Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Saturday, October 5, 2013

BERANI KERANA BENAR

 
 Gambar untuk perhiasan
 
 
Posting SPU bertajuk Ketua UMNO Bahagian Jerantut, Ku Lan mesti dipertahankan (Klik Sini) banyak menerima komen-komen dari orang yang sama dan dari kumpulan yang sama juga. Namun SPU tidak dapat siarkan kerana komen-komennya tidak langsung memberi manafaat malahan macam komen dari orang yang dah hilang akal. Jadi SPU tak dapat nak layan sehingga dia kembali berakal dalam memberikan komen. Mohon maaf!

Heboh di laman muka buka menuduh pihak Ku Lan dan Wan Amizan merasuah para perwakilan. Ini cerita sama seperti dulu juga. Bila tiba musim pemilihan maka Ku Lan dan Wan Amizan akan dituduh merasuah perwakilan, apabila lepas saja musim permilihan, mereka yang menuduh itu pun senyap malahan mengelilingi Ku Lan dan Wan Amizan dengan rasa tidak berdosa menfitnah. Ap jenis orang agaknya ni?

Jika benar ada berlaku rasuah seperti tuduhan kepada tidak dibuat laporan polis dan kepada SPR? Siapa yang berani menuduh itu dipersilakan tampil berani membuat tuduhan terbuka. Bagi tau namanya dan bila berlaku serta siapa yang terlibat? Ada berani ka? Kita faham bahawa tohmahan itu adalah dari orang yang hakikatnya adalah langau dalam politik. Mereka berniat untuk 'makan; dari kedua-dua kumpulan. Buruknya perangai mereka dan bagai tak ingat Tuhan.

Di facebook Tan Sri Buaya menyebut mengenai kempen Ahli Parlimen yang menyokong seseorang calon Ketua Pemuda. Apakah itu satu ugutan kepada perwakilan berkenaan sorga dan neraka? Teringat kepada Nik Aziz yang berani janjikan pengundi syurga dan neraka. Kalau sokong mereka akan masuk sorga dan kalau tak sokong akan masuk neraka. Wah! Sorga dan neraka sudah ditangan manusia yang alim atau nampak alim.

Bagi jawatan Ketua Bahagian kita kekalkanlah Ku Lan supaya tidak bebankan tugas Ahli Parlimen kita yang masih muda belia tu. Kesian juga kepada dia bimbang nanti dia akan jadi Lebai Malang.. di hulu tak dapat di hilir dah dibuang.

Timbalan Ketua Bahagian memang layak Wan Amizan sebab dia masih muda. Yang seorang lagi tu dah sangat tua dan dah kaya raya malahan dia pun selama ini bukan buat apa-apa. Orang Pulau Tauaw sendiri pun suah tak suka. Mereka dah benci sebab lebih sudu dari kuah... bila derebar lebih besar dari ADUN, bila derebar lebih cerdik dari Bos nya. Bila derebar mencaturkan dan mencampuri segala urusan politik dalam DUN nya.

Nombor 3 tu bolehlah kita fikirkan sendiri. Buatlah pilihan sesedap rasa. Yang pasti adalah calon yang dapat diharapkan untuk menolong dan membantu rakyat. Bukan yang besar kepala dan sombong bodoh. Kita yang memilih dan ini adalah hak kita sendiri. Berani memilih dan menentukan kepimpinan parti kita.



2 comments:

Anonymous said...

koi nak undi sapa yg hulur paling banyak ke koi. Yg tak hulur koi tak undi punya.Buang masa koi dtg ke mesyuarat aje buat kemenda yek?

Anonymous said...

Mengapa tidak?.Berikan peluang kepada beliau utk trus merajui Parlimen jerantut...begiu jugak utk timblan kepada Wan Hamizan....dan Mustapa Marof....gabung yg lama..pertengahan dan yg muder....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN