Makluman: 1/2010

Sebarang maklumat yang ingin disiarkan sila
hubungi email: spu.blogger@gmail.com serta memaklumkan juga di ruangan komen.




Tuesday, December 14, 2010

GERAKMULA MEDIA SOSIAL PAHANG





Semalam,13hb. Disember,2010, blogger-blogger Pahang telah mengadakan pertemuan di Seri Pasific Hotel, Kuala Lumpur. Pertemuan berkenaan adalah atas inisiatif YB Dato’ Sharkar selaku pengerusi Biro ICT dan Komunikasi Negeri Pahang. Antara yang turut dihadiri beberapa blogger ternama Pahang antaranya Braveheart, Sri Tri Buana, Semut Hitam, Juri Rakyat. Hadir sama dalam pertemuan tersebut, selain Dato’ Shahniza, adalah beberapa rakan Fecebook negeri Pahang dan Unit Media Baru Negeri Pahang.

Tidak ada agenda khusus dalam pertemuan santai tersebut namun beberapa resolusi spontan telah dibuat untuk bersama-sama memainkan peranan aktif dalam perkembangan media sosial khususnya di Pahang khususnya bagi menghadapi PRU akan datang.

Dalam pertemuan tersebut, bloggers dimaklumkan kewujudan blog aggregator ‘Gabung Suara Anak Pahang’ (http://gerbangtemumaya.blogspot.com) telah tersedia untuk dijadikan blog rujukan kepada khususnya blogger Pahang. Blog berkenaan bukan saja menghimpunkan blog-blog politik dan isu semasa bahkan blog-blog dari pelbagai kategori.

Nampaknya pemimpin UMNO Pahang sudah terjaga dari tidurnya selama ini. Apapun, kita berharap supaya pertemuan ini dijadikan permulaan bagi usaha menjuarai media sosial di negeri Pahang.

-----------------------------

Atas sesuatu sebab, SPU tidak dapat memberikan ulas ringkas kepada posting blog-blog Jerantut hari ini. SPU ingin merakamkan ralatnya terhadap kekurangan ini. Namun berharap poembaca-pembaca agar dapat terus ke blog berkenaan untuk membaca isi hati dan curahan rasa rakyat Jerantut. Selamat membaca.

1 comment:

Anonymous said...

Salam.Pemimpin UMNO pahang dah terjaga?alhamdulillah lah tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Referrer

Ruang iklan untuk disewa

Ruang iklan untuk disewa
SILA KLIK UNTUK KE IKLAN