Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, June 14, 2011

POLITIK ORANG JERANTUT

Gambar Hiasan


uRag dRrulug tulis pasal pembangunan dan janji pemimpin yang belum tertunai (Klik) Mungkin sebab cantik kenderaan yang dicipta untuk WZWH maka WZWH terpanggil untuk menjawab balas (Klik Sini) Wah! nampaknya akan meriah semula blogspera Jerantut dengan 'berbalas-balas pantun' antara bloggernya. Berbeza pendapat tidak mengapa asal tujuan dan hasratnya tetap sama - untuk membangunkan agama, bangsa dan negara melalui UMNO.

Sinar keluaran semalam (13 jun 2011,  ms P7)  menulis mengenai peruntukan berjumlah RM1 juta yang dikeluarkan oleh Kementerian Pelancongan Malaysia bagi pembangunan pelancongan di Kuala Tahan. Sinar memetik kata Setiausaha Majlis Daerah Jerantut, Puan Wan Norizan Wan Badrulzaman.

Yang jelas, peruntukan itu dari Kementerian Pelancongan. Jangan nanti ada yang datang kehadapan dan mendabik dada mengatakan bahawa ini usahanya untuk mencari nama. Jangan juga ada yang mengagalkan sebarang projek kerana kontrek berkenaan tidak diberikan kepada syarikatnya dan syarikat kroninya seperti yang telah berlaku dahulu.

MDJ juga jangan pilih kasih kepad kontrektor, rakyat melihat dan kami memantau segala yang berlaku. Jika terdapat sesuatu yang mnecurigakan, kami tidak teragak-agak untuk melaporkan. Kami ptihati terhadap kerajaan yang dipimpin UMNO dan tidak mahu nama UMNO tercalar kerana individu tertentu yang menyeleweng.

Patpatsikulipat (klik sini) menegur para pemimpin  UMNO Bahagian Jerantut. Namun mereka yang melakukan kecurangann masih membisu dan kecurangan terus berlaku. Jangan salahkan rakyat jika UMNO / BN ditolak dalam PRU akan datang nanti kerana yang jelasnya para pemimpin UMNO sendiri sudah tidak sayangkan UMNO. Mereka lebih banyak menghancurkan dari memulihkan. Kepentingan diri dan kroni diutamakan dari kepentingan membela rakyat. 




1 comment:

Anonymous said...

memang pun satu prujek untuk taman negra telah di berikan kepada syarikat kroni yb dompok?, cuba tuan siasat apa prujek yang baru di tutup tendernya, tapi belum di umumkan lagi, dah prujek di ulu tembeling sapu ke dia hajerq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN