Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, June 18, 2011

WANITA UMNO JERANTUT




Syabas Wanita UMNO Jerantut kerana hari ini menjadi tajuk utama diblog-blog Jerantut. WZWH menulis mengenai lawatan sambil belajar wanita UMNO Jerantut ke Vietnam  dan  Parlimen81  menulis  Tahniah bekas ketua  wanita UMNO Jerantut. Untuk menambah kemanisan dan kelazatan wanita-wanita Jerantut, maka SPU juga turut mengulas mengenainya.

Seronoklah AJK wanita UMNO Jerantut dapat melancong dan mengadakan lawatan sembil belajar ini. Tentu banyak perkara yang dapat mereka pelajari dari negara Vietnam jika mereka benar-benar ingin belajar. Tetapi jika sekadar lawatan yang dilakukan oleh MDJ maka sudah tentu mereka pulang tanpa membawa apa-apa pengalaman untuk membangunkan Jerantut: Jerantut KampongKu, Jerantut Kini, Jerantut Eye, Jerantut Pahang Darul MakmurSuaka Politik Jerantut,.......

Vietnam memang sudah temashur sebagai destinasi pelancongan kebelakangan ini. Memang sudah ramai pelancong dari Malaysia mengunjunginya. Jika Wanita UMNO mahu belajar ada 2 perkara utama yang boleh dicontohi iaitu pertama: Industri textilenya yang berkembang pesat dimana Vietnam telah mengeluarkan banyak pakaian berjenama dengan cara underlicence dari syarikat-syarikat terkemuka bertaraf dunia. Malangnya wanita Jerantut bahkan Pahang dan Malaysia tidaklah serajin wanita Vietnam ini.

Kedua, Wanita Jerantut juga boleh melihat kepesatan Industri Pelacuran di Vietnam, tetapi bukan untuk dilakukan di Jerantut, sekadar untuk ingatan bahawa jika nanti ada Rombongan Pemuda UMNO bahkan UMNO Bahagian sendiri kesana, mungkin mereka akan membuat kajian lebih mendalam mengenai industri berkenaan. Khabarnya dulu ada rombongan Pemuda UMNO melawat Indonesia untuk kajian serupa, kena tanya WZWH betul tidaknya, kerana selain ' Johari, Zamzuri juga mengenal 'Maniam'. 

Harap tidak ada seorang pun dari AJK yang tidak dijemput untuk lawatan berkenaan oleh Puan Norhelan. Janganlah hendaknya dia lakukan seperti apa yang selalunya dilakukan oleh tokoh-tokoh politik iaitu 'mencantas' musuh politiknya. Semua AJK wanita patut dibawa, kecuali 'Abang Bu' dan Mizi kerana mereka bukanlah AJK wanita, hanya sekadar suka-suka mencampuri hal-ehwal wanita, maklumlah.....

Bila wanita UMNO balik nanti bolehlah kita tanya apa pelajaran yang mereka dapati dari lawatannya. Jika benar Ketua Puteri turut juga bersama tentu ramai yang ingin bertanya apa yang paling diminati dari 2 industri utama Vietnam itu. Apakah industri pembuatan? Jadi kita kenalah tunggu untuk dapatkan jawapan. Jika lawatan Pemuda UMNO sudah tentu jawapan ada pada kita.

Parlimen81 berasa bangga dengan kejayaan yang didapati oleh mantan Ketua Wanita UMNO Jerantut itu. Bagaimanapun dia juga bertanya kenapa sedikit sangat tanah yang dapat diusahakannya? SPU cuma nak tanya, lupakah kita suatu ketika dulu ada cerita mengenai seseorang yang hampir menanam sawit di kawasan tanah perkuburan di Temin. Nasib baik ada bantahan, kalau tak tentu orang di Temin mati tak berkubur. 



2 comments:

Anonymous said...

Aii,, bukan kah sudah di tanam sawit di kawasan kubur tu oleh mantan ketua wanita tersebut?

Anonymous said...

tini masih ada anak ikan? ke vietnam tu nk belajar cara pembiakan anak ikan ke? hehe..mampus umno kalau dia jadi pemimpin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN