Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, April 26, 2009

PERUBAHAN UMNO - BAHAGIAN JERANTUT BAGAIMANA?




DSN - Harapan baru Rakyat Malaysia



Satu demi satu langkah diatur, dan sedikit demi sedikit perubahan telah dapat kita lihat. Demikianlah apa yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib dalam melayari bahtera UMNO. Semuanya nampak menarik dan rakyat nampaknya memberikan reaksi yang positif.

Kita terasa sebak apabila Datuk Seri Najib pulang ke Parlimennya di Pekan dan disambut dengan segala macam sepanduk yang menyatakan segala macam sokongan dari ahli dan penyokong PAS yang turut memberikan penghargaan kepada beliau sebagai Perdana Menteri Ke-6. Rupanya tidak semua pengikut PAS ini buta hatinya.

Di tv malam tadi kita menyaksikan Datuk Seri Najib turun padang dan membuat lawatan mengejut ke ibu kota dengan melihat dan mengalami sendiri masalah yang dihadapi rakyat disekitar Masjid India dan Pudu Raya. Sikap rendah dirinya yang sanggup turun bertemu rakyat juga mendapat reaksi positif dari kalangan masyarakat. Inilah pemimpin yang mereka nantikan dan dambakan selama ini. Pemimpin yang akan memperjuangkan rakyat bersama-sama rakyat dengan cara yang sopan dan beretika. Bahawa beliau bukanlah seorang pemimpin yang hanya menyemarakkan semangat rakyat dan menuntut rakyat berjuang untuk dirinya sepertimana yang dilakukan oleh ketua pemimpin pembangkang.

Dalam mengendalikan UMNO, Datuk Seri Najib dilihat benar-benar inginkan perubahan dengan menyusunkan semula langkah bagi memantapkan parti. Perlantikan Ahli Majlis Tertinggi dan Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Perhubungan Negeri-negeri dilihat membuktikan kesungguhan beliau dalam menangani perubahan ini. Beliau sendiri menjadi Pengerusi Perhubungan Negeri bagi negeri Selangor dan ini membuktikan kesungguhannya untuk merebut semula Selangor dari tangan pembangkang.

Hanya yang perlu bersungguh-sungguh menangani perubahan dalam UMNO adalah diperingkat akarumbi. Ketua-ketua Bahagian UMNO dan cawangan haruslah bersungguh-sungguh melaksanakan perubahannya. Bagaimanapun semua ini harus dilaksanakan segera kerana kita hanya ada masa 3 tahun saja lagi sebelum Pilihan Raya Umum akan diadakan semula bagi mendapat mandat dari rakyat.

Ketua Penerangan UMNO yang baru telah menyatakan bahawa penyebaran maklumat melalui internet dilihat sangat bekesan pada abad ini dan perhatian akan diberikan dengan menyemarakkan pembinaan laman-laman web dan blog bagi tujuan itu. Kita melihat bahawa ada kesedaran dan keperhatinan beliau mengenai peranan laman blog terhadap penyampaian maklumat kepada masyarakat terutama golongan muda. Soalnya sekarang adalah bahagian-bahagian UMNO harus bersungguh-sungguh melaksanakannya dengan seberapa segera.

UMNO bahagian Jerantut juga tidak ketinggalan dalam keinginan untuk bersama melaksanakanya. Kita dimaklumkan bahawa dibawah Biro Penerangannya telah disusun mekanisma untuk melaksanakan tugas tersebut, malangnya kesilapan Bahagian Jerantut UMNO masih seperti - memberikan tugas dan tanggung jawab kepada mereka yang tidak mampu melaksanakannya dan ini membuatkan tidak ada apa-apa yang mampu dilakukan selama ini.

Malanglah bagi UMNO bahagian Jerantut yang masih ketinggalan dari arus penggunaan media internet @ website/blog dalam penyebaran maklumat parti dan menjawab tohmanan pihak lawan kerana pihak lawan telah menunjukkan bahawa mereka lebih kehadapan dalam soal ini. Saya tidak tahu apakah UMNO Bahagian Jerantut sedar bahawa pembangkang di Jerantut memiliki beberapa laman blog yang aktif? Antaranya adalah;
pasjerantut.wordpress.com
pemuddajeranrur.blogspot.com
mtdpulautawar.blogspot.com
fadhilibrahim.blogspot.com

Apakah UMNO Jerantut masih leka atau tidak memiliki tenaga kepakaran dalam mengendalikan laman blog atau sebenarnya mereka masih memandang remeh? UMNO akan hancur ditangan mereka-mereka ini yang tidak perihatin dan enggan bertanggungjawab kepadamemperkuatkan parti. Saya menyeru UMNO Bahagian Jerantut supaya bangun lah dari tidur dan mimpi manis kerana PRU 13 hanya dihujung selekoh.


p.s.
Saya mengucapkan terima kasih kepada penyokong-penyokong UMNO di Bahagian Jerantut yang prihatin dan sentiasa mengikuti blog ini selama ini. Saya memerhatikannya dan mengambil tanggungjawab ini hanya kerana manyayangi parti keramat (UMNO) ini yang menjadi harapan semua untuk perjuangan bangsa dan negara tercinta.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN