Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, November 28, 2010

FOKUS PADA PEMBANGUNAN DAN LUPAKAN KEHADIRAN PRU

Gambar hiasan: Satu Lagi Projek Kerajaan Barisan Nasional,
yang runtuk sebaik saja selesai dibina? Apakah tindakan terhadap kontrektor berkenaan? Hehehe


Blog Hulu Tembeling mengisahkan mengenai isu penyeludupan disel bersubsidi kerajaan yang nilainya berjuta-juta ringgit yang menjadi beban kepada rakyat negara kita apabila ianya diselewengkan. Apapun tindakan yang kerajaan ambil sekarang ini, walau seberapa tegas sekalipun, saya masih merasakan ianya hanyalah bersifat sementara saja. Kerana ada pihak sama ada penguakkuasa atau pegawai tertinggi dan bahkan kementerian yang bertkenaan yang terlibat dan mendapat faedah darinya. Saya pasti ada rasuah berlaku dimana-mana dalah hal berkenaan. Tidak dapat membuktikan rasuah berlaku bukanlah bermakna ianya tidak berlaku sama sekali.

Blog N9 Tahan, sebuah blog penyokong Pas di Jerantut yang saya sangat kenali sebagai sahabat menulis mengenai pembangunan dan persekitaran Jerantut. Beliau kaitkan dengan pembangunan dicerun bukit yang mengakibatkan keruntuhan tanah dan hampir meragut nyawa. Beliau menagihkan tindakan segera pihak berwajib. Saya cuma nak kata, jangan terlalu mengharap kerana mereka tidak ini tidak akan mampu bertindak pantas dalam keadaan 'perut mereka yang kekenyangan' itu. Maaf, tapi inilah hakikatnya. Tiada siapa sebenarnya yang benar-benar prihatin terhadap masalah rakyat dengan sepenuh keikhlasan mereka. Yang ada hanya retorik dari para pegawai dan ahli-ahli politik semata-mata.

Blog WZWH berkisahkan tentang Yang Berhormatnya, melawat sebuah kampong dipedalaman. Berkelah, bermain-main sambil mencari ikan. Itulah pertama kali buat dia untuk pergi melawat kampong itu. Masih ramai pegawai tinggi kerajaan dan pemimpin politik yang masih belum menjijakkan kaki ke kampong saya yang jauh dipedalaman itu. Mudah-mudahan satu hari nanti mereka akan berpeluang menjejakkan kaki kesana.

uRang dRrulug masih belum ada posting baru, mungkin tidak menulis kerana kebelakangan ini kekerapan posting adalah 2 hari sekali, atau mungkin postingnya akan di publish-kan sebantar lagi - wallahualam! Saya pasti,ramai yang sedang menantikan tulisannya yang selalunya pedas walau dalam berjenaka. Blog UD sudah sinonim dengan daerah pedalaman Ulu Tembeling, bahkan bloh Hulu Tembeling sendiri tidak dapat menyainginya, apatah lagi blog WZWH yang turut gagal menampilkan diri sebagai suara rakyat pedalaman Ulu Tembeling.

Semalam WZWH kata PRU masih lambat lagi, masih jauh. Eloklah kita semua ahli-ahli UMNO Bahagian dan Cawangan berihat dan tidur-tidur.  Lagipun UMNO / BN akan tetap kekal memerintah. UMNO / BN tidak akan kalah sampai bila-bila. Marilah kita lupakan mengenai PRU itu.

TV3 semalam menyiarkan mengenai pembinaan 2 pondok rehat di Selangor, projek kerajaan PKR berkenaan menelan belanja RM110 Ribu. Selain itu penaikan taraf padang bolasepak bernilai RM8.9. juta. Harga sebiji tandas dikomplek berkenaan mencecah nilai RM400 Ribu.. Wah!! Rasuah dimana-mana. Perkara hampir sama juga berlaku disini, kita akan dedahkan tidak lama lagi. SPU akan terus jadi sensasi dan telus dalam mendedahkan keserongan. Kita tidak peduli sama ada mereka itu pegawai tinggi bahkan ahli yang berhormat. Kita perjuangkan kebenaran dan hak kita sebagai rakyat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN