Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Wednesday, December 24, 2008

LAGI MENGENAI RAFIDAH DAN SHAHRIZAT DI JERANTUT


Yang mana jadi abu dan yang mana jadi arang?




Yang ini akan jadi apa agaknya?



Berikutan dengan arah sokongan wanita bahagian Jerantut yang tidak menentu membuatkan usaha wakil dari kedua-dua kem cuba memancing ketua wanita umno bahagian lebih rancak. Terdahulu ketua wanita UMNO Bahagian ‘Kak Wok’ telah dipelawa ke perjumpaan di suatu tempat di Kuala Lumpur yang dianjurkan oleh DS Shahrizat bagi tujuan memancing undi. Terbaru beliau telah dipelawa ke Sabah bagi memerhatikan mesyuarat perwakilan sebuah bahagian wanita yang terpaksa bermesyuarat semula. Nampaknya ‘Kak Wok’ dihimpit dari kiri dan kanan.


Menurut pemerhati, Kak Wok masih belum memutuskan kemanakah arah yang bakal dituju dan beliau masih membuat penilaian. Ini kelihatran sukar bagi beliau kerana ini adalah penggal pertama beliau menjawat jawatan ketua wanita, jika salah membuat pertimbangan maka beliau akan hanyut dibawa arus dan memusnahkan harapan dan karier politiknya. Beliau harus membuat pilihan yang tepat dan ini harus diteliti sebaik mungkin.


Memberikan sokongan kepada DS Shahrizat bererti beliau sekata dengan bekas ketua wanita bahagian yang ditentangnya dalam pemilihanbaru lalu. Adalah sukar mengikuti arus yang sama memandangkan kemungkinan beliau akan dilemaskan pula oleh musuhnya itu. Manakala untuk memberikan sokongan kepada TS Rafidah bermakna beliau akan sehaluan dengan perhubungan wanita negeri sedangkan beliau bukanlah calon pilihan yang disokong oleh perhubungan negeri dan perhubungan wanita negeri tidak pernah memberi’ manja’ kepada beliau sejak dahulu lagi.


Begitupun, kebelakangan ini nampak ada usaha perhubungan negeri untuk memberi muka kepada beliau dengan menghantar wakil-wakil untuk memanjakan beliau. Beberapa isu telah dibawa untuk memujuknya. (Kakak-kakak Wok di Jerantut: Wok Kelabu @ Norhelan, Wok Hitam dan Wok Putih. Berwarna-warni sungguh politik jerantut ni)


Apapun soalan yang diajukan kepada ‘Kak Wok’ Norhelan mengenai sokongan politik beliau dalam perebutan jawatan ketua wanita UMNO mac nanti, jawapan masih menjadi teka teki. Kita berharap beliau akan membuat pilihan yang tepat demi keterusan karier politik beliau yang baharu sahaja bermula.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN