Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, October 1, 2013

UMNO JERANTUT, SIAPA YANG PUTIH DAN SUCI BERSIH?

Poster hiasan - tak ada kena mengena dengan artikel yang ditulis


Blog uRag dRrulug menulis mengenai pemimpin yang nampak putih namun tidak suci dan jernih. Sebelum ini pun didalam UMNO kita ada seorang pemimpin yang digelar sebagai Mr. Clean tetapi ahkirnya semua tau bahawa beliau tidaklah se'clean' mana. Antara perkara yang saya ingat adalah apabila beliau ditanya mengenai hubungan kerajaan dengan pemberian kontrek kepada anaknya... beliau dengan mudah dan selamba hanya menjawab beliau tidak tahu tetapi akhirnya kita semua tahu bahawa memang ada hubungan berlaku.

Bekas Menteri Besar Kelantan dikenali sebagai tokoh alim ulamak yang jadi idola kepada penyokong Pas. Bahkan beliau mengangkat dirinya sendiri sebagai Tok Guru dalam 'Pekeliling Kerajaan'. Namun beliau juga tidak sesuci mana apabila dikaitkan dengan kes tajaan menunaikan Haji yang bernilai lebih RM60 Ribu.

Menjelang PRU lalu kita dikejutkan dengan kes khalwat bila seorang tokoh politik PKR yang dikenali sebagai Ustaz Badrul ditangkap ketika bersama dengan seorang wanita yang bukan muhrim di sebuah hotel pada jam 3 pagi. Walau apa alasan sekalipun ianya tetap mencurigakan dan putih sudah menjadi hitam.

Oleh yang demikian janganlah kita terlalu mengharap dan taksub kerana yang nampak putih itu belum tentu benar-benar putih dan belum tentu suci dan bersih. Kita juga jangan mudah menuduh orang lain hitam atau kelabu dan apabila ingin menunjuk siapakah yang putih dan suci bersih, janganlah kita lupa pula untuk melihat diri kita sendiri dan jangan kita sisihkan diri kita dari bilangan kerana kita juga sebahagian dari UMNO Jerantut.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN