Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, November 1, 2010

NIK AZIZ DIJATUHKAN MARUAHNYA DI GALAS.


Mu tau ko? Nik Aziz tu memang bengong!!


Sepanjang kempen PRK DUN Galas, Pas kelitahan ketandusan isu dan kehilangan sokongan. Golongan muda sudah menolak politik songsang Pas. Golongan tua pula sudah bosan dan hilang kepercayaan. Calon dan pemimpin Pas semakin banyak mendedahkan keburukan mereka. Mereka juga sudah terdesak sehingga ingin merasuah pengundi dengan RM250.00 untuk menarik mereka balik ke Galas dan mengundi. Bagaimanapun seperti biasa, jika mereka yang lakukan ini sudah tentu dihalalkan oleh agama Islam mereka tapi jika perkara sama dilakukan oleh UMNO sudah tentu Islam mereka mengatanaknya haram.

Pas tetap HARAMJADAH, dulu, kini dan selamanya. Nik Aziz sudah dimalukan. Baca CnP dibawah ini. Jika Nik Aziz orang berprinsip, dia patut meletakkan jawatan kerana maruahnya. Memang Nik Aziz tidak bermaruah.

Mungkin sepanjang menjadi Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz tidak pernah dimaki orang. Mungkin juga sepanjang menjadi Menteri Besar Kelantan, jangankan dimaki, cakap kasar orang kepadanya mungkin tidak berlaku secara terang-terangan. Malah dalam apa-apa majlis pun, Nik Abdul Aziz tidak pernah diperhinakan sedemikian rupa.

Berita ini bukan dibawa oleh orang lain, sebaliknya disiarkan oleh HARAKAH DAILY, portal berita PAS sendiri. Untuk menyedapkan sedikit hati Nik Aziz bertujuan menutup malunya, maka disiarkan juga bahawa orang yang memaki Nik Aziz di khalayak ramai sambil mencabarnya untuk berdebat adalah Mohd Nor Idris (gambar) calon BN Pengkalan Chepa.

Kadang-kadang kita tidak melihat bagaimana Allah Taala memberikan petanda dan petunjuk kepada kita. Kadang-kadang juga kita tidak faham dan marah mengapa seseorang itu diperhinakan di hadapan khalayak ramai sedangkan orang berkenaan pasti akan memasukkan doa agar aibnya tidak dibuka oleh Allah Taala di kalangan manusia setiap kali selepas solat.

Namun itulah yang dimaksudkan oleh Allah Taala, bahawa manusia itu berasakan tipu daya mereka hebat tanpa mengetahui bahawa tipu daya Allah Taala adalah jauh lebih hebat perancangan-Nya....

Aneh juga, mengapa Nik Aziz yang sibuk nak berdebat dengan orang lain, tidak pula melayani Mohd Nor Idris yang hendak berdebat dengannya terutama tentang kerjasama PAS dengan DAP yang padanya menyalahi sumpah dan ikrar Nik Abdul Aziz sendiri sebelum ini sehinggakan UMNO pun dihukumnya kafir kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC.

Apa pun, semoga Allah Taala mengasihi dan memberikan belas kepada Nik Abdul Aziz, sekaligus menutup aibnya. Cuma masalahnya, adakah Nik Abdul Aziz sendiri mahu aibnya ditutup? (The Flying Kick)


Kami The Unspinners dengar Mohd Nor Deris turut berdepan dengan Nik Aziz sekali lagi semalam pada lebih kurang pukul 2 tengahhari semalam.

N.Ajis baru saja merasmikan Persatuan Ibu Bapa Guru (PIBG) Sekolah Maahad Muhammadi di Galas.

Selepas majlis tersebut, dia hendak ziarah dan dapatkan sokongan Ayah Omar. Omar adalah bekas wakil rakyat ADUN Galas dari Parti Melayu Semangat 46 pada penggal 1990-95.

Semaasa dia dalam kereta untuk keluar dari perkarangan sekolah, pengundi kiri kanan tepi jalan menyindir dengan suara kuat.

Dengan selamba orang berkopiah kata, "MB sombong, tak pandang kito. Sedapla tok guru duduk dlm keto besar. Aircon pulak. Putih muka cermin pun tak buko."

Sebaik saja dia sampai ke rumah Ayah Omar, Nik Aziz bersama 20 pengikut termasuk Nik Amar naik untuk masuk ke rumah.

Rupanya Mohd Nor Deris menunggu dalam rumah. Semalam N.Aziz bersalam-salaman dengan mereka dalam rumah, sampai giliran untuk Mohd Nor Deris.

Mohd Nor enggan bersalaman. Katanya pada N.Ajis, "Tokse sale. Mu kena tobat dulu.

"Mu banyak buak benda tak beto. Hak kuca sana kuca sini. Nyanyuk …“

N.Ajis menjawab balik, "Kita tengok sapa mati dulu, mu dulu aku ko? Kita jumpa kat akhirat.

Dengan angkuh, Nik Aziz turut berkata, "Sapa masuk syurga? Mu masuk dulu atau aku mampuh dulu? Kita jumpa di akhirat.”

Anda analisa sendiri peristiwa ini. Mitos kedewaan kewalian N.Ajis kini berakhir. Rakyat sudah dapat melihat dan mula sedar akan pembohongan, kesesatan dan keangkuhan N.Ajis.

Dr Mahathir sudah 8 tahun berhenti dari ajwatan PM. N.Ajis pernah berjanji akan undur sebaik Dr Mahathir berundur. Baik dilakukan sekarang sebelum rakyat membencinya.

Bila rakyat mula bersuara, mulalah bermuhasabah. Jangan terkejut kemudian pula. (The Unspinners)

3 comments:

Anonymous said...

kah kah kah padan muko kau n.ajis. kena sejibik..tua nyanyok tak soda diri, mampuih ko

Anonymous said...

Memang Maruah dah tak ada. nak jatuh apa lagi?. Presiden Bushes pun kena baling selipar..kita pakat baling terompah plak kat muka Tok Nik..Amacam ada brani ?

Cg Pian said...

Bukan lagi jatuh, PAS tersungkur membaham tanah kali ini. Sebab itu jangan buat ke orang, dah ke cas keting dengan geng Husam. Husam tu memang jahat sikit, kalau tak dengar cakap dia kena lah. Kesian PAS... tapi kesian lagi ke orang yang kena tipu dik PAS.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN