Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, October 22, 2011

JERANTUT KITA

Jerantut dulu, sebelum mendapat SU Majlis baru


Jerantut adalah kampung kita. Sejauh manapun kita pergi atau selama mana pun kita pergi, tetap kita akan kembali juga. Bak kata pepatah; kemana terbangnya bangau, akhirnya ke belakang kerbau juga. Namun kerbau-kerbau tidak perlu bimbangkan bangau kerana bangau hanya hinggap dibelakangnya saja. Tidak lebih dari itu yang mampu dilakukannya.

Bagaimanapun kepada semua 'coffee boy', andalah yang perlu berhati-hati. Kerana bimbangkan adanya Anwar  atau mereka yang 'sewaktu' dengannnya yang akan menghinggapi belakang-belakang anda. Karang, sakit dapat malupun dapat, melainkan bagi mereka yang menganggap itu sedap!

Petang semalam berkesempatan sembang dengan kawan-kawan mengenai isu semasa Jerantut. Banyak yang didengari dan luahan rasa tidak puasa hati rakyat marhaen;

Gerai 'Corner' dihadapan Pasar Basah Jerantut ada beberapa buah yang masih kosong, namun ada juga yang baru hendak diisi semula, malangnya ada berita yang tidak memuaskan hati. Khabarnya ada antara gerai berkenaan milik orang tertentu yang juga memiliki gerai ditempat lain dan menyewakannya kepada orang kedua dengan harga yang tinggi.Minta MDJ supaya menarik kembali gerai-gerai dari mereka yang tidak berniaga sendiri ditempat berkenaan bagi tidak menggalakkan orang ke-3.

Dengar khabar juga bahawa banyak tanah-tanah yang diberikan taraf 'TOL' disepanjang jalan dari Jerantut ke Jerantut Feri kepada individu yang rapat dengan pemimpin politik Jerantut untuk disewakan kepada peniaga-peniaga. Sedangkan dalam kes lain PTJ lewat memproses tanah yang dipohon oleh orang-orang kampung sehingga ada yang sudah menjangkau hampir 20 tahun tapi masih belum selesai diproses, tu apa cerita?

Apakah maknanya semua ini? Hahahaha! Jerantut kita. Jangan kita kesalkan kelak segala hak-hak bangsa akan tergadai kerana adanya konspirasi, kroni, korupsi.....dan pemimpin-pemimpin yang 'basi' yang masih memeggang jawatan untuk kepentingan diri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN