Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, October 10, 2011

UMNO JERANTUT DAN MEDIA BARU




SPU sudah beberapa kali mengingatkan dan memohon supaya pihak-pihak yang berkenaan tampil kehadapan dan mengambil sesuatu tindakan bagi menyusun semula dan menentukan hala-tuju media sosial Jerantut, namun pihak yang berwajib masih tidak mengambil apa-apa tindakan yang wajar.

Ketua Penerangan UMNO Bahagian adalah individu yang sewajarnya mengambil inisiatif ini kerana penerangan alaf baru adalah melalui siber. Jika kita masih berfikir bahawa penerangan kita masih cara lama dengan mengadakan ceramah-ceramah serta mengedarkan risalah-risalah, maka kita memang sudah jauh ketinggalan zaman.

Tak lama dulu heboh mengatakan bahawa UMNO bahahgian akan mengadakan perjumpaan dengan pemain media sosial ini, blogger dan facebooker. Maklumat berkenaan disampaikan sendiri oleh mereka yang ada didalam jentera parti. Ketua Penerangan UMNO Bahagain dan blogger AJK UMNO Bahagian sendiri menyatakan demikian, namun kini segalanya hilang dan hanya tinggal harapan.

Kita sudah melihat kesan buruk dari media sosial ini sedang merosakkan UMNO Bahagian dan para pemimpin kita.amun kita gagal melakukan apa-apa untuk memperbaiki keadaannya. Kita ada ramai individu yang boleh diharapkan untuk memberikan sentuhan namun kita tidak perhan berusaha untuk melakukan sesuatu. Apakah memang itu harapan pemimpin kita? Melihat UMNO Bahagian berpecah-belah untuk mendapat sedikit faedah darinya?

Menutut kawan-kawan dari sebelah sana, Pas, walaupun sebuah parti yang kita anggap kecil tetapi mereka telah berusaha menggerakan media sosial mereka kearah yang mereka ingin tujui. Beberapa blog penyokong Pas Jerantut masih aktif menulis, bahkan mereka juga membina laman facebook atas nama 'Dewan Parlimen Jerantut' sedangkan para pemimpin  UMNO masih lena tertidur dan bermimpi.

Parti KITA Cawangan Pahang yang berpusat di Jerantut ini juga sudah mengorak langkah kehadapan. Laman blog Kita Cawangan Pahang sudah boleh dilawati dengan 'klik disini' tetapi UMNO Jerantut yang sudah berumur leboh 50 tahun masih menulis diatas 'papanbatu'. Siapa yang sayangkan  UMNO? Siapa yang benar-benar bekerja dengan ikhlas untuk UMNO? Kita tidak hairan bila ada blogger dan pemberi komen menuduh pemeggang-kuasa dalam UMNO hanya mencari nama dan mengumpul harta.


p.s;
Al-fatihah buat seorang AJK Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Jerantut yang telah kembali kerahmatullah petang semalam, Sdr. Razman Sidek. Semoga Allah mencucuri rahmat keatas rohnya. SPU mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham. (Allahyarham juga seorang yang aktif dalam media sosial).

1 comment:

Anonymous said...

Salam.Mana ada pemimpin UMNO yang ikhlas berjuang untuk parti dan rakyat?Tak ada.semuanya berjuang untuk perut sendiri aje itulah kenyataannya.Janganlah terpedaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN