Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Friday, January 1, 2010

KONTREKTOR UMNO PAHANG KECEWA





1. Mereka adalah kontrektor sepenuh masa. Mereka juga penyokong Umno dan dan berjawatan di peringkat Bahagian. Mereka dijanjikan sesuatu sewaktu undi mereka dirayu. Tapi akhirnya, bukan sahaja mereka tidak mendapat kontrek berkenaan, bahkan tidak juga dapat kepada ahli Umno dan penyokong Umno. Kontrek berkenaan diberikan kepada penyokong parti pembangkang, Pas dan PKR. Adakah ini kerana memujuk mereka atau kelalaian dan tiada pemantauan sehingga segala projek diagihkan sesama pembangkang oleh talibarut dalam agensi kerajaan.

2. Rata-rata mereka ini memendam rasa kecewanya terhadap no 2. Jika ekonomi mereka menguncup bagaimana kelak mereka akan menyokong no 2 dan BN dalam PRU13 nanti? Siapa nak jawab soalan maut ni? Hehe! Umno sesama Umno menipu. Penyokong pembangkang semakin mantap dan kukuhkan ekonomi mereka sebagai persiapan PRU13 nanti. Hah! Lawan lah kamu sorang no 2, kami nak beli beras pun dah tak ada duit. Harga gula dah tambah. Darah kami pun dah naik ni.


5 comments:

Anonymous said...

lebih mengecewakan ,

ada penjawan awam yang mengambil kesempatan untuk berniaga dalam memilih kontraktor untuk mendapat kontrak.....

bile ditangkap nanti dikatakan tali barut orang UMNO...sekarang ape dah jadi..
orang pas dan pkr bermaharajalela mengambil keuntungan dari kerajaan sedangkan mereka menentang kerejaan...

Anonymous said...

SPUT,

Qada dan Qadha, rezeki ditangan Allah. Dapat bersyukor , tak dapat redha. Nampak macam mengungkit dan macam nak tekan serta ugut saja. Jangan gitu, fikir lah secara waras. Jadi kamu pegang jawatan dalam bahagian dan kerja kuat nak kan imbalan lah ye. Kalau gini gaya nya akan runtuh lah parti dan rosak lah bangsa. Ingat lah selama ini kamu-kamu itu dah puas dapat projek. Semua orang tau. untung dann rugi jangan kira. Fikir positif lah kamu-kamu itu. Sumber terhad perlu di fikir. Tawaran BQ di ambil kira. rekod juga diambil kira. Itu nama nya persaingan yang sehat ,disamping keteta[an ALLAH SWT. Beristifar lah kamu- kamu itu, moga diperluas pintu rezeki. Berkerja dan berkhidmat lah secara ikhlas. Jangan campur aduk pemain dalam Parti dengan pemain sebagai kontraktor. Berfikir lah diluar kotak.

TK

Anonymous said...

kenapa TK bodoh sangat, ini bukan soal takdir, ini soal janji. Kalau saya janjikan sesuatu untuk mendapat sesuatu dari awak dan setelah saya mendapatnya tetapi saya tak tunaikan janji saya kepada awak macamana?

Tongkeng Kuat.

mentol said...

tongkeng kuat,, lu lagi bodoh, orang janji tipu pun caya, kalau janji projek buat dia punya tandas ke atau rumah ke logik lah ini projek kerajaan punya. bikan dia lulus ma..

Alam.maya said...

saya setuju pendapat mentol.. jangan terus leka dibuai janji2 palsu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN