Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, June 17, 2011

PEMBANGUNAN TANGGUNG JAWAB KERAJAAN

Gambar hiasan


SPU bukan pembangkang dan tidak juga suka kepada pembangkang namun harus rasional dalam kehidupan, yang benar tetap benar dan yang salah harus disalahkan. 

Membaca cetusan hati diblog N9 Tahan (klik), saya melihat ada kebenaranya dan beliau harus disokong. Itu mengenai pembangunan dan keudahan asas yang gagal diperjuangkan oleh pemimpin dan waakil rakyat kita. Apakah mereka itu nanti tidak malu untuk memohon undi dan sokongan rakyat sedangkan mereka tidak menjalankan khidmat dengan memuaskan serta mencapai kehendak rakyat?

Mengenai pembangunan telekomunikasi di Jerantut saya percaya masih bayak lagi kampong-kampong yang tidak mendapat pembangunan yang sewajarnya. Sebagai contoh mudah, di Kampong lata Kasah / Binjai serta Kampong Baru masih belum dapat menerima isyarat telefon bagi membolehkan penduduk kampong menerima internet. Dalam hal ini mereka lebih terkebelakang dari penduduk di Kuala Tahan dan Ulu Tembeling. Malang sungguh kerana wakil rakyat mereka bukan dari kalangan UMNO dan tidak berjuang untuk orang Melayu di DUN nya.

Apapun, kerajaan BN dan pemimpin UMNO akan tetap disalahkan kerana tidak mampu membangunkan kemudahan asas ini. Rakyat akan membalasnya pada PRU13 nanti. DUN Damak perlukan pemimpin dari kalangan bangsa Melayu untuk membela majoriti nasib rakyatnya.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN