Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, January 2, 2011

TAHNIAH 'PAHANG-KU'

Gambar hiasan


SPU tiada hubungan dengan blog Pahang-Ku, namun menjadi pemerhati dengan penuh minat terhadap setiap perkembangannya. Selama ini memang ada beberapa buah laman blog yang mesra kerajaan lahir sebagai manefetasi sokongan terhadap kerajaan namun akhirnya berkubur begitu saja, entah kerana apa.

Namun kerana itulah blog-blog portal pembangkang seakan mendominasikan media sosial khususnya blog di Pahang yang menyaksikan blog Pahang Daily Online ditempat teratas tanpa saingan. Diikuti dengan beberapa blog menyokong Pas.

Kehadiran blog Pahang-Ku seharusnya mendapat sokongan semua pihak khususnya yang menyokong perjuangan UMNO / BN. Jangan ada dikalangan kita yang cuba menikam dari belakang dan menjadi pengkhianat.

Kita sedar dan simpati dalam usianya yang masih begitu 'muda' sudah pasti terdapat berbagai masalah dan kekurangan disana-sini, namun jangalah kita menjadikan itu sebagai alasan untuk mengkhianati kerana perjuangan kita masih jauh dan panjang.

Kita harus sedar dan faham bahawa bukannya mudah menguruskan sebuah laman blog secara berkumpulan, pastinya ada ketidaksegaraman dan kelainan pendapat diantara satu sama lain, justru berikanlah mereka masa untuk memantapkannya dengan cara dan kaedahnya sendiri.

Ada beberapa laman blog yang menuduh Pahang-Ku begitu dan begini, namun bersihkanlah hati kita sendiri. Janganlah terus menyalahkan blog Pahang-Ku hanya kerana ianya tidak menepati citarasa kita. Tanyalah diri kita sendiri siapakah kita, dan apakah sumbangan yang boleh kita berikan kepadanya.

SPU setuju dengan pandangan sebuah laman blog yang menyatakan bahawa blkog-blog Jerantut semakin tidak aktif dan membeku. Namun kita harus sedar bahawa mereka ini menulis atas iniseatif mereka sendiri tanpa sebarang paksaan dan tekanan. Justru, bebaskanlah mereka untuk menulis sesuka hati mereka bergantung kepada kelapangan mereka - blog mereka adalah hak mereka.

Janganlah kerana takut dikejar ayam maka kita marahkan orang lain, hehe!. Jangan juga merapu dan meraban sesuka hati. Jangan berkata sesedap mulut meluluskan projek itu dan ini berjuta-juta ringgit kerana kerana masyarakat juga melihat kita dan menilai kebijaksanaan kita dan menolak segala pembohongan kita. Mungkin kita mampu membohongi seseorang dalam satu-satu masa namun kita tidak mungkin membohongi semua orang dalam setia masa.

Pemimpin jika pemungkor akan dan sedang disingkirkan, rakyat tidak lagi ingin berketuakan mereka yang membohongi rakyat dan mengambil kesempatan diatas peluang yang rakyat berikan kepada mereka selama ini.

2 comments:

Wake UP! said...
This comment has been removed by a blog administrator.
chenerong ular said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN