Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, October 5, 2011

HANGAT: KU LAN MASIH INGIN TERUS PEGANG JAWATAN


'Saya kena bertanding lagi untuk elakkan perpecahan UMNO Jerantut ni' - Ku Lan
'Suka hati Tengku lah, kalau kalah nanti semua UMNO akan bungkus' - KW
Demikian agaknya dialog antara mereka berdua ni


Dalam pemain dan peminat politik Jerantut sebok-sebok, heboh-heboh dan kecoh-kecoh pasal Jawatan SUB, maka tiba-tiba masing-masing 'terkejut berok' apabila mendengar khabar bahawa Ku Lan masih hendak pegang jawatan Ketua Bahagian dan jadi calon Parlimen dalam PRU akan datang. Khabarnya beliau menyatakan hasrat ini secara serius ketika santai sembang kedai kopi.

Maka yang paling 'terkejut beruk' diantara semuanya adalah 2 orang yang masing-masing bercita-cita besar untuk jadi Ketua Bahagian dan seterusnya Ahli Parlimen Jerantut. Mereka itu adalah Dato' Wan Amizan dan Dato' Dr. Shukri. Mereka yang selama ini sudah berkerja keras memancas dan memancung antara satu sama lain merasa sungguh kecewa kerana menyedari bahawa sebenarnya mereka berdualah yang terluka sedangkan pencetus suasana itu masih tegap berdiri untuk terus berkuasa.

Maka blog-blog penyokong tokoh tertentu bukan mainlah dengan biadap dan kurang sopannya menyuruh Tengku Lan berundur tanpa ada rasa dan sikap hormat kepada pemimpin, kita maklum bahawa demikianlah pencacai blogger upahan berkhidmat dan menjilat tuannya.


3 comments:

Anonymous said...

SPU tak ada kerja lain ke daripada mengerjakan sesama UMNO. Lebih baaik masuk PR lagi bagus atau memang pencacai PR.

bekas UMNO said...

teruskan spu, masalahnya anon diatas ni adalah org UMNO ni mmg tk boleh ditegur, mrk rasa semua yg mereka buat betul belaka, alangkan TDM sendiri tegur umno dn kata umno busuk sampai ke usus sbb dia melihat ada keburukan didalam umno ada yg otak masih mcm anon diatas ni yg tk mengaku kesilapan dn tk ingin betulkannya. PRU nanti apabila kalah baru mereka menyesal. zaman letak katak sebagai calon BN pun menang sudah berubah tp anon tu masih belum sedar, hehe

Anonymous said...

Pecacai UMNO ni memang bansat. semua pemimpin depa buat betul aje pada mata depa. kitab tegur utk kebaikan pun depa tak boleh terima. inilah masaalah dengan UMNO sebenarnya.pecacainya yang lebih sudu dari kuah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN