Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, August 9, 2009

MESYUARAT PERWAKILAN - UMNO BAHAGIAN TELAH BERUBAH!

pada mesyuarat UMNO bahagian

bakal ketua wanita bahagian akan datang?



Mesyuarat perwakilan UMNO Bahagian telah berlangsung, tokoh besar yang sangat saya sanjungi telah merasmikan mesyuarat berkenaan. Seperti biasa, ucapannya tepat, padat dan jelas sama ada dari segi bahasa, nahu dan maksudnya - itulah DS Rais Yatim.

Dalam kita mengharapkan UMNO Bahagian membuat perubahan drastik sebagai persediaan menghadapi PRU13 nanti, kita semua berasa sangat kecewa dengan apa yang berlaku di peringkat bahagian; Persediaan Mesyuarat yang tidak teliti dan teratur sangat jelas kelihatan, mungkin kerana tiada pemantauan dari pihak yang bertanggungjawab atau mereka menganggap mesyuarat ini kurang penting bagi mereka berbanding mesyuarat lalu dimana pemilihan AJK bahagian diadakan.

Terlepas pandang atau memang tidak pedulikan protokol dimana orang yang sepatutnya berada diatas pentas tidak berada diatas pentas manakala orang yang sepatutnya berada dibawah pula berada diatas pentas. Terlepas pandang atau memang sudah tak faham peraturan dan protokol?

Tokoh penting diperingkat bahagian, Timbalan Ketua Bahagian @ Ketua Pemuda tidak hadir atas alasan yang sukar untuk diterima. Atau apakah kerana mesyuarat ini tiada terlibat dengan pemilihan maka ianya tidak dirasakan penting bagi beliau? Apakah beliau berkhidmat untuk dirinya sendiri atau berkhidmat untuk masyarakat dan UMNO?

Saya mengikuti perkembangan UMNO Bahagian Jerantut sejak berpuluh tahun lalu, dan inilah ketikanya dimana saya rasakan bahawa UMNO Bahagian berada didalam keadaan yang paling lemah dan tidak teratur. Apakah program yang dilakukan selama ini? Mana jadual dan perancangan programnya? UMNO Bahagian juga masih gagal untuk membina laman blognya sedangkan pembangkan menghentam dari kiri dan kanan namun mereka masih belum menyedarinya.

Saya melihat bahawa ini adalah saatnya dimana kesemuan kepimpinan UMNO Bahagian berada dalam keadaan yang sangat lemah dan daif sekali. Tidak mustahil dalam PRU13 nanti parlimen Jerantut atau setidak-tidaknya beberapa DUN akan jatuh kepada parti lawan.

Pemimpin-pemimpin bahagian tidak peka kepada suara rakyat, tidak peka kepada perancangan parti lawan, menganggap UMNO akan sentiasa mendapat sokongan dan masih kuat sedangkan semakin hari semakin lemah. Berlakunya penyelewengan dikalangan mereka-mereka yang berkenaan dalam pengagihan projek dan pembangunan untuk cawangan-pcawangan dan kampong-kampong. AJK yang dipilih tidak mampu jalankan tugas atau memang tidak mempedulikan tentang sumbangan dan tanggungjawab mereka kepada parti sebaliknya berebut mendapatkan tender-tender dan kontrek semata-mata.

Ada yang menyakitkan mata da hati, antaranya adalah seseorang yang terpilih kesatu jawatan, telah berumur tetapi masih belum sedar diri, dan sering menyayikan lagu: anak ikan. Seperti belangkas dan berkelakuan yang mencurigakan sehingga wajar disyakki sumbang.

Jika tidak mampu berjuang untuk masyarakat dan membangunkan UMNO, sila letakkan jawatan dan tinggalkan UMNO dengan hormatnya, kerana kelak rakyat yang benci dan marahkan mereka ini akan menghukum UMNO dengan menolak BN/UMNO dalam PRU13 nanti. Inilah satu-satunya perubahan dalam UMNO, daripada yang buruk kepada yang lebih buruk lagi.

5 comments:

YANG GAMBI said...

Salam,

UMNO akan terus releven sekiranya Melayu-Melayu seperti ini tidak dipilih kerana sogokan wang ringgit......

ababina328 said...

Tak tahulah nasib orang Jerantut, dari dulu sampai sekarang, kita kekeringan tokoh, yang kita ada hanyalah penokok.
Penokok ini senang didapati, sesiapa pun boleh untuk menokok tambah supaya jangan kurang.....

awang kurap said...

LKWJ TUTUP....diam! IADP TUTUP.... diam DARA tutup....diam LKPP gadai ladang .....diam KOSMA jual ladang .....diam FAR EAST jual ladang .....diam AWOK ME TAK BERPUNAI KE?

one one no belen said...

Jerantut sebenarnya mmg tak ada pemimpin yg berwibawa.Kita cuma ada pemimpin bertaraf lembu aje di jerantut ni. sebab itu di jerantut pembangunannya cuma ada tpt mat dadah,

Anonymous said...

Sdr Awang Kurap,
LKWJ TUTUP....diam! IADP TUTUP.... diam DARA tutup....diam ?? DARA tutup boleh diam, tapi kalau DARA bukak, mana boleh nak diam, hehehe hiduplah semula. Awak tu garu kurap je lah En Awang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN