Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, June 11, 2010

APAKAH UMNO KITA PEDULI?

Semalam saya membuat analisis ringkas mengenai keputusan pilihan raya umum ke 12 lalu dan kesan pada pru13 nanti.

Ada beberapa pihak memberikan komen, termasuklah orang yang pernah mengutuk saya kerana tulisan saya tidak ilmiah dan sebagaianya. Saya tidak teruja langsung dengan pujian beliau kerana saya menulis lama sebelum dia menulis dan berblog dan saya pun bukan menulis untuk atau kepadanya. SPU seperti namanya 'Suara Prihatin UMNO Jerantut' adalah suara sebahagian ahli UMNO Jerantut yang masih sayangkan parti dan ingin menegur pemimpin bagi memperkasakan semula UMNO.

Namun sebagai lumrahnya pemimpin enggan mendengar suara-suara begini kerana menganggap suara-suara ini adalah bukan suara dari kalangan yang bijaksana kerana menganggap merekalah yang terbijaksana sekali.

SPU dibina dengan posting pertamanya pada 20 April 2008 atas kesedaran bahawa media sosial khususnya bloglah yang telah merampas beberapa negeri menjadi milik parti pembangkang. Kemudiannya blog jugalah yang telah mampu mendesak Tun Abdullah mengundurkan diri dari jawatannya sebagai PM.

Pada ketika itu kita tercari-cari manakah blog resmi UMNO Jerantut yang sepatutnya sudah terbina bagi menepis segala tohmahan lawan. Dalam masa sama sudah ujud beberapa blog Pas dan pro PKR tetapi UMNO atau yang pro UMNO masih belum ada.

Saya masih menyalahkan Ketua Penerangan UMNO kerana kegagalan ini. Gagal mengesan adanya blog-blog pembangkang di sekeliling kita. Kepada Ketua Penerangan UMNO Bahagian, kalau setakat mengusung songkok tinggi kehulu dan kehilir tetapi sudahnya UMNO tewas dalam PRU13 nanti apakah maknanya? Buatlah sesuatu sebelum terlambat.

Mungkin sudah terlewat bagi KP untuk belajar mengetuk kekunci dipapan komputer serta belajar mengetahui dan menggunakan internet. Kadang-kadang pun yang ada ijazah dan diploma dalam internet dan multimedia pun masih dalam situasi 'buta reloh' juga. Yang perlu KP lakukan adalah 'memonitorkan' mereka yang tau dan pandai mengenai internet ini untuk mencapai tujuan dan merealisasikan hasrat bagi memperkasakan UMNO.

Jangan marah jika SPU katakan bahawa AJK sekarang ini tidak mampu dan tidak berusaha mamperkasakan UMNO bahkan merekalah yang bertanggungjawab memperkasamkan serta memperkosa UMNO sehingga akhirnya golongan muda menjauhkan diri dan membenci UMNO.

Pemutihan keahlian UMNO telah mengurangkan ahli, berapa statistik kemasukan ahli baru UMNO setakat ini? Apakah UMNO semakin membesar atau menguncup? Yang lebih penting apakah kita peduli ini?

SPU ~ tinggalkanlah songkok tinggi itu kerana zaman untuk meninggi diri sudahpun berlalu....


4 comments:

one one no belen said...

Salam.Pemimpin UMNO tetap tak akan peduli kecuali mereka dikalahkan nanti.Ketika itulah mereka akan tahu kesilapan mereka.Untuk menyedarkan mereka hanya dengan menjadikan mereka pembangkang di parlimen dulu.biar mereka tahu kuasa pengundi

jo said...

harap suara anda lebih meluas lagi dgn topik2 yg hebat.

uRag dRrulug said...

Aihhh! Yeq sunggoh lorh, KP kiteq neh selaluq bersungkuk tinggiq. Butoi sunggoh lorh dieq Ketueq Penerangan yang masih gelok...

zizie said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN