Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Thursday, November 25, 2010

NAK KATA APA?

1. Blog Hulu Tembeling mengulas isu rasuah. Memang susah untuk mernghapuskannya sama sekali, melainkan kita benar-benar menghayati pegangan agama Islam dengan cara yang sewajarnya. Islam bukan memadai dengan melakukan ibadah secara fizikal, tetapi lebih lagi, dengan menghayati dan menjiwainya dengan melakukan segala apa yang disuruh dan menghindari segala yang ditegah.

Blog uRag dRrulug masih belum menulis (posting baru) sehingga waktu ini. Blog-blog lain Jerantut menulis tentang perkara nasional dan antarabangsa. WZWH telah pergi ke Korea atas arahan PM untuk mendapatkan maklumat mengenai serangan Korea Utara terhadap Korea Selatan (agaknya lah). Manakala blogger Laksamana Jebat, selaku AJK UMNO Bahagian yang paling terkehadapan dalam dunia IT maka beliau diarahkan oleh TPM (agaknya jugalah) untuk ke Kelantan, membuat siasatan dan kajian mengenai politik negeri Kelantan.

Blog-blog bebas dan pro pembangkang namoaknya sudah mati kutu dan tidak ada isu untuk ditulis. Sahabat saya N9 pun dah lama tak menulis, mungkin kerana talian internetnya disabotaj oleh kerajaan (?) agaknya lah! Hehe. Blogger P081 juga sudah menghilangkan diri. Beliau masih malu-malu untuk perkenalkan wajahnya setiap kali diadakan perjumpaan dengan enggan menghadiri diri.

2. Saya hari ini pun tidak apa yang hendak ditulis. Mungkin hanya sedikit nasihat kepada semua; bersedialah untuk hadapi PRU13 yang sebenarnya semakin hampir. Mungkin dengan membaca disini akan dapat memberikan sedikit panduan bagi persediaan menghadapi PRU itu nanti.

2 comments:

Yb Raz said...

pru memang hampir tiba..mungkin tahun depan..sekitar awal tahun kot rasanya.

SPU said...

terima kasihlah YB Raz, penyimpan mohon besar Pilihan Raya Umum atas ingatan ramalan tarikh PRU itu nanti, hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN