Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, September 25, 2010

PENCEROBOHAN KAWASAN TADAHAN HUJAN ULU TEMBELING

 Bekalan air yang semakin berkurangan, 
macam air kencing saja nampaknya


Sebuah blog pembangkang; N9 TAHAN dalam postingnya semalam menulis tentang penerokaan dan pencerobohan hutan di Ulu Tembeling. Pencerobohan berkenaan melibatkan kawasan berhampiran kampong Bukit Mat Daling. Ianya juga diberitakan memberikan impak kepada bekalan air untuk penduduk-penduduk kampong berkenaan.


Bekalan air dengan sistem 'Feed Graviti' itu akan menerima impak besar berikutan pencerobihan itu melibatkan kawasan tadahan hujan. Apa yang sebenarnya yang sedang berlaku? Tiada satu papan tanda pun yang diletakkan bagi memaklumkan apa projek yang sedang kerajaan jalankan.


Diharap pihak Jabatan Perhutanan akan segera mengambil tindakan tegas. Diharap juga pihak kerajaan pahang terutama MB memastikan tidak ada rasuah dan tumbuk rusuk berlaku. Diharap juga pihak Perdana Menteri dapat pastikan pihak kerajaan Pahang tidak terlibat secara langsung ataupun tidak langsung. Rakyat akan sentiasa memantaunya.


Untuk maklumat lanjut sila baca blog dimana sumber ini dipetik. Kepada ADUN yang berkenaan, sila jenguk juga untuk pastikan anak buah atau diri sendiri tidak terlibat, hehehe!.




xx

1 comment:

patpatsikulipat said...

haaaaaaaaaa. ada pulak spu. tahniah. macam mana wzwh nak lawan spu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN