Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Sunday, October 13, 2013

KP. KW DAN KP3 BAHAGIAN JERANTUT


Zamri Ketua Pemuda Bahagian Jerantut



 Shafinaz Ketua Puteri UMNO Bahagian yang baru


 
Siti Hajar Ketua Wanita Bahagian yang baru


Pemilihan sayap-sayap UMNO Bahagian Jerantut telah berlangsung dengan aman dan tenteram. Tiada sebarang kekecohan yang berlaku sepanjang pemilihan. Yang menang telah meraikan kemenangannya dan yang kalah juga telah meratapi kekalahannya. Mereka inilah juga yang akan menentukan siapakah yang akan dipilih dalam pemilihan UMNO Bahagian akan datang.

Jikalau perubahan itulah maknanya transformasi didalam UMNO, maka diperingkat sayap UMNO Bahagian Jerantut sudah berlaku perubahan. Namun makna transformasi didalam UMNO bukan setakat perubahan itu sahaja, ianya lebih dari itu, dengan skop dan agenda lebih besar lagi.

Berbagai pandangan dari penganalisis politik Jerantut berikutan pemilihan diperingkat sayap-sayap UMNO Bahagian. Banyak yang menganggap bahawa ini adalah adalah indikator kepada kemenangan dipihak Ku Lan, Wan Amizan dan Hj Nazri berikutan kemenangan Ketua Pemuda dan Puteri sebagai proksi kepada Wan Amizan sementara Ketua Wanita dan Naib Ketua Wanita pula adalah kemenangan bagi pihak Hj Nazlan.

Dalam masa seminggu lagi kedua-dua pihak pastinya mempunyai strategi masing-masing untuk menambat hati perwakilan. Dari pemerhatian rambang, saya percaya sokongan terhadap Ku Lan semakin meningkat dan pasti beliau akan dapat mengekalkan jawatannya untuk sepenggal lagi. Saya juga melihat bahawa pihak penyokong Hj Nazlan sudah berpecah-belah dan tidak tentu arah haluan. Di media-media sosial juga mereka seakan kehilangan semangat untuk meneruskan perjuangan.

Isu calon warak, calon baik dan calon malaikat sudah tidak dapat menarik hati perwakilan berikutan tersebarnya sokongan jelas terhadap calon Ketua Pemuda yang menyentuh isu agama, halal dan haram serta syurga dan neraka. Pihak Hj Nazlan perlu merombak semula jentera kempennya dan menggerakkan kumpulan media sosialnya dengan lebih berkesan.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN