Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, November 12, 2010

MEMPERJUANGKAN KAMPONG HALAMAN

Disinilah seorang AJK Bahagian dibesarkan


1. Blog WZWH membawa isu Projek Silang di blognya. (Klik sini) Nampaknya WZ sudah kembali ke bumi yang dipijaknya. Jangan selalu memdang langit tanpa melihat rumput dibumi. Jangan lupa dari mana kita datang dari asal serta usul kita. Kita hanya pemimpin dan pejuang kecil. Pimpinlah dah perjuangkanlah kerana dan untuk masyarakat sekeliling kita. Hal-hal negara kita serahkanlah kepada yang besar-besar. Bila WZ dan jadi Menteri Besar nanti barulah WZ fikirkan pula masalah negeri Pahang ini. Jangan lupa SPU boleh jadi Setpol kepada WZ nanti.

2. Laksamana Jebat mengisahkan mengenai Beli Ijazah (Klik sini)  Dia tidak banyak buat ulasan mungkin kerana posting itu hanya sekadar mencari rating diblognya. Tetapi saya lebih tertarik kepada postingnya terhadulu; Felda Berkhidmat Untuk Peneroka. Posting itu nampaknya lebih relevan untuk beliau post berbanding mengenai ijazah. Ada sedikit kajian dibuat sebelum menulis. Bagaimanapun m ungkin nanti beliau boleh melihat dari sudut lain; Memang FELDA tidak mendapat apa-apa dari perkhidmatan yang diberikan tetapi tidakkah ada penyelewengan dari pegawai berkenaan yang membuatkan peneroka kerugian? Sudut itu perlu digarap dengan lebih serius. Bagaimanapun cg pian sudah bertambah baik penulisanya sekarang berbanding dahulu.

3. Blog uRag dRrulug hanya menulis tentang kenangan silamnya saja (Klik sini). Bagaimanapun masih seperti biasa, penuh dengan sindiran. Nampaknya ada orang (AJK dari Kuala Tembeling) yang terpaksa menutup muka kerana malu dan dimalukan.

4. Blog-blog pro Kerajaan lainnya; air yang jernih, karok, muara sat mungkin sudah kehabisan isu? Atau sudah tidak burrppp!  Blog berkecuali seperti P081 juga sudah diam membisu. Blog pro Pembangkang juga sudah kehilangan kata-kata mungkin kerana tamparan Batu Sapi dan Galas dulu.

5. Apapun kepada semua blogger Jerantut, teruskanlah menulis dan selamat menulis.

1 comment:

muarasat said...

blog muarasat hampir tutup kerana masalah kewangan. Minta tolong spu selamatkan muarasat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN