Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Monday, December 27, 2010

MERAPATKAN SAF PERJUANGAN

Bendera kumpulan extreamis yang menggunakan agama untuk kepentingan politik


1. Di mana pemimpin Pahang jati dalam Pas? - begitu tajuk posting blog Pahang-ku. Dalam konteks ini kita tertanya-tanya apa jadi dengan pemimpin Pas Jerantut? Di negeri pahang sendiri calon-calon anak jati Pahang tidak diberikan peluang untuk bertanding, apakah calon anak jati tidak layak? Atau anak-anak Pahang calon Pas diberikan peluang bertanding di negeri kelantan? Ahli Pas Pahang jangan tertipu dnegan perjuangan songsang itu.

Pas ingin mengembangkan sayapnya ke negeri lain tetapi malangnya anak tempatan tidak diberikan peluan memimpin seolah-olah anak Pahang ini terlalu daif dan naif. Dalam Parlimen Jerantut di PRU yang lalu jelas sekali penguasaan orang-orang Kelantan bilamana calon parlimennya adik dari Pas dan calon DUN Damak adalah abang dari PKR.

Kenapa orang tempatan tidak diberikan peluang oleh Pas di Pahang atau mereka sebenarnya tamakkan kuasa dan kesempatan oleh kealpaan (bukan kebodohan) ahli Pas Pahang diambil oleh mereka sebagai satu penjajahan minda. Apakah lebihnya khidmat yang diberikan oleh calon Parlimen Pas selama ini? Berapa kali dia berada di kawasan dalam sebulan? Sebenarnya dia langsung tidak perform sebagai calon parlimen. Dia tidak dapat diharapkan dan seharusnya, semestinya ditolak oleh semua rakyat. kali ini jangan kita terpengaruh oleh janji-janji kosong Pas dan pakatan pembangkang yang seringkali menikam belakang.

2. PRU semakin hampir tetapi kadang-kala kita leka apabila bercakaran sesama sendiri. Mungkin benar kita harus kembali merapatkan saf. Memang mudah untuk kita memulakan sengketa tetapi untuk mencari perdamaian terlalu banyak yang kita syaratkan. Yang sebaiknya adalah jangan memulakan sebarang provokasi terhadap orang lain. (Baca sini) PRU13 - UMNO mesti menang, bagaimanapun pemimpin UMNO mesti berubah dan berubahlah dari sekarang.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN