Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, June 1, 2010

KATA YANG BOLEH MEMAKAN DIRI


Saya tertarik dengan komen seorang pembaca diblog ini. Saya copy bahagian yang berkenaan saja disini;


5. Lagipun menulis blog ini hanyalah semangat perjuangan tidak ada hasil seperti memohon tanah beratus-ratus ekar macam boss sdr yang boroi itu. Sedarkah dia waktu bercakap di Hotel Jerantut Hill waktu saudara,Penghulu Pudin, Tok Boroi, W kheliru makan ikan kelah steam, Tok Boroi berdegar-degar bercakap " KAMI TAK MAIN BLOG-BLOG NI ORANG BODO SAJA. ORANG LEBIH BAIK MAIN PROJEK BERBILION,MENULIS BLOG APA DAPAT" SAMPAI BERGEGAR JERANTUT HILL. saudara sedar ke kami dua tiga orang senyap dibalik dinding sofbod dicofe Jhiil tu?. Itulah cakap siang pandang-pandang cakap malam dengardengar. Molek sangat bahasa tok boroi awak tu?.itu bukan kah bahasa paya koran? Kadang2 tok boroi awak tu menyakitkan awak WZWH. Setiap perkara patut kaji apa sebab orang tak suka berapa kat kita.


Demikian apa yang disampaikan oleh penulis berkenaan mengenai pandangan seseorang terhadap penulis blog. Saya cuma nak kata adalah tidak wajar dan itu adalah satu pendapat yang bodoh dari seseorang.

Blogger adalah penulis yang menyatakan pendapat dan pandangannya dalam apa isu sekalipun dan dengan apa cara jua pun. Kejayaan dan kegagalan penulis dalam memberikan pendapat berdasarkan kepada kematangannya menulis dan menterjemahkan ideanya. Bagaimanapun, mereka adalah seorang pemikir, yang sudah tentunya memikirkan dulu sesuatu yang akan ditulisnya untuk dikongsikan bersama masyarakat umum.

Andaikanlah blogger ini bodoh, maka bodohkan Tun Dr. Mahathir? DS Najib? dan beberapa cerdik pandai lain yang menulis blog?

Kekalahan besar BN dalam PRU12 lalu adalah kerana kegagalan mentafisr peranan sebenar blog sebagai medium interaksi masyarakat masa kini serta kegagalan kita memahami bahawa blog (politik) adalah suara akar umbi yang memberi isyarat awal kepada pemimpin untuk perubahan yang rakyat inginkan.

KJ pernah menghina blogger dengan memanggil mereka 'beruk' sebelum PRU12 lalu, namun akhirnya telah mengupah beberapa 'beruk' untuk menulis blog yang pro terhadapnya sebagai propaganda. Maka jika blogger itu 'beruk', tentulah KJ adalah 'bapak beruk'.

Janganlah lagi kita lakukan kesilapan yang sama hanya kerana kita tidak melihat sejarah. Kalau tak pandai menari jangan kita lantai yang tinggi rendah, jika kita yang tak tau tentang blog (goblok) jangan kita salahkan blog. Mungkin kita harus ingat kata-kata ini; hanya (wan) Johari yang mengenal Maniam.

Sekali lagi saya ingin maklumkan bahawa blog SPU dibaca ramai termasuk oleh masyarakat dari luar Jerantut sebagai sumber maklumat mereka tentang politik Jerantut. Jika YB kita cakap 'meraban', itu akan mempamirkan kebodohannya kepada umum.

Blog SPU juga dipantau dan dibacai oleh UMNO Malaysia dan diiktiraf sebagai suara resmi Jerantut.


Nota:
WZWH, sebagai sesama blogger, saya tidak langsung ada rasa takut pada awak, tidaklah juga memperkecilkan awak, tetapi saya tidak ada apa-apa rasa dan tidak nampak pun kehadiran awak, maafkan saya.


Sila klik dan baca juga blog dibawah ini:



48 comments:

YANG GAMBI said...

Kebodohan sebahagian penulis-penulis blog jalanan kerana menulis tanpa disuruh, tanpa di arah dan tanpa diupah.... menulis blog mengikut apa yg tersiart dn tersurat di hati ....

Tapi, itulah keikhlasan yang lahir dari pemikiran......tetapi lebih bodoh lagi bagi mereka2 yg sanggup menerima bayaran yang sedikit untuk menaikkan individu yang tidak amanah menjadi pemimpin...

SPU said...

Salam Sdr. Yang Gambi, anda juga bersuara di Jerantut. Terima kasih atas komen yang diberikan harap blogger baru di Jerantut @ Pahang dapat melihat ke diri mereka sendiri.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam SPUJ,
Wakil rakyat dinilai pemikirannya melalui public speechnya, ucapan awamnya secara formal

SPUJ tidak boleh mengupah 2-3 orang spy hanya mahu mendengar apa yang YB Tahan bercakap semasa function private atau santai.

Juga kurang bijak saudara SPUJ menggunakan itu dari sumber yang tidak berkualiti.

Ramai orang politik Jerantut tahu...SPUJ sudah tercabar dengan WZWH sebab itu WZWH selalu dapat "free promotion". Sebab pemikiran WZWH lebih advance dari SPUJ!

SPU said...

1. Kahkahkah, masih bongkak dan sombong manusia ini. Bodoh sombong!

2. Semakin bnyk dia menulis semakin bnyk dia menunjukkan ketidak fahamannya tentang blog: Bila saya mengupah spy? Saya komen dari seseorang diblog saya dan saya copy and paste nya diposting saya. Sdr masih tidak faham rupanya.

3. WZWH sebenarnya mengiakan perkara yang ditulis oleh pemberi komen itu. Siapa yang provoke Siapa? Siapa pula yg terperangkap dan tanpa sedar mengakui kebenaran apa yg pemberi komen itu katakan.

4. Kalau asyik memandang kelangit, akhirnya kaki terpijak najis, hehehe

Wake UP! said...

BN dan UMNO ketinggalan dalam media baru ini. Buktinya 5 negeri sudah jatuh ke tangan pembangkang kerana penyokong Anwar Ibrahim telah menggunakan media baru ini sejak 1998. Dan kita begitu ketinggalan dalam menjawab semua dakyah dan fitnah yang dilemparkan oleh mereka.

Arab nations should have nuclear arms.

SPU said...

wake up, tq bro - menyatakan yang benar tetapi pemimpin umno disini masih pekak badak.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Salam SPUJ,

WZWH :

Aku mengikuti posting WZWH ( belajor UK dalam Akuntang - tak tahu kelas berape dan CGPA berape) berbanding posting SPUJ ( Urang duduk di 2 pertemuan sg - aku rasa x belajor tinngi mcm wzwh) tapi posting SPUJ lebih bagus mendasari isu rakyat dan suara rakyat. Posting kamu(wzwh) banyak membodek. jadi mana lebih baik, tentu nya SPUJ. WZWH tunjukkan apa yang baik pemimpin boroi itu telah buat, mana jalan yang juta - juta. Sudah lah wzwh, usah bongkak tak baik.Apa kate uRag dRrulug dan CT?.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

WZWH,

Pasti nye SPUJ bukan Akademis kerna beliau bukan guru ( seperti WZWH- guru SMK), bukan juga pensyarah IPTA/IPTS maupun Dosen, tapi SPUJ membawa rasahati dan perasaan golongan Marhaen. WZWH, mana akademik tulisan kamu?, .fikir dan teliti balik post kamu kemudian banding dengan post SPUJ, uRag dRrulug, cawan tembaga, STB dan suaramajlis jauh amat beza nya. Kenape nye kau asyik menyalak ini?, Spuj delete ke ,tak mau link ke, itu hak dia lah. WZWH ialah tukang SEMIR, maka semir hingga kilat.

TQ suku sakat SPUJ.

MAT SOP P.T said...

saudara spu.
SAYA RASA DIA MENYALAK SEKARANG JE LEPAS NI KENA TEMBAK LAH DEK BOSS DIA. MCM BOS DIA TEMBAK ANJING JIRAN DIA SENDIRI.
KITA TUNGGU DAN LIHAT BAGAIMANA JIKA BOS DIA JATUH NANTI. SEDAR LAH WZWH JGN KUAT SGT MENGAMPU SI YB BOROI TU.

Anonymous said...

kas pernah bercakap dgn spu.
wzwh ni budak giler jgn di layan nya. dia tak berapa betul.
org jerantut mn ada layan dia.
tolong lah spu budak giler tak pandai berblog

sahlan tkn said...

kepada wzwh.

spu cakap lain wzwh ckp lain. bodoh terserlah sgt sekrg ni. tula bertuan org tingkatan 2 ni la jadinya. bangang tak sudah2.
baca dulu apa yg spu tulis jgn terus melatah. sy rasa spu tak heran pun dgn org dompok ni. blog awk pun sy baca baru ada 2 org yg bagi comment. tak nampak ker. ker blog awk pun awk tak baca,hehehehhehe.

hj kopo said...

kalau dah bangang begitu lah gayanya. bodo sampai sudahlah wzwh. ni cikgu tungau bkn cikgu media baru.

Anonymous said...

wan amizan oh wan amizan guno anak buah demo sekor ni bodo amat ngat. ni ker pelapis aok. tak payahlah,lemas aok di buat budaK wan zuri ni nanti.

ker aok yg anta dia.
ingat wan amizan, pak lah jatuh sebab dek blog lah. tak percaya tanya cek dek, kata yb baik amat dgn orong besor2 ni. yb nak ker. tok sah lah suruh wan zuri ni buat blog mcm org tak betol je kome tegok. bodo nak hentam spu, spu berapa lama dah dlm blog ni. memandang yb ada sijil luar negara, kome showkan yb je lah buat blog.... hehhehhehe. tp kas rasa mcm mencurah air ke daun keladi jer. kalau anak buah belajar england bodo mcm wzwh apatah lg yb sendiri. kome nak ketawa ke yb wan amizan sikit boleh.... hahahahaha

4.1.0 GROUP said...

Mampus lah dompok. semua benda jahat awk buat, apalagi awk nak. anak dara dah kebas, tanah dah sebat, pungkor memang raja dah, dadah awk restui,polis pn tak boleh kacau, tumpat ramai dah awk buang, tengku lan awk nak guling ker, org buat blog pun awk dah srh wzwh dah, lagi apa lagi. ker nak jadi mustapa kamal ataturk pulak tanam awk atas bukit tindih dengan batu pulak. cukup lah kena ker rakyat jerantut ni.bosaaaaaaaan sungguh kas mendengar salahlaku awk ni, semua yg di cerita dlm blog ni bkn fitnah,tp semua org akui weiiiiiiiii wahai yb tahan. memang awk lakukan mcm2 hal. nak report ke polis pasal rompak tanah awk tak berani,sebab awk memang buat. nak report bwk lari ank dara org tak boleh, awk memang buat,sijil nikah pun tak da. KPD YB TAHAN DAN PENGIKUT2NYA UDAH LAH MENGERJA KER RAKYAT JERANTUT NI. TAK TAKUT DOSA KER DEMO NI SEMUA.

Anonymous said...

Weh, dengo katek nye Boss WZWH, ia itu nama ape YB Boroi dah pergi UMRAH weh..., tak silap bulan April lalu, ada orang jumpa di Mekah, dengar katek nya duduk di hotel Hilton, itu mahal punya tempat sangat dekat dengan masjid Haram. makna dia orang baik lah. Orang katek kalau buat umrah antara umrah maka dosa terampun. Jadi kalau buat lebih 5 kali. amacam, maka dia murni lah. Jadi mana ada jahat nye macam demo katek tu.

budak rangol said...

Salam, nampaknya WZWH sudah tidak berani lagi menyalak di SPU ini kerana teruk dikerjakan oleh budak-budak disini. Kesian dia, tentu dia tidak akan datang lagi. Semenjak dua menjak ni dah tidak nampak ada komen dari WZWH, takut sungguh keturunan bendahara tu menjenguk disini, kehkehkeh

papa UT said...

memang patut tak menjengok di laman spu ni. Bodoh tak habis2. Ada ker org ceta lain dia comment tak ke bodoh bin bangang. Dengar cite kaum kerabat dia pun sisih kan dia sebab suka sgt menghina org melayu jtut, mak saudara dia telepon dia marah ker dia pasal hina menghina tu, tp tak mengaku, dikata ada org ceroboh blog dia kat mak saudara dia. Tak ker gile namanya. Ada ker org tau password blog dia. Koi rasa yg tau password dia mungkin yb boroi je. Ceeeeeeeeennn ceeeeeeennnn.,,,,,,,, koi rasa yb dompok yg kena ke dia ni. dia tak sedar dia kena hari tu pasal beli mercedes agaknya. Bangang sungguh keturunan bendahara sekor ni. Tak serit2. Tapi biarlah dia dgn labu2 dia lah sekrg. Kas takut kena tulah anak raja sekor ni nanti byk sgt hentam dia,tp takpa koi dah makan panadol tak kena la nanti. Heehehhehehe.
Koi geram betul nak berblog sgt tp tak tau apa tyu blog. Koi harap spu publish kan komen koi ni. Geram koi budak wzwh ni.

Anti bangang

papa UT said...

memang patut tak menjengok di laman spu ni. Bodoh tak habis2. Ada ker org ceta lain dia comment tak ke bodoh bin bangang. Dengar cite kaum kerabat dia pun sisih kan dia sebab suka sgt menghina org melayu jtut, mak saudara dia telepon dia marah ker dia pasal hina menghina tu, tp tak mengaku, dikata ada org ceroboh blog dia kat mak saudara dia. Tak ker gile namanya. Ada ker org tau password blog dia. Koi rasa yg tau password dia mungkin yb boroi je. Ceeeeeeeeennn ceeeeeeennnn.,,,,,,,, koi rasa yb dompok yg kena ke dia ni. dia tak sedar dia kena hari tu pasal beli mercedes agaknya. Bangang sungguh keturunan bendahara sekor ni. Tak serit2. Tapi biarlah dia dgn labu2 dia lah sekrg. Kas takut kena tulah anak raja sekor ni nanti byk sgt hentam dia,tp takpa koi dah makan panadol tak kena la nanti. Heehehhehehe.
Koi geram betul nak berblog sgt tp tak tau apa tyu blog. Koi harap spu publish kan komen koi ni. Geram koi budak wzwh ni.

Anti bangang

Anonymous said...

DALAM BYK BLOG KAMI BACA BLO SPU LAH PALING MENARIK.
Penuh dgn kejujuran
Tahniah Spu,

hidup umno jtut,

SPU said...

papa UT,
Sampai 2 kali komen? Tak puas hati dan marahkan WZWH? Dia kutuk saya patut saya lah yang marahkan dia, ni awak yg lebih? Bawak bersabar, dia dh tak berani lagi masuk sini punya. Cayalah sama lu orang, kahkahkah

ranggi metropolitan said...

Jgn risau papa ut. Pemilihan akan dtg masak kome kerja ke yb pendek boroi ni. Sampai 2 kali anta comment papa ut ni. Kpd spu pulak di minta buat kajian sapa yg layak duduk kerusi ketua bahagian jerantut di masa akan dtg. Kalau spu promotion ke yb tahan tu masak kome kerja ke SPU pulak.

Dari peminat setia spu, bkn setiausaha tak setia ye.

Anonymous said...

allalalallallallalallalala............ kpd yb tahan dan wzwh anda rasa kesalahan yg awk buat di jerantut selamat ker. kpd perdana menteri malaysia nak ker org kj ni. byk sgt kesalahannya.

tolong lah pm. kami tak tahan dah dgn yb tahan ni.

kami mahukan cikgu nazlan, kalau tak dapat k.penerangan ni kami mahu dato azizan.

mereka ni semua bkn perompak tp manusia yg tahu menilai kehendak rakyat.

tolong pm,tolong pm

dari kami cikgu yg takut bersuara.
tq blog.

Anonymous said...

kpd wan zamzuri dan wan amizan.

sy ingin perkenalkan yg sy suku sakat awk juga.
sy dari keturunan wan juga. jd di minta jgn malu kan wan wan yg lain.
kami dah malu dgn facebook dan blog tentang awk ni. sy ada baca dlm facebook awk bantai org jerantut, kita keturunan org baik2, kenapa jadi mcm ni semua. awk nak ke mak awk di kata org wan zuri,bini aok dikata juga.
jgn sampai maruah kita tercalar. kalau tak percaya sy akan call awk esok. kita perbetulkan balik benda ni.atan tu tak boleh nak kabar dah.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam SPUJ,
Ramai orang Jerantut tidak puas hati sebab saudara SPUJ "delete" komen WZWH. Mereka kata SPUJ perlu terima kritikan WZWH. WZWH orang terpelajar ada MBA,Degree,Diploma dari United Kingdom beri kritikan membina. WZWH tidak memaki hamun dan mencarut. SPUJ kena faham bukan bermakna bila WZWH kritik SPUJ maka WZWH membenci SPUJ. Kalau WZWH tak suka, WZWH tak kan follow SPUJ. Dulu SPUJ cakap sangat dekat dengan WZWH...kenapa SPUJ tidak memahami WZWH?

Anonymous said...

SPU, napoknya WZWH anjin yg. boroi tu dok tok beranik masuk sinik lagik yek? budok tu jihek

Pemuda Jengka said...

Spu,

Takbur betullah yang boroi tu.Lain kali MB cukuplah pasang kuota pentangak dalam memilih calon walaupun dia boleh menang. DUN tahan itu ramai tokoh boleh menag lebih besar dari Boroi tu. MB lihatlah sendiri.

BALIK ANGIN said...

SPU/

Bila YANG GAMBI masuk campur tu maknanya bloggers Pahang dan Malaysia ikutilah perkembangan Yang Boroi tu. Meriah.. meriah Jerantut dah T qu

BALIK ANGIN said...

SPU/

Bila YANG GAMBI masuk campur tu maknanya bloggers Pahang dan Malaysia ikutilah perkembangan Yang Boroi tu. Meriah.. meriah Jerantut dah T qu

Balan Batu said...

Spuj !!!

Kawan picit telor boroi tu esok berlendir
maroh betul kawan ada ke nye pom ketanoh kelompok komeh. T qu

Balan Batu said...

Spuj !!!

Kawan picit telor boroi tu esok berlendir
maroh betul kawan ada ke nye pom ketanoh kelompok komeh. T qu

Anonymous said...

Spu,

PESAN KEORANG JERANTUT KALAU BOROI TU PERGI KEKAMPUNG ANAK-ANAK DARA JANGAN MAIN TEPI JALAN SANGAT NANTI NYE TANGKAP DI YG BOROI MASUK DALAM KERETA DIA BAWA LARI.

Anonymous said...

Spu,

PESAN KEORANG JERANTUT KALAU BOROI TU PERGI KEKAMPUNG ANAK-ANAK DARA JANGAN MAIN TEPI JALAN SANGAT NANTI NYE TANGKAP DI YG BOROI MASUK DALAM KERETA DIA BAWA LARI.

Anonymous said...

ALLAH Spu,

Betul sesangatlah kata kawan kita tu hari itu dah nya kecek dah ke anak saya, dan saya tempeleng anak saya tu tunggang langgang dia lari. Ingat orang tak kenal kedia.

SISWA KL said...

saudara SPU yang dikasihi

Kalau begitu tak aman jugalah ibu bapa kita dikampung yang ada anak gadis kalau pagar makan padi ada berkeliaran disana.

Panggilah orang tua2 beri nasihat pada pemimpin kita tu

PULAU TAWAARe said...

spu,
Klau ganti ahli parleman kami nak Dato Haji Nazri sebab dia naib ketua Bahagian. Kalau calon no 2, kmmi ninat Haji Kamaruzaman Baria calon No 3, Dato Bazin Calon No 4 kami nok Zaha Gemuk. Tolonglah Dato MB.

PULAU TAWAARe said...

spu,
Klau ganti ahli parleman kami nak Dato Haji Nazri sebab dia naib ketua Bahagian. Kalau calon no 2, kmmi ninat Haji Kamaruzaman Baria calon No 3, Dato Bazin Calon No 4 kami nok Zaha Gemuk. Tolonglah Dato MB.

PULAU TAWAARe said...

spu,
Klau ganti ahli parleman kami nak Dato Haji Nazri sebab dia naib ketua Bahagian. Kalau calon no 2, kmmi ninat Haji Kamaruzaman Baria calon No 3, Dato Bazin Calon No 4 kami nok Zaha Gemuk. Tolonglah Dato MB.

PULAU TAWAARe said...

spu,
Klau ganti ahli parleman kami nak Dato Haji Nazri sebab dia naib ketua Bahagian. Kalau calon no 2, kmmi ninat Haji Kamaruzaman Baria calon No 3, Dato Bazin Calon No 4 kami nok Zaha Gemuk. Tolonglah Dato MB.

PULAU TAWAARe said...

spu,
Klau ganti ahli parleman kami nak Dato Haji Nazri sebab dia naib ketua Bahagian. Kalau calon no 2, kmmi ninat Haji Kamaruzaman Baria calon No 3, Dato Bazin Calon No 4 kami nok Zaha Gemuk. Tolonglah Dato MB.

Anonymous said...

Salam SPU

Dato Wan Bakar, Dato Taufik, Dato Dr Shukri Kami nak juga T qu

batu satu said...

SAUDARA SPU

sAPA SAJA BOLEH dun dan parliman ASAL JAGAN DOMPOK HABIS TANAH TERSEPIT DAN TANAH LADANG ORANG KAMPUNG DIBAHANNYA. bOLEH bELAKA YANG LAIN TU. tAPI MACAM MANA PULAK YEH, DATO HAJI NAZRI TU TAK SIHAT.... SEKARANG NI ADA PEKSA KESIHATAN NAK JADI CALON. tOLAKLAH SATU LAGI. kU LAN DAH BETUL BETUL TAK MAU KER.? T QU

Anonymous said...

ADIK sPU,
aDIK SPU !!!

Yang demeh sibuk pasai caloi ni buat apa? taknya pakailah cakp demeh tu di PM. dia nak bubuh sapapun kita sokong jelah. Esuk kalau Dompok bertanding MP demeh kuak ke kekomeh demehlah mengepong nok keduitnya nok pulak zaha gemuk dengan zali mezoh tu.

komeh juga berecernya

SPU said...

Sehingga pagi ini dah ada 43 komen pada posting ini. Tetapi dah tidak ada dari WZWH, mungkin dia dan betul-betul merajuk dan marahkan SPU agaknya? Janganlah pendek hati, jangan juga pendek akal..kalau takut rumah dirobohkan janganlah berumah di tan ah orang yang di 'pong' kan.

Wan Zamzuri Wan Hasenan said...

Salam SPUJ,
Banyak komen bukti WZWH ada aura dan karisma buat orang minat kepada politik Jerantut. Kalau saudara SPUJ masih tidak menerima WZWH, Jerantut akan kehilangan bakal pemimpinnya masa depannya..WZWH adalah permata Jerantut. WZWH ia a rare species.

Anonymous said...

SPU,

Ehh. Dengor ceritanya pagi ni WZWH rep;ot polis kes orang ceroboh blog dia. Betul ke?. Dia repot sebab ada sauidara mara dia maroh kedia duduk hina orang Jerantut betul ke?. Setahu kome yang ada passwoood blog WZWH tu dia dengan boroi saja. Mana boleh orang lain ceroboh.Lagipun sapa nak ceroboh blog dia buat apa? silap tangan penuh virus. T qu

BALIK ANGIN said...

SPU,

Komputer saya dah hilang banyak perkara yang saya failkan.Rosak habis. Saya bawa kekedai repair kata makenik tu computer saya Virus teruk dari jangkitan komputer lain. Kawan2 saya pun kata begitu ramai dah kena. Ada kah berkait dengan virus WZWH yang spu kata tu. Saya rasa betul sebab dua tiga hari ni saya ada buka blog WZWH kacau betul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN