Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, June 11, 2011

HITAM PUTIH HATI LUKA

Pintu 'GhostHouse' Jerantut setelah diubahsuai


SPU menyeru kepada semua bogger Jerantut supaya kembali menulis. Media baru adalah media rakyat...tumpuan jangan hanya kepada facebook semata-mata. Jika boleh jaringkan dan rangkaikan antara facebook dengan blog agar maklumat akan tersebar lebih banyak dan lebih meluas lagi.

SPU mnerima satu artiekl yang dikiriman melalui email minta disiarkan. Artikel berkenaan tidak dapat disiarkan begitu saja tanpa sebarang editing kerana masalah bahasanya yang mempu untuk disiarkan. Perlu diingat bahawa SPU akan menyarkan apa saja artikel namun bahasanya harus juga tidak mengambarkan keburukkann hati sipenulisnya dan ruangan ini bukanlah ruangan untuk menghenetam sesiapa. Oleh itu SPU terpaksa mengambil masa lama sedikit untuk menapis bahasa dan kata-katanya serta mengubah maksud supaya artikel ini tidaklagi menjadi sebuah bom jangka untuk tujuan memusnahkan sesiapa.

Artikel tidak bertajuk berkenaan disiarkan oleh yang menamakan dirinya - Hitam Putih Hati Luka

UMNO tidak berubah, atau mungkin UMNO Jerantut yang tidak berubah. Pemimpinnya tidak perihatin langsung kepada rakyat. Lebih teruk lagi adalah bila pemimpin terus menyayangi mereka yang rakyat benci sebab sikap mereka sendiri.

Isu 'Ghost House' - Setiausaha MDJ telah keluarkan surat tawaran menender semula dan sudah ada pihak yang berminat dan menghantar borang tender tetapi tiba-tiba tender itu dibatalkan. Ahli-ahli mesyuarat MDJ pun sudah bersetuju untuk tidak menyambung kontreknya sebelum itu. Siasat punya siasat, katanya MB Pahang dan berikan kontrek sambungan kepada penendernya mungkin sampai 'mati' sebab konon penendernya membelanjakan wang untuk ubahsuai bangunan berkenaan. Apa ubah suai yang dilakukannya? Pintupun tidak ditukar!

MB tak tahukah bahawa belanja ubah suai berkenaan bukan dari penendernya? Seorang orang lain yang telah terinaya mengeluarkan belanja untuk ubahsuai itu. Kes mereka telah dibawa ke Mahkamah khabarnya dan penender telah kalah dalam perbicaraan itu. Siapa yang patut kita kesiankan? Penender yang nak makan dari dua belah pihak atau pelabur sebenar yang terianaya?

Orang itu juga bertugas bagi badan kerajaan dan mendapat gaji bertaraf graduan walaupun tak lulus srp sebab masa ambil srp dia sibuk 'mengendung'. Tentulah dengan sokongan kuat parti politik dimendapat segalanya. Baru ini dia marah-marah kerana 'memberi' hadiah untuk menang G7 tetapi hanya dapat tempat ke-5 saja dan dia tak puas hati dan membangkit-bangkit mengenai hadiah yang merupakan rasuah. UMNO tidak berubah masih suka menerima hadiah dan rasuah. Jika begini UMNO tetap akan serupa seperti dulu dan akhirnya rakyat melihat UMNO hanya mementingkan kroninya saja dan akan dibenci rakyat.

Dengar khabar tidak lama lagi orang itu akan menerima anugerah Dato' dan Ketua Bahagian sendiri sudah menyokongnya. Nampaknya Jerantut akan ada  banyak Dato' - Dato' yang rakyat melihantnya dengan 'geli tekak' serta 'loya'. Apakah agaknya jasa-jasa yang mereka buat dan berikan kepada rakyat? Apakah menyeleweng peruntukan dari kerajaan patut dianugerah kan pingat?

Kalau macam tu, kita tentu sokong kenyataan Ahli Parlimen seperti yang ditulis diblog WZWH bahawa Jerantut adalah salah satu dari beberapa kawasan yang akan terlepas kepada pihak pembangkang dalam Pemilihanraya akan datang. Memang patut rakyat menyokong pembangkang walaupun mereka tidak juga suka pembangkang tetapi kerana mereka lebih tidak suka kepada pemimpin-pemimpin UMNO dibahagian.

Nampaknya PRU akan datang saya akan berubah arahlah. Kerana memang tidak ada harapan UMNO untuk berubah. UMNO hanya menjaga kepentingan 'bujang senang' dan 'bujang susah' mereka sajalah nampaknya. SUK pun dah montek nampaknya, konon

Demikian sebahagian artikel tulisan Hitam Putih Hati Luka yang dapat kami siarkan, selebihnya kami simpan dalam tong sampah untuk dilupuskan - SPU.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN