Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, December 21, 2008

UMNO TAK PEKA DENGAN BLOG



Dunia IT berkembang pesat.Begitu juga di Pahang. Terkini kita melihat dan mendengar tentang pertarungan diantara blog Kerajaan dan Pembangkang. Pahang Daily Online (PDO) blog PKR/Pembangkang ternyata ghairah dalam menawan hati pembaca/pelayar internat. Pendedahan demi pendedahan dilakukan dan dengan susahnya Pahang Daily (PDC) terpaksa menangkis tohmahan-tohmahan blog pembangkang.







Yang menariknya,terdapat banyak blog-blog dinegeri pahang yang menyuarakan tentang politik dan isu semasa. Lebih membimbangkan adalah blog-blog berkenaan datangnya dari pihak pembangkang. Kita tertanya-tanya apakah kelebihan pembangkang sehinggakan PAS kawasan/Parlimen bahkan Cawangan mempunyai blog mereka sedangkan BN/UMNO tidak? Sebabnya adalah pemimpin-pemimpin kita,ketua-ketua bahagian kita tidak peka. Sebenarnya mereka tidak mendengar suara rakyat. Sebenarnya mereka tidak peduli apa berlaku diakar umbi.








Cuba kita perhatikan ada berapa ketua-ketua bahagian yang memiliki blog dinegeri Pahang? Blog adalah perkakasan penyampai maklumat masa kini. Dunia dah berubah. Kalau dahulu pemimpin Perikatan berhadapan dengan rakyat yang kebanyakannya buta huruf tetapi kini pemimpin BN menghadapi masyarakat yang celik IT, malahan mungkin lebih celik dan mahir dari sebahagian pemimpin-pemimpin UMNO.





Antara laman blog yang patut dilihat adalah seperti Gerbang Temu Maya dimana ianya adalah gabungan/himpunan blog-blog. Melayarinya kita akan menemui blog-blog lain antaranya;
Blog Dato' Adnan Yaakob, Dato' Jamaluddin Jarjis dan lain-lain lagi.

Semoga selepas ini ada sesuatu tindakan akan diambil oleh UMNO Bahagian dan Cawangan untuk memperkasakan parti keramat UMNO ini.

1 comment:

Unknown said...

bukan tak suka dengan kopputer..pemuda umno lebih suka pada kopiter dan bercerita,,itulah kelemahan yang ada pada pemuda umno sekarang ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN