Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, January 5, 2010

UMNO AKAN TERUS DIPINGGIRKAN SEBAGAIMANA PEMIMPINNYA TERUS SOMBONG

Kami butuh pemimpin, bukan pemimpin butuh


Seronoknya kehidupan sebagai orang biasa, berada ditengah-tengah rakyat dan berpeluang mendengar keluhan mereka;

Saudara-saudara saya dari Ulu Tembeling menyuarakan keresahan kerana kenaikan harga gula. Mereka pun tau bila harga gula naik ada harga barangan lain akan turut naik. Tapi mereka tidak tau dimana tempat mereka hendak mengadu. Nak jumpa pemimpin kena tunggu PRU13 nanti.

Ramai kata pemimpin kita sombong. Blog Beranikan Hati menghentam Umno sebagai parti untuk golongan elit dan korup. Ada yang kata pemimpin Umno akan menyembah bumi bila tiba PRU dan akan mendongak langit selepas itu. Kasihan nasib orang Melayu di kampong-kampong ditipu bangsa sendiri.

Pemimpin besar kepala dan bangga diri ini sudah menjadi resmi. Tak boleh nak dinafikan lagi. Dalam penulisan blog juga berlaku diskriminasi. Pemimpin yang kononnya bercakap kecil tetapi berkepala besar, tak menghargai blogger lain dan menganggap merekalah yang agung dan tak menghargai blogger lain.

Sedangkan diblog pembangkang blog-blog blogger pahang di-link-kan dari blog mereka kerana mereka hargai orang lain, tetapi tidak bagi pemimpin kita. Tak ada blog dari blogger Pahang yang dihargai mereka untuk di-link-kan dari blog mereka. Ya, mereka pemimpin yang berpendidikan tinggi yang miliki kelulusan BS (bukan BSc.)

Inilah pemimpin Umno yang tidak pernah ingin mengubah sikap mereka. Saya cadaangkan kepada blogger seperti warisan pahang,aminchenor,beranikan hati,yanggambi,seratah, jurirakyat dan lain-lain lagi supaya berhentilah dari bermimpi. Umno tak akan hargai usaha saudara semua. Dan buangkan jugalah link blog pemimpin Umno itu dari link blog saudara kerana tidak perlu hargai mereka yang tidak hargai kita.

Saya juga sudah membuang mereka dari list saya. Kita baca blog ini mungkin lebih baik dari baca blog cakap kecil kepala besar. (Klik sini) Hidup Pahang Daily Online (Klik sini)




2 comments:

Awangmaseru said...

Yeah,

mana-mana pemimpin bangang yang tak sanggup korbankan pangkat demi bangsa & agama ,wajib kita singkirkan tak kira apa parti.

SPU said...

Salam,
Haaaaa! komen ini bagus, tegas dan berani. Melayu mesti sikit kurang ajar..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN