Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Thursday, November 3, 2011

YANG AKAN RUNTUH DAN YANG AKAN DITEGAKKAN





Isu perlantikan Datuk Nallakarupan bagaikan satu letupan yang mengeggarkan seluruh negara. Tiba-tiba dia bagaikan diangkat sebagai 'hero'. Mereka yang selama ini berjuang dan tidak pernah berpaling arah sungguh merasa kecewa dan tertekan. Apakah untuk mendapat penghargaan kita harus menyeberang dahulu dan sekembali lagi ke seberang sini maka kita akan diagung-agunkan?

Baca dibeberapa blog ini dan rasai kekecewaan rakyat yang disuarakan mereka; Malaysia Heaven, tempeyek melaka, ~MummyRokiah~ dan banyak lagi. Rakyat semakin sangsi dan keliru pada apa yang kerajaan lakukan itu. Apakah ini semua untuk kebaikan kerjaan atau hanya untuk menjaga kepentingan PM semata-mata.

Ada yang berpendapat bahawa inilah petanda bahawa BN UMNO sudah berada dihujung zamannya. Ada juga yang berpendapat bahawa DSN bukanlah seorang pejuang kerana dia dilahirkan sebagai bangsawan yang tidak mengerti perasaan rakyat marhaen. Ada yang dengan berani menyatakan bahawa DSN bukanlah seorang pejuang dan bukan juga seorang pemikir, yang mampu membawa negara kearah yang lebih progressif. Ada juga yang berpendapat bahawa tidak terlalu banyak perbezaan diantara Pak Lah dengan DSN.

UMNO semakin condong, malangnya sokong membawa rebah! Teori RAHMAN semakin nyata dan DSN adalah PM terakhir dari UMNO BN semakin jelas. Melayu mestia bersiap sedia untuk membangun semula diatas runtuhan yang lama.

Biarlah roboh Kota Melaka
kayu gaharu kita gantikan
biarlah sungguh bagai dikata
Melayu baru kita tegakkan

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN