsi maklumat dengan seluruh komuniti. Antaranya adalah 'Facebook' dan yang seumpama dengannya, 'Fotopage' dan seumpama dengannya, 'Youtube' dan seumpama dengannya. Melainkan Facebook yang berfungsi khusus sebagai ruang sembang, yang lainnya adalah ruang menyimpan maklumat sama ada berupa foto, teks dan video klip. Ianya juga boleh disekat untuk kegunaan sendiri sahaja ataupun bersama sahabat terpilih.

5. PM meminta UMNO menjuarai Media Baru tetapi kebanyakan AJK Bahagian-bahagian masih buta komputer dan buta internet, bagaimanakan harapan ini akan tercapai? Jangan salahkan lantai tinggi rendah jika memang kita yang tidak tahu menari. Ada orang UMNO yang ada Diploma Multimedia tetapi masih 'gelap'! Hehehe!


Update 11.45am:

2 buat blog baru Jerantut telah dikesan, namun masih belum diberikan pautan bagi memastikan kategori penulisannya. SPU akan terus memantau blog berkenaan dan memautkannya di SPU dalam waktu terdekat; blog berkenaan adalah:-
k'Lahiran KoTahan     dan    dari pengor ke bukit bisik

1 comment:

muarasat said...

baca muarasat tak tahan spu bising. kas anto surat ke MB bantu kas weh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN