Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, September 23, 2013

PEMILIHAN UMNO JERANTUT TETAP HANGAT

Mereka seharusnya tidak dicabar...


Tinggal esok lagi untuk menentukan berapa ramaikah yang akan bertanding dalam pemilihan peringkat Bahagian UMNO Bahagian Jerantut. Kerana mengikut peraturan ada 72 jam yakni 3 hari bagi mengubah fikiran atau menarik diri dari bertanding, jika tidak calon akan tetap dikira bertanding biarpun ada keinginan untuk menarik diri disaat-saat akhir.

Sehingga hari ini, Hanya 2 jawatan yang tidak dipertandingkan. Iaitu Pengerusi Tetap dan Timbalan Pengerusi Tetap Bahagian.  Keseluruhannya seramai 260 calon menawarkan diri bagi semua jawatan dalam UMNO Bahaghian Jerantut. 99 bagi jawatan dalam Bahagian, 46 jawatan dalam Wanita, 51 jawatan dalam Pemuda dan 64 jawatan dalam Puteri.
 
Pecahan jumlah calon-calon yang bertanding adalah seperti berikut; Pengerusi Bahagian 1, Wanita 3, Pemuda 2 dan Puteri 3. Timbalan Pengerusi Bahagian 1, Wanita 2, Pemuda 2 dan Puteri 3.

Bagi jawatan Ketua, Bahagian 2, Wanita 2, Pemuda 4 dan Puteri 3. Timbalan Ketua Bahagian 3. Bagi jawatan Naib Ketua pula, Bahagian 3, Wanita 2, Pemuda 3 dan Puteri juga 3.

Ahli Jawatankuasa Bahagian 71, Wanita 30, Pemuda 34 dan Puteri 46. Pemeriksa Kira-kira 3. Wakil Bahagian ke Perhimpunan Agong 16, Wanita 46, Pemuda 51 dan Puteri 64.
 
Sebelum ini berbagai persepsi menyatakan bahawa UMNO sudah ditolak oleh rakyat, tapi nampaknya sangkaan itu salah memandangkan masih ramai yang berminat untuk menawarkan diri bagi berkhidmat untuk parti.

Sehingga hari esok, demi keharmonian dalam UMNO dan demi perpaduan kita berharap agar calon pencabar Ketua Bahagian dan Timbalan Ketua Bahagian agar menarik diri. KIta harus lebih sayangkan parti dari menjaga kepentingan kroni masing-masing.

2 comments:

Anonymous said...

Kita bercakap pasal demokrasi.Kenapa mesti disekat ahli untuk bertanding jawatan ketua dan naik ketua bahagian? biarkan demokrasi berjalan dengan sepatutnya.

SPU said...

Ada sekat ke? Mana ada sekat? Tarak sekat...tarak sekat....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN