Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, January 5, 2011

JERANTUT TIADA MINYAK MASAK



Minyak masak sudah kehabisan disetiap pasaraya dan bahkan kedai-kedi runcit di seluruh Jerantut/ Khabarnya orang-orang dari Kuala Tembeling mendapatkan bekalannya di kedai-kedai runcit di felda-felda. Kita rasa keliru bagaimana Malaysia sebagai pengekspot minyak sawit kehabisan bekalan untuk pasaran dalam negeri.

Harga minyak sebagai barangan kawalan sudah tidak mampu dikawal oleh kerajaan lagi. Siapakah yang mengawal kerajaan kita?

Cakap-cakap menteri juga sudah tidak boleh dipakai lagi kerana mereka juga tidak tahu apa yang mereka katakan. Kata barang itu tidak naik kerana masih dalam kawalan tetapi tiba-tiba harganya naik juga. Kerajaan Malaysia kita ini memang 'flip-floop'. Menteri pun begitu juga.

Dulu, bila bekalan bawang putih tidak didapati, menteri berikan cadangan yang bijaksana supaya jangan makan bawang putih. Bila harga gula naik, jangan makan gula. Sesekali patut juga menteri-menteri tanya kepada rakyat apa jadi jika darah rakyat pula naik? 
(Klik baca sini)

Orang kampong dulunya menanam jagung diatas tanah 'tol', namun kita sudah tidak lagi dapat lakukan itu kerana tanah berkenaan telah berpindah milik kepada seorang pemimpin yang ingin usahakan lombong bijih. Apa lagi yang boleh rakyat lakukan untuk menambah ekonomi mereka?

Bagaimanapun, rakyat sudah tidak lagi menghendaki pemimpin itu, tidak di DUN itu atau dimana-manapun kerana dia adalah ibarat 'lintah darat' dan barah kepada rakyat.

1 comment:

chenerong ular said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN